Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Helt enig i det. Dette ble et lite sidespor.

Jeg har kjøpt Nekkar siden april 2021, og holder fortsatt uten planer om å selge eller begynne å “daytrade” Nekkar aksjer. Jeg har bare et ønske om å forstå hvordan kursen kan påvirkes “så mye” av et så lite volum, og hvorfor noen ønsker å gjøre det…

Så tror jeg at @BankruptBeforeLunch er inne på noe (uten at jeg har noen fasit).

Litt sent innpå, men mitt inntrykk er at disse store utslagene på mikrovolum i open/close oftest følger av algoritme/market-maker som «skal/må» selge/kjøpe uavhengig av VWAP og ikke blir møtt på ordren. Man ser det samme i enkelte andre lite likvide aksjer også.

4 Likes

Nekkar ASA: Globetech acquires maritime communication and electronics supplier Satco

14 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

1 Like

https://www.redeye.se/research/1177854/nekkar-globetech-acquires-accretive-bolt-on

4 Likes

For lite oppkjøp til at markedet bryr seg? Eller er det bare i feriemodus? Trekker vel ned at vi har gått enda mer tid uten noen store skipsheiskontrakter.

Intellilift vil vel begynne å se gjentagende Saas inntekter fra Intelliwell nå, sterkt økende neste 12 måneder. (De første 12 måneders inntekt blir bokført ved inngåelse av kontrakt såvidt jeg forstod)

Dette siste oppkjøpet er siste del i mange-bekker-små som har vist seg å fungere rimelig bra. Globetech har vokst fint siden oppkjøpet.

5 Likes

Tysk konto som laster gjennom sommeren, har blant annet kvittert ut Tigerstaden:

2 Likes

Nekkar ASA: Invitation to presentation of Q2 and half-year 2026 results

1 Like

Från Transoceans Q2 conf call om automationsteknik (Intellilift)

8 Likes

image

Det er veldig, veldig vanskelig å ikke bli veldig bull på Nekkar via Intellilift :stuck_out_tongue:

Er det noen konkurrenter på dette feltet? Eller har Nekkar basically markedet på de som vil ha automasjon?

3 Likes

Vet ikke, men de har i alle fall hele flåten til Transocean :money_with_wings:

1 Like

Aktører som leverer utstyr hvor Intellilift tilbyr løsninger har også automatisering, men etter hva jeg har forstått (etter uformell prat) så er Nekkar dyktige til å “koble seg på” som tredjepart. Så ser jeg også for meg at det vil være variabelt med hva slags løsninger som kan tilbys ut ifra systemene de enkelte rigger bruker (sannsynligvis færre muligheter på eldre rigger enn nye), i tillegg til at enkelte selskaper vil være “fremoverlente” når det gjelder bruk av tredjepart, mens andre vil kanskje være mer konservative?

1 Like

Må snart komme et nytt legg opp her

Vanskelig å ikke bli bull Intellilift gitt det sterke digitaliseringsfokuset i oil & gas de kommende årene. Fra Schlumberger Investor Day i juni:

"Market opportunity and growth outlook

• Oil and gas digital spend is underpenetrated at 4-5% of total industry spend, but the market is expanding rapidly as digital and AI adoption accelerates.
  • The digital TAM is projected to grow from $25B in 2025 to $35B by 2030, with upside to $50B if AI adoption accelerates.
  • SLB addresses more than two-thirds of the market, with openness turning potential competitors into ecosystem partners.
  • Digital operations and AI are the fastest-growing segments, expected to drive a majority of future growth.
  • By 2030, digital annual recurring revenue is targeted to double to $2B, with adjusted EBITDA also doubling to $1.8–$2B and margins expanding to 38–42%."

Basert på egne markedsantakelser anslås det totale adresserbare markedet (TAM) for Intellilifts eksisterende løsning på floaters og jack-ups til over NOK 2,7 mrd. i årlige SaaS-inntekter. Dersom selskapet oppnår en markedsandel på 10 % (75 rigger), tilsvarer det nær NOK 300 mill. i årlige SaaS-inntekter.

Segment Antall rigger Dagrate (USDk) Operative dager/år Årlig SaaS (USDm) USD/NOK Årlig SaaS (NOKm)
Floaters 250 1.5 330 124 9.5 1 176
Jack-ups 500 1.0 330 165 9.5 1 568
Totalt 750 289 9.5 2 743
7 Likes

1 Like

Oppe i 1.62% nå på siste liste. Noen som har hørt noen rykter om hvem dette kan være? Det at de nå har plukket 1.7 mill aksjer på litt over en mnd tyder ikke akkurat på at det er tyske småsparere som plutselig har startet å kjøpe

1 Like

Mulig siste rest til spanjolene i Attitude Sherpa, FI som gikk her. Bak Caceis kontoen

Redeye presentasjon i November, med fokus på forsvar:

image

https://www.redeye.se/events/1145884/redeye-theme-defence-space

2 Likes

Nekkar ASA: Second quarter and half-year 2026 financial results

1 Like

Litt så som så / gjesp, men det er i alle fall fint at skuta går såpass greit til tross for Syncro-newbuild tørken (viktig med tildelingene i mai og juni).

2 Likes