Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Det var jo litt komisk med timingen :joy:

Kontrakten ser vel ut som forventet etter MOWI sin avsløring. Veldig godt nytt da, må si at nekkar har fått det som ser ut som en god deal med FiiZK.

4 Likes

image

Da er vel proteinet til middagen i morgen avklart?

image

image

Har du spesielle kontakter som kan hooke oss opp så vi kan svelge noen kameler?

5 Likes

Det er ikke snaue formuleringer de går for, ny/sannsynlig gullkalv dette.

Edit:

Kostelig med:

undisclosed customer

Når Mowi bokstavelig talt hadde bilder av Fiizk-merden i sin Q-presentasjon :sweat_smile:

10 Likes

Hahahah

Jeg tar det som et tegn på at nekkar leste posten min og skyndte seg å få ut meldingen? De var sikkert så opptatte med å forberede seg til i morgen at de hadde helt glemt det :joy::partying_face:

4 Likes

Vet ikke helt hvem du mener skal spise kameler? Følte jo jeg traff rimelig greit ihvertfall.

Det var meg :sweat_smile:

1 Like

Ja men du traff jo egentlig du og. Du sa jo at da måtte de børsmelde idag visst ikke var der usannsynlig. Vittig at det gikk ett par timer så kom meldinga. Jeg tror fremdeles fizzk kan være verdt mer enn hele dagens nekkar om ett par år. Men det var veldig til leveringstid? Er det Mowi eller fizzk der står på tror dere?

1 Like

Jeg er en liten dromedar,
som får så dårlig med mat,
for de jeg bor hos, fordi jeg bor hos,
har hele porteføljen sin flat

3 Likes

F.eks. 800 MNOK omsetning, 10% margin, 63 MNOK EBT, P/E 15? :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvor mange enheter må de selge i året for å klare det der tror du? Tror du ikke de har mer enn 10%?

Altså, de gjør mer enn å lage lukkede merder. Service-biten kan det godt være de har bedre marginer på. Mener å huske det var en analytiker som nevnte 7-10% margin på salget av merdene. Klarer ikke finne kilden akkurat nå.

1 Like

Sp1

Danske:
image

4 Likes

Det blir vel ca 2x Protectus i halvåret framover til “undisclosed buyer”, Mowi? De kan jo klare å få inn andre kunder også. Prisen for to stk var vel mellom 100 og 200 MNOK et sted.

1 Like

150 mill pr merd. Vanligvis koster en ordinær merd ca 5 mill. Men resirkulering av møkka og uten lus bør være verdt mye. Men jeg forstår at det sitter enormt langt inne å bestille slike for næringa.

1 Like

Nei, jeg skriver mellom 50 og 100 Mnok. Med på kjøpet får du mye lavere dødelighet som igjen gjør at du får mer fisk for fiskeforet som vel må være den største utgiften?

Edit
https://www.intrafish.no/fiskehelse/na-seiler-biologiske-problemer-opp-som-storste-kostnad-i-produksjonen-av-laks/2-1-1368126

Tror nok det kan lønne seg hvis MOWI sin test av protectus kan gjenskapes.

1 Like

Ja akkurat veldig bra.

Nekkar ASA: Third quarter 2025 financial results

@h3nk1 på jobb? Ser bra ut utenom syncrolift og den kommer til å snu etterhvert.

3 Likes

Imponerende at Syncrolift leverer positiv EBITDA med så lav omsetning. Det viser at de har svært lav overhead.

Det tar litt mer tid for Techano Oceanlift, men kan være de klarer break-even i Q4. Tenker i hvert fall at Q1 2026 og utover vil gi positiv EBITDA. De to opprinnelige kontraktene vil ta opp en mindre andel av omsetningen mens de to nyere kontraktene øker sin andel.

FiiZK tenker jeg burde kunne levere positivt resultat i 2026.

2 Likes