De inntektene hos fizzk. Hvor kommer de fra?
Service + Protectus såvidt jeg vet. Det er normalt å ta betalt ved milepæler. Du behøver ikke å ha levert et komplett ferdig prosjekt for å få betalt.
Er vel omtrent som forventet, må si at det var en enorm lettelse å få den mowi-saken for noen dager siden.
Alle ser ut for å vente på at Syncrolift skal dra i land noen store ordrer. Mulighetene for at det skal skje virker å være gode, men inntil det faktisk skjer vil vi neppe se den store kursoppgangen.
Ganske som forventet. Om markedet skulle teste særlig nedside kursmessig, så blir det nesten for fristende å legge alle eggene i denne kurven og logge av et års tid 
Bro, dette er jo bare en AI bot, du kan spørre AI selv.
Burde bannlyse AI innlegg her inne.
Målet er 2 milliarder, ikke 1,5. Chatgpt er i bestefall god til å renskrive tekst. Ubrukelig til analyse på investeringer.
Her er vi enig. I dette tilfellet hadde jeg håpet at ChatGPT klarte å hente ut og prossessere riktige tall. Heller enn å holde meg i hånden hva angår investeringen som helhet. Prøver kun å skaffe meg oversikt.
Men, never mind.
Skjønner at meningen er at alle skal være født tørr bak ørene med maks innsikt. Kunne vært nyttig for andre som ser på caset. Innspill fra de som vet. Kjapp inngang til å få en oversikt. Over nevnte mulighetsvindu for de kommende årene. Som jeg har skjønt er spennende.
Fint med mer interesse. Tror det er en generell (og dels velfundert) AI-tretthet. Det finnes dekning/analyser fra Danske Bank, SB1 og RedEye som gir god innføring.
Som innlegget ditt konkluderte med opprinnelig: det ser vitterlig ut som neste år og beyond blir en relativt heftig multivekstfase - hovedsakelig drevet av Syncro som historisk har en markedsandel på 60-70 % globalt. Vanskelig å se scenarioer der ingen nye kontrakter vinnes. Og da er det nå man kan bygge eksponering til rimelig pris, ikke når det omsider kommer kontrakter.
Verbatum kopi fra forumregelen om AI, som kom etter mye henvendelser fra AI-trette forummedlemmer:
Fin pullback foreløpig, den grønne sonen jeg merket av tidligere som interessant holder. Hvis den holder, så blir neste å følge med på reaksjonen når 50 dagers snitt følger med oppover.
Dette var veloverveid og handlet ikke om ChatGPT per se. Hele kluet var å bruke tallene som et ferdig visuelt oppsett for å få korrigerende innspill om mulighetsvinduet de kommende årene. Altså diskutere med andre mennesker. Blind rigiditet tjener ingen. Men har forståelse for generell AI-tretthet.
Dels betydelig kraftigere salgspress enn det jeg (og SB1 «we expect the share to trade up today») så for meg på denne rapporten og gjentatt guiding 
Markedet forskuttere ingenting av de 3500 millionene med anbud som skjer de neste 13 månedene.
Syncrolift har allerede 300 Mnok med kontrakter for de neste fem kvartalene, så omsetningen der er garantert høyere enn dette kvartalet. Det er hvis de vinner null kortsiktige kontrakter.
Har jo forskuttert en liten smule med å gå fra 10 til 12 da.
Synes strengt tatt det er greit at folk er konservative, er litt sånn selv. Men er veldig klar til å skalere på betten her, for markedet er slett ikke obs på aksjen
Det er vel FiiZK og Intellilift og dekning som har gjort det? Anbudsvolumet har man jo visst om i et år nå…
Er jo tydelig at folk har tradet på nyheter under presentasjon. De kom ikke idag, men igår. Så da har man jo fått nyhetene så at man likevel selger er jo litt pussig. Men om man har vært med opp fra 10kr så gir det vel mening, men det var vel ikke akkurat supervolum omkring 10kr heller? Da spørs det hvor mye som skal/kan selges.
Var man positiv til NKR før, så må man jo vertfall være det nå 
Må forresten si at jeg er fornøyd med å se at marginene kryper oppover igjen. Omsetningen er ikke sånn halvgal totalt sett, bare at Techano Oceanlift som har levert så negative tall. Samtidig som Syncrolift sine marginer ble barbert. Det er mye som hinter om bedre marginer framover.
Jeg liker forresten Nekkar sin rapportering, hvor de viser anbud de har tapt/vunnet for Syncrolift.

Man ser jo også hvordan det begynner å løsne for Intelliwell

Og for Globetech, rimelig stabile greier med god vekst, opp fra 160 til 194 skip på 1 år, eller 21% vekst.

Fargene på grafene til Techano Oceanlift er jo litt interessant. Underskuddet har vært 12,65 MNOK, 14,7 MNOK og 5,44 MNOK. Definitivt på rett vei. Jeg tenker litt sånn at Nekkar ga en krone for selskapet, også har de brukt rundt 40 MNOK på å få selskapet på beina. Det er da et selskap som burde kunne ha omsetning på 140 MNOK i året med 10-15% marginer, så tjent inn på tre år? Eller sagt med andre ord, P/E 3? 

Var visstnok godt oppmøte på CMD, så tipper det kommer litt referat/info derfra etter hvert. Rart å rømme skuta på break-through for FiiZk og med Syncro-kontrakter som bare kommer nærmere i tid.
Er grafen for Globetech inkludert oppkjøpet med 23 nye skip?