Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Jess, rører ikke en aksje. Lener meg litt på @Christian her. Tror denne blir fin å eie i 2021. Det som kan velte den spådommen, er er generell børskorreksjon .

1 Like

Er sunt å justere litt risk tror jeg. Hos meg har nekkar vokst til 70% av porteføljen. Det er litt mye.

3 Likes

Du kan prøve å trade med det du skal laste av deg, da gjør det ikke noe om du ikke finner en ny inngang. Planen var jo å selge likevel… (Hvis det er mulig i Nekkar da?)

1 Like

Ja det er det som er planen. Men om det kommer en liten dipp her nå aner jeg ikke. Det er jo full on hypetrain over alt på børsen for tida. Men mulig Nekkar tjener for mye til at det blir det :wink:

Gikk bra med aksjer de siste 5 minuttene før sluttauksjon i går på 7,7x

3 Likes

Hva syns du om i dag? kjedelig avslutning, men på mye mindre volum enn i går. Har egentlig sittet å fulgt en støtte rundt ca 7,50, på både Fib og Bollinger. Men usikker konklusjon for øyeblikket på “mindre” volum idag.

1 Like

Med så liten omsetning, så er jeg over på å se på hvor større handler blir gjort. Synes det ser litt svakt ut.

1 Like

Mandatory notification of trade

… og der var Nekkar opp 10% i dag uten noen spesiell grunn? :stuck_out_tongue:

Var vel et innsidekjøp her forrige uke som kan ha slått positivt ut idag.

Han kjøpte/solgte aksjer av seg selv? :stuck_out_tongue:

Skeie Kappa Invest AS, a company controlled directly by Trym Skeie, the Chairman
of the Board in Nekkar ASA and primary insider, has on 28th of January 2021
purchased 250 000 shares in Nekkar ASA, at NOK 6.9 per share, from Skeie Alpha
Invest AS which is also controlled by Trym Skeie.

2 Likes

Hehe, ja stemmer :relieved:

Skal vi si at markedet ikke akkurat forventer gull og grønne skoger til rapporten som kommer. Spennende blir jo p se evt vekst de har klart å trappet inn i løpet av corona året.

Men blir også interessant å høre litt irundt denne oppdrettsteknologien som har vært fremstilt positivt i media. Dette er vel så og si null inntegnet i kursen?

1 Like

Det var jo noen prosjekter som skulle vært sluttført i H1 som de ikke fikk ferdige, disse ender i H2. De skal også basically få reversert valuta-krøllet fra H1. Så er spørsmålet som du sier, hvor mye Korona-tiltak har fucka det til for dem. Det er jo nesten slik at det er nå i Q1 at det er mest krøll pga stengte landegrenser. H2 2020 var lenge ok.

Det er vel pr dags dato umulig å regne inn i kursen, er mer av “tenk på et tall” stadiet. Personlig så har jeg egentlig bare sett på EPS og kontantstrøm for å se hva jeg mener selskapet burde være verdt. :slight_smile:

3 Likes

Dette stemmer nok. Har en bekjent som jobber i en lokal McGregor bedrift her. De sliter med å utføre jobb pga stor mangel på deler. Så det er rolige dager på jobb for de.
Kjenner du noe til lagerforsyningen til Nekkar?
Kitron, gjorde det jo bra, nettopp for å sørge for at de har nok og riktig med deler på lager tidligere.

Ja håper derfor vi kanskje kan få litt mer info om prosjektet forover. Det er vertfall utrolig med utbygging av lukkete mærer for tida.

2 Likes

Nekkar ASA: second half and full-year 2020 interim financial results

2 Likes

Haha, det er så jææææævelig bra det. :smiley:

Vekst? Ja, takk, bare hyggelig. :smiley:

EPS 0,67, kurs 7,54 gir P/E på 11,2, og dette er tall som helt klart var preget av Korona. Hvis man justerer resultatene for H1 og H2 for valutakrøll, så blir det EPS 0,18kr i H1 og 0,49 kr i H2.

3 Likes

Hot damn. WTB Nekkar.

Den cashflowen lyver litt da de får forskuddsbetalt fra sine kunder, og prepayments i balansen har økte fra 109 til 189MNOK.
Men ja, VELDIG bra rapport

2 Likes

Ser du om de har betalt de 94 MNOK til MacGregor?

Kommer ikke før 2021.
Men det er totalt klingende likegyldig for selskapet nå. Fy fasan for en vekst! I høst vanskelig tider for shipping bransjen

2 Likes