Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Sikkert noe likt som Globetech, litt avhenging av aksje/cash deal

“Nekkar will utilize the company’s treasury shares to settle the share-based consideration, which is valued at the VWAP last five days prior to signing and subject to a two-year lock-up period.”

1 Like

Jepp. En variant av dette som partene blir enig om

Du sitter mao ikke med aksjer i nekkar?

Jo, det har jeg. Men jag har ikke noe selskap som jeg skall selge til dem, eller til noen annen.

Jeg kom seinere på, etter at jeg sent inlegget, at slike affærer ofta gøres i t.eks. halvparten kontant, halvparten i aksjer. Då blir det jeg helt annorlunda ettersom den kontante delen er fri fra risiko. Aksjer er altid risiko, mer eller mindre.

1 Like

Hvis selgeren er et investeringsselskap, så gir det definitivt mening å ha en oppgjør i aksjer. Det vil basically være eneste måten å kunne få fatt på ti millioner aksjer i nekkar uten å doble kursen.

https://www.nekkar.com/press-releases/nekkar-completes-investment-in-fiizk

Så hele FiiZK ble verdsatt til 128 Mnok, så nekkar burde ut med nord for 78 Mnok for resten. Feks 8 millioner aksjer i nekkar? :thinking:

1 Like
2 Likes

Fra Danske etter rapport:

Long-term lift moconfidence

On the back of reiterated 2027 revenue ambition and increased granularity on the NOK7bn tender pipeline (with larger, higher-margin projects), we remain positive on the investment case despite a soft Q3 with continued tender pipeline delays. We reiterate Buy with an unchanged 12-month target price of NOK18.

• Impact on the investment case. Neutral. Although Nekkar missed our expectations due to low activity levels for Syncrolift, the tender pipeline remains strong at NOK7bn, consisting of 30-40 projects that are on average more complex, paving the way for a better win-rate (management points to >60% ambition) and higher margins. We also highlight FiiZK’s award of an order for four closed cages, two in Q4 26 and two in Q1 27, being sold at “market prices”. We use a NOK80m price point per cage and estimate FiiZK pro forma revenue and EBITDA of NOK456 and NOK46m, respectively. Moreover, we expect Nekkar to acquire the remaining shares in FiiZK for NOK100m in 2026.
  • Estimate changes. Although we lower revenue for 2025-27E on the back of delayed tender pipeline, leading to a 5% reduction in 2026E EBIT, we increase 2027E EBIT by 2% on the back of stronger expected Syncrolift margins as projects become larger and more complex.
  • Valuation. Nekkar trades at 6.4x P/E on our 2027E. As orders start coming in for both Syncrolift and FiiZK, we expect a de-risking to lift the shares. Hence, on our SOTP-based 12M target price of NOK18, Nekkar would trade at 9x 2027E P/E.
8 Likes

De «forventer» det ja :sweat_smile:

4 Likes

bilde

9 Likes

Ser det går an å stille analytikeren(e) spørsmål dersom noen har noen gode kandidater.

Vært lite snakk om kapitalmarkedsdagen i ettertid. Redeye skriver det er ting på gang med M&A. TTT, men spennende.

Jeg tror det som ble sagt på kapitalmarkedsdagen vil få mye mer interesse om de faktisk viser traction og business på Q4 og Q1.

Før tall er det jo bare ord

1 Like

Virker som folk holder kortene ganske tett til brystet også. Forhåpentligvis fordi mange skjønner at tidsvinduet for relativt lav interesse og diskret posisjonering ikke er veldig langt/stort.

Sånn jeg oppfatter det er grunnen til at det har vært lite snakk om kapitalmarkedsdagen er at slidesene som ble presentert der dekker MASSE, veldig grundig jobb Nekkar gjorde her. Var lite nye relevate spørsmål som ble stilt pga mye av infoen finnes i presentasjonen.

Fks det som Redeye tar opp med M&A, her ligger det masse relevant “ny” info ute i slidsene som ble delt:

https://api3.oslo.oslobors.no/v1/newsreader/attachment?messageId=659538&attachmentId=314529

6 Likes

Hadde jeg klart å ikke få med meg :sweat_smile:

Er vel fort :fish: med Z som er “in signing”.

En annen slide som er ganske nyttig når det kommer til selve cashcow’en:

Både på hva de prioriterer + hvor stor del av prosjektene som ligger i pipeline og man kan også dømme litt av hvilke tenders som kan plukkes i fremtiden

3 Likes

image

Ganske så interessant at Syncrolift verkelig har begynt å fokusere på Wire Ropes i kommunikasjonen sin. Lurer på om det er for at Bardex blir en mer reell konkurrent

Lurer på om det er snakk om vedlikeholdskontrakter? :thinking:

Hvis jeg ikke husker feil, så er forskjellen på Syncrolift og Bardex integrated (hybrid) eller Rigid platforms? Begge bruker wire ropes?

Bumb!
Fremhevingen her er nok fremsnakk om kvalitet, vedlikehold + Syncrolift sine service muligheter

og fremtidlige muligheter de kan levere som Pearlson ikke har(?)

5 Likes

https://statements.qld.gov.au/statements/103981

Er nok en grunn til at Australia/USA er “on hold”. Ser ut som Bardex tar denne

1 Like