Ja, var ikke så mye nytt.
På den ene oppgraderingsjobben i Dubai de hadde fått var det visst en konkurrent som hadde utstyr på før, så det var jo litt bull da de vanligvis fortsetter med samme aktør på upgrades.
Ja, var ikke så mye nytt.
På den ene oppgraderingsjobben i Dubai de hadde fått var det visst en konkurrent som hadde utstyr på før, så det var jo litt bull da de vanligvis fortsetter med samme aktør på upgrades.
Ja, lite nytt. Meldte at det normalt tar 3-4 mnd fra signering av skipsheis til de genererer inntekter på kontrakten (transfer systems tar kortere tid), og at det tar 15-30 mnd å levere større kontrakter.
Vet ikke om det har noe Pearlson å gjøre, men hadde vært kult om de lagde problemer, selv om det virker som det er entrepenøren.
Hvis noen lurte på om de lukkede Protectus-merdene til FiiZK/Nekkar har noe for seg. Spørsmålet er om de klarer å få kostnadene lave nok, med nok økning i kvalitet og med nok reduksjon i dødelighet til at man ender opp i pluss ved å bruke dem.
Er nok med på å dytte næringen mot løsningen til FiiZK (og konkurrenter). Mitt inntrykk er at FiiZK er ledende på området og såvidt jeg har fått med meg har levert den største lukkede merden i Protectus. Lang praktisk erfaring er nok en fordel her. FiiZK har vært med på at en av merdene de hadde levert ikke håndterte et uvær og kollapset. Det er garantert noe de har lært av.
FiiZK er enige med deg
Noen som har tilgang til artikkelen?
Deilig!
Var mye positivt om egget på iLaks i dag. 0 lus på fisk opp til 2kg før de satte de ut.
Mulig mer jobb for Syncrolift her. Men det jeg sliter litt med å finne ut av er om dette er noe som allerde er betalt for ettersom prosjektet har pågått såpass lenge. Ikke funnet noe børsmelding om tildelt kontrakt, men mulig det var en del av den første investeringen på $40 millioner
Ett kjapt søk på maps så ser det ut som endel komponenter allerde er levert
Kanskje det skal skje noe her etterhvert og:
https://seenews.com/news/montenegrin-shipyard-adriatic-42-to-invest-25-mln-euro-in-expansion-report-1272968
Burde være mulig, postet denne for noen år siden. Godt å se at det endelig ser ut til å skje noe der
Blir det mer tilbakekjøp av aksjer eller ikke? Styret vil selvsagt ha fullmakt til å gjøre det, men skal de fortsette i samme tempo? Jeg tviler på om det er fornuftig, gitt at aksjene skal brukes ved oppkjøp og ikke slettes. Når jeg leser div. kommentarfelt, virker det som mange sliter med å skjønne forskjellen. Dette taler mot mer tilbakekjøp: Nekkar eier allerede mange egne aksjer og de som selger sitt firma ønsker antagelig mest mulig i kontant betaling. Og det vil bli svært svak kontantstrøm framover. Selv hvis Syncrolift gjør det godt og vinner mange anbud, vil kontantstrømmen bli svak i starten pga. økt arbeidskapital ved oppstart av nye prosjekter. Det hjelper ingenting om aksjen er “billig” på lang sikt hvis de skal gjøre oppkjøp før kursen har steget. Hvis de skal ta opp litt gjeld i tillegg for å bruke til oppkjøp, så kan man kanskje bruke flere aksjer totalt.
Tror ikke det er dumt å kjøpe tilbake aksjer på si ev/ebit 5-3 et par år ut.
Har vært nevnt at de kan bruke kredittlinjen på 200m og cash for oppkjøp istedenfor å betale med aksjer om de finner det smartere. Dette har de nok kontroll på selv…
Det jo irrelevant med en multippel fra i fjor. Det er ikke alt de har gjort i det siste som de har hatt så god kontroll på dessverre.
Edit: du mente at de kan tjene mye om et par år. Det er sant, men som jeg skriver over, så skal oppkjøpene gjøres før det.
jeg snakker om forward multippel med dagens kurs…
I år blir det nok ikke noe særlig pluss på bunnlinjen.
Hvis du ikke har lagt merke til det enda, Syncrolift får penger til å kjøpe inn materialer osv. Dvs at den typisk cash profilen til et Syncrolift prosjekt er at de starter med enorme mengder cash og mot slutten av prosjektet, så har de mindre igjen.
Dette stemmer ikke. De får en stor betaling når prosjektet er fullført.