Når skulle rapporten legges frem opprinnelig? Får håpe det er gode nyheter
De har ikke Q rapporter. Bare halvårs.
Jeg tror de bare skulle ha halvårsrapport ja, så dette er noe nytt. Det er jo ganske sært å bare ha rapporter to ganger i året, og hvis du først kjører det løpet, så er det vanlig med “business updates”. Det kan være de følte det var ekstra nødvendig med tanke på usikkerhet rundt covid-19 situasjonen for selskapet og de relativt store bevegelsene i kursen.
Større kontrakter børsmelder de gjerne, det samme har de gjort med oppdateringer rundt Starfish/Skywalker.
Den har stått oppført en god stund i kalenderen min på nordnet mener jeg.
Hvertfall siste 1-2 mnd. Eller på e24 børs.
Ja, jeg ser faktisk det samme som deg Davinci.
Sikker på at det er så lenge? Ser de oppdaterte kalenderen 14.05.21
Jeg tror dette stemmer, fordi jeg har også fått med meg at de skulle skifte over til å ha kvartalsrapporter for en god stund siden. Men så når jeg prøvde å finne ut av når den var, så fant jeg ikke informasjonen igjen, og konkluderte med at jeg husket feil og at de bare hadde halvårsrapporter. Så tror ikke dette var en nylig greie, mer at informasjonen ikke har blitt spredt korrekt.
Litt morsomt å se aksjen gå 7% på ca null volum
Som JCP skriver, så mener jeg også at jeg først fanget opp dato for Q1 en god stund tilbake, men godt mulig det var på e24 børs kalender. Husker jeg tenkte det var litt merksnodig ettersom de kun har hatt halvårs, tenkte først det kanskje var en feil.
Kom inn et par ordre på rundt 10 nå etter CB. Lite til salgs!
Nekkar ASA: Annual General Meeting held
Er nok en del som vil inn før trading update på mandag. Og de skjønner eg godt.
Eller har eg gått glipp av noe breaking news?
Tenker det her er trading opp mot q rapport, ikke noe mer.
Nice rapport. Merker meg mye fokus på Starfish og Skywalker.
Ellers var det kanskje en litt liten økning i ordre.
Tallknusinga får Christian ta seg av…
Skywalker ser jævli interessant ut! Mye mer spennende enn starfish imo
Hører CEO er like god i engelsk som jeg er
“bøtt the installation is dønn”
De leverer bra!
“Open for sale late this year”
R&D går opp, som er naturlig. Tilskuddene for Starfish/Skywalker blir brukt til å redusere utgifter, blir ikke ført som inntekt/utgift.
Q1 har typisk vært svakere for Nekkar, og sammenlignet med Q1 i fjor, så leverer de jo knalltall i år. Med tanke på hvordan ting går opp og ned fra kvartal til kvartal og halvår til halvår hvis man ser på de siste 7 kvartalene, så er nok disse tallene vesentlig bedre enn de først ser ut.
Det er jo også verdt å merke seg at det “nesten” er gratis for dem å utvikle både Starfish og Skywalker med tilskuddene de får.
Footprint: 63% reduksjon i området som må raseres. Kostnadene til å sette opp en vindpark må jo reduseres noe ekstremt
De nevnte vel at de vel er rundt et år senere ute med SkyWalker vs Starfish, så salg i 2022 og så leveranse i 2023 kanskje?
Jeg tenker jo litt at dette er en rimelig spesialisert bransje og med tanke på hvor godt tak de har på å løfte gigantiske skip, så tror jeg Nekkar har potensialet til å bli en veldig sterk leverandør i dette markedet.