Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Det er tydeligvis flere enn meg som synes business updaten i går var overbevisende. Det minnet meg veldig om Kitron sine presentasjoner hvor du får klare svar og du merker at de som presenterer har veldig troen på hva de driver på med og at ting går rett vei.

Triggere jeg venter på:

• Q3 og Q4 rapportene
  • Melding om at de har igangsatt testingen av Starfish med biomasse
  • Melding om at testingen av Starfish med biomasse er vellykket
  • Første kontrakt på Starfish

Det er jo litt morsomt å sitte i et selskap som er såpass frampå når det gjelder R&D og samtidig er såpass solid og klarer å holde R&D kostnadene godt nede. Jeg tenker jo at core businessen burde være verdt 9-10kr, at man nå får Starfish/Skywalker satsingen med på kjøpet for 1-2kr pr aksje er latterlig billig. Det tilsvarer rundt 100-200 MNOK.

5 Likes

Flagging

Lavt volum siste tiden, blir det rolig i sommer @christian?

Jeg venter egentlig bare på en koselig melding om at de setter i gang med biomassetesting i de lukkede merdene. Q2 tallene kommer jo først 26. august.

1 Like

Synes det kan se ut som ett allright sted å kjøpe litt nå, er så lite volum som skal til før den går opp en del, ref next i går. En stund siden jeg har hatt nekkar nå :yum:

3 Likes

Tok noen k til i denne i dag, under 9 ok pris for meg. Kommer til å bare sitte med denne akkurat som Kitron.

2 Likes

Bra sig i Nekkar i dag, 7,64% opp nå.
Edit: 11,81%

1 Like

Morro. Hva er grunnen for dette bykset?

Vet ikke, sikkert @Christian som driver å kjøper seg opp :wink: Men den har jo falt en del fra forrige topp som var 10,82 den 31/5 .
Snudde oppover på 8,35

2 Likes

Jeg er ikke lagd av penger. :open_mouth:Klarer nok ikke dra opp omsetningen med 300k, eller nesten 3 MNOK. :cowboy_hat_face:

De bevegelsene vi ser nå er litt vanskelige å forstå. Litt frykt i markedet og lav omsetning får store utslag. Også spretter det tilbake.

Hadde forventet melding før sommeren om biomasse i starfish. Utenom det, så tenker jeg ting er på track.

3 Likes

Ryktes om en tysk blogger - forhåpentligvis er det ikke kun P&D.

1 Like

Nekkar ASA: Invitation to presentation of second quarter and half-year 2021 financial results

2 Likes

Nekkar holder seg meget sterkt på en av de tyngre makrodagene. Mange som har forventninger på mer info om oppdrett og havvindsprosjekt info?

Må innrømme selv tallmessig har jeg ikke oversikt, men har jo inntrykk av at det ikke er noen grunn til store nedganger dette kvartalet.

1 Like

Nekkar fundamentals seem strong and is currently undervalued based on first quarter and strong backlog. Industrial investment are rising in general and should support further sales development. Even the backlog from the end of Q1 should cover Nekkar revenue until 2024 without new sales. If production and installation can be and is scaled up that should provide more revenue and eat the backlog more quickly, hence provide more profit and growth also.

The Starfish fish farming project is in test phase and should be complete within this year or beginning of 2022. Commercialization for the product should be in 2022 and provide revenues also.

Skywalker is also in test phase with smaller scale units. Further tests are in order for 2022 and production in 2023.

If someone have better insight about TAM and possible profitability or other info of either one that would be awesome.

Also any projections about Q2 and H2/2021 on basic business would be welcome

And sorry to reply in English due the lack of Norwegian skills.
I’m a Finnish retails investor and have quite significant portion of my portfolio in Nekkar currently.
I see the stock undervalued and somewhat hidden from larger crowd.

10 Likes

Thank you for sharing, and welcome to the forum!:grin:

1 Like

Nekkar Q2 i morgen. Har gått under radaren de siste månedene, kan fort bli en ny rakett slik som Norbit.

Tror ihvertfall det blir store bevegelser i morgen.

1 Like

Noen har i hvert fall pumpet aksjen opp fra 8,5 - 9,3 på ca en uke. Jeg er veldig spent på hva de melder på Starfish/Skywalker prosjektene sine. Også interessant å se hvordan de påvirker EPS.

1 Like

Eneste som kan skape store bevegelser er vel Starfish/skywalker konseptene?

Ser ikke at det skal få de store svingningene i mengde salg kontra andre qrapporter. Corona og leveringsproblemer i verden legger jo helle ikke opp til noe monsterøkning i ordrer?

Men mulig jeg tar helt feil.

Servicekontraktene kan nok gi en grei boost de også.

Her er tallene fra de tre siste rapportene:
image
image
image

Min konklusjon er at EPS (justert for valutaeffekter på ca -0,17 for H1 2020 og +0,17 for H2 2020), så får man noe slik:

EPS 0,18 2020H1
EPS 0,48 2020H2
EPS 0,13 2021Q1

Mao, leverer de bedre enn EPS 0,05 for Q2 2021 eller 0,18 for 2021H2, så vil EPS for de siste 12 månedene gå opp. Det blir gjerne reflektert i kursen.

Jeg har nevnt kurs 9-10 som en fornuftig prising av Nekkar tidligere, men ved et resultat i Q2 på f.eks. 0,13 nå, så vil EPS siste 12 mnd være på 0,74 og ved kurs 9,3 gi P/E på 12,6 som jeg vil påstå er rimelig lavt for et selskap med klart vekstpotensiale i kjerneområdet sitt og to skikkelige jokere.

Starfish/Skywalker prosjektene har de klart å drive framover nesten uten å endre på lønnsomheten i selskapet, noe jeg synes er imponerende. Jeg ser for meg at de muligens vil begynne å treffe bunnlinjen litt hardere i siste testfase, som vel er der Starfish er nå.

10 Likes

Nekkar ASA: second quarter and half-year 2021 interim financial results

9 Likes