Noen med tanker om morgendagens Q3-tall? De blir vel så som så, samtidig ikke det verste kvartalet å sammenlignes med heller. Viktigst blir vel eventuelle andre nyheter og/eller guiding.
Rapporten slippes 06.00 til forksjell fra det “vanlige” 07:00.
Noen med tanker om morgendagens Q3-tall? De blir vel så som så, samtidig ikke det verste kvartalet å sammenlignes med heller. Viktigst blir vel eventuelle andre nyheter og/eller guiding.
Rapporten slippes 06.00 til forksjell fra det “vanlige” 07:00.
Techano Oceanlift trakk ned i Q2, men ser ut til å kunne levere bedre i Q3.
Newly signed projects generating increase in revenue, however profit
recognition on hold until reaching key milestones in execution
• Continues to expect favorable development through the year as market entry
projects mature and recent awards advance
Men, med
first delivery projects to be completed in coming months
og det antageligvis er kontrakter med dårlige (negative?) marginer, så kan det være mer rundt nullen i Q3? Q4 burde kunne bli endel bedre.
Intellilift blir kanskje bedre i Q3, men lurer på om endel ble gjort ferdig i Q4 (som begynner 1. okt).
Syncrolift fikk inn kontrakter for 104 MNOK i Q2, men leveranse er i 2026, men det er i hvert fall mye høyere enn omsetningen som var i Q2 på 72 MNOK.
FiiZK dro ned i Q2 pga oppstartskostnader. Vil tro dette bedrer seg i Q3?
Jeg vil tro Q3 blir ett hakk bedre mao, men ikke bra så lenge Syncrolift har nok omsetning til å få marginene opp på 20-30%.
Jeg tror Q3 omsetningen lander omtrent på nivå med Q2, med et EBITDA rundt null. Det skyldes ganske enkelt at margin-driveren Syncrolift har en tynn backlog, noen prosjekter som sto på pause i Q2, og ingen større kontrakter signert i Q3.
Jeg er trygg på at Q4 blir vesentlig sterkere, da kvartalet er sterkere sesongmessig, Intellilift (høy margin) har signert 2 kontrakter i kvartalet, jeg antar FiiZk signer 4+ kontrakter i løpet av kort tid(Mowi?++), samt at det er nesten 2 måneder igjen av kvartalet med gode muligheter for å lande kontrakter i både Syncrolift og resten av datterselskapene. Ellers tror jeg 2026 og 2027 etter alle solemerker kommer til å bli veldig sterke år.
Hva er det gode gamle Druckenmiller pleier å si: “Never invest in the present. The present is already in the price. You have to invest in the future - in where the company will be 18 months from now.”
Noen som får deltatt på CMD?
Tror vi basically er helt enige. Det som skal til for at kursen løsner tenker jeg er at Syncrolift også kommer på banen med en større kontrakt. FiiZK har vel praktisk talt en stor kontrakt i garnet, Intellilift har fått flere kontrakter kjapt etterhverandre, Techano Oceanlift har fått bra med ordre (må bare bevise at de kan levere).
Jeg er jo spent på om de 900 millionene her for å si det sånn. Blir det avklart i 2025?

Eller hva med de 4 milliardene i 2026?
Men er det ingenting som har lekket ut i bunn av de der i kraft av skrotede prosjekter eller tap, eller blitt forskjøvet i tid?
Nei, ikke såvidt jeg vet, men som Nekkar selv sier:
timing uncertainty on several projects due to government planning and infrastructure requirements
Eeeeller ikke.
I morgen kanskje? 
Fyff, ikke poste før kaffe

Ja flytta de det til kl 06 fordi ingen er våkne og at det skal gå hus forbi eller flyttet de til kl 06 fordi folk skal få god tid til å lese. Hater vel egentlig å sitte på tall i aksjer med dårlig momentum men vi får se. Jeg tipper de offentliggjør kontrakt med Mowi i morgen.
Hva da «dårlig momentum» 
Er nok fordi det er kapitalmarkedsdag i morgen også fra kl 9 på Syncrolift HQ. Med ekstra fokus på Syncrolift og Fiizk:)
Du tenker at kontrakten kom i dag etter stengetid? Ellers måtte de nesten ha børsmeldt det allerede. Mao, jeg tenker at det er usannsynlig at de melder at de har en signert kontrakt i morgen tidlig.
Aha, vel tallene i morgen blir nok heller ingen fest isolert sett.