Klokkerent
Jeg var ikke klar over at de hadde merder fra FIIZK. Er det tidligste modeller kanskje?
Sparebank1 markets tar opp dekning på Nekkar med kjøpsanbefaling, kursmål 15:
Nekkar is an industrial technology holding company and central to our investment case are: 1) A solid revenue base from Syncrolift (75% of LTM revenue), with EBITDA margins >20% over the past six years. The share of service revenues is growing (+170% from 2020 to 2024) and now represents ~20% of revenues. Furthermore, the company operates a capital-light model, with OpFCF margins of ~20% due to low capex needs. Additionally, Syncrolift effectively operates in a duopoly, with the company maintaining a ~60% market share over the last decade. 2) You get the rest of the business for “free”: FiiZK, Globetech, Techano, and Intellilift — of which 3 out of 4 were profitable in 2024, with a blended EBITDA margin of ~10%. 3) Nekkar is NOK154m net cash (14% of current market capitalization) and has an active M&A agenda which has been successful historically. Lastly, 4) our SOTP (sum-of-the-parts) yields NOK15/sh. If one assumes company guidance of NOK2bn in 2027e revenue and an EBITDA margin of 10–20%, the share currently trades at 3x EV/EBITDA and P/E of 6x.
Hvorfor jeg liker nekkar
Lover godt for et OK/bra-ish kvartal om én uke (om man antar at de har bedre informasjon om tallene enn oss).
Så på Nordnet at Nekkar hadde Q-rapport i dag, men ser jo at det ble endret til 28.08 tidlig i juli.
https://newsweb.oslobors.no/message/651003
Lurte litt på hvorfor datoen ble flytta, men har selv to barn som skulle tilbake på skolen og en som skulle begynne, så det kan jo egentlig fint forklares med at noen i ledelsen har barn. Evt at det passet bedre med noens ferie.
… Ellers hadde jeg jo spekulert i at de forventer å signere en kontrakt i uka mellom 21. og 28. august.
Noen som har analysen og kan dele noen sider?
Sjekk PM.
Er omsatt for 6,7 millioner hittil i dag basert på den analysen, ganske bra.
Jeg tror ikke man bør ha for høye forventninger til selve Q2-tallene. CEO antydet allerede på Q1-call’en at Syncro-prosjektene som ble satt på pause i Q1 (og som bidro til de skuffende Q1-tallene) gradvis vil gjenopptas gjennom året. Med det ser jeg risk for at også Q2-tallene til Syncro blir svake.
Når det er sagt ligger SP1M svært konservativt på estimatene for 2026 og 2027. I 2026 estimerer de feks order intake på NOK 738m, som tilsvarer kun 19% av pipelinen til Syncro (NOK 3,8mrd) alene.
Ser frem til rapport på torsdag!
Dette var i utganspunktet den gamle Certus som skulle leveres, mulig det nå blir Protectus.