Om fizzk var børs notert tror jeg den hadde gått voldsomt på de siste dagers dokumentarer nyheter og kommende kontrakter. Det kan fort komme krav fra sv ap mdg om dette. Jeg tror faktisk høyre siden også vil støtte lukkede anlegg snart. Nekkar er vel eneste mulighet for en inngang gjennom børsen? Fizzk kan vel fort bli verdt det samme som hele nekkar idag kun på hype.
Spinn ut til euronext growth da 
Tror heller det er større sjanse for at Nekkar/Fiizk er med på fusjonen mellom KMC Properties og Bewi invest i første kvartal 2026. Kanskje det er derfor de har tatt pant i verdiene:face_with_monocle:
Dette har jeg ikke hørt om i det hele tatt? 
Det var nok ment som en spøk
nekkar vil selvsagt aldri tulle seg borti det systemet der.
Ingen tvil om at markedet for lukkete merder kommer til å bli stort.
Mitt drømmescenario er at 1) FiiZk signerer flere kontrakter (Mowi++), 2) Nekkar exerciser opsjonen og kjøper 100% av FiiZk, og 3) lister det som separat selskap med mål om å beholde sin markedsledende posisjon (gjerne med en aktiv M&A strategi). Jeg tror det kunne blitt et veldig interessant separat investeringscase…
Mens jeg satser på at nekkar holder på selskapet og bruker synergieffektene av å ha flere tech avhengige selskap til å skaffe seg et fortrinn for alle selskapene. Og kjøper et par selskap til billig og gjør det samme der. 2mrd omsetning med gode marginer, 20%, så snakker vi 30-50 kr aksjen.
EDIT
Mye forskjellige marginer i de forskjellige selskapene. FiiZK kanskje 5-10%, Techano Oceanlift 0-10%, Syncrolift 20-30%* og Intellilift/Intelliwell fint kan få marginer på 50%+ pga daglige lisenspenger fra oljerigger med softwaren deres installert uten at de har nevneverdige kostnader. Globetech har vel rundt 20% marginer og kan nok potensielt øke det.
*Siste 12 måneder har de hatt rundt 6%, vesentlig ned fra f.eks. 2022 hvor de hadde rundt 25%. De har endel faste kostnader, så mindre kontrakter gir dårligere marginer, mens større kontrakter gir vesentlig bedre marginer. 20-30% ser jeg på som “normalen”.
En blanding av en spekulasjon og spøk. Det er ingen bevart hemmelighet at bekken invest skal på børs vis oppkjøpet av Kmcp. For meg så virker det naturlig at de skal få orden på eierskapet/opsjonen av fiizk før børsnoteringen som mest sannsynlig er i første kvartal 2026.
Kan vel fort skje etter kmd nå snart det. De bør kanskje smi nå når de ser at kontraktene kommer
Blir det slutt på tilbakekjøp om de gjennomfører oppkjøp? Tror tilbakekjøpene de har er utrolig nyttige i å holde brannbilene unna aksjen