Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Kan gjette på at det er fordeling av aksjer mellom kontoer. Virker som om Skorstad er på eiersiden av Leoville AS og Tigerstaden. Har ikke fulgt aksjonærlistene over tid.

Det er samme eiere på de store 500k-bevegelsene sist jeg sjekket. Bare triksing av ukjente årsaker. Skatt? :stuck_out_tongue:

ntroducing… The Multi Vessel Docking System

Too shallow to dock?
Too much time spent on bilge blocks?
Not anymore!

Reach out to learn more about how we can help you
streamline docking.

3 Likes

Så litt sliten ut, kanskje de må ha en ny snart :smiley: Men må være en stor fordel for de som vedlikeholder båter.

De har holdt på med dette i over 50 år!

3 Likes

Hvordan pleier 4 kvartal å være? Pleier det å være rolig da eller økt trykk?

Se på tallene over, H2 har vært sterkest. Har spurt den om dette og de sa at i utgangspunktet, så er de ikke i en sesongbetont bransje. Men historisk, så har det vært mer i H2 og spes Q4.

2 Likes

Hva med nyhetsfronten, nye avtaler osv? Høres ut som busy i q4. Grunnen er at dersom jeg skal kjøpe noe nytt nå så har jeg som kriterie at det skal se bra ut neste 3 mnd.

1 Like

Fin gjennomgang av selskapet twitter.

Han ser nærmere 100% opp som fair pris, uten å regne inn Starfish og Skywalker. Thoughts?

@Morti you and me both. Jeg ser etter nye kontrakter og fremgang (suksessrik) på de andre prosjektene i Q4/Q1 :slightly_smiling_face:

3 Likes

De skal gjøre noe mer testing av merdene.

De kommer med en kvartalsrapport.

Jeg tror de vinner 1-3 kontrakter før jul, det er bra. Det eneste nøytrale med sist rapport var at de ikke økte ordreboken.

Den største triggeren er når de får satt i gang med biomasse i merdene. Forventet på starten av 2022.

Alle triggere kan være gode / dårlige, men nekkar leverer stort sett bra.

1 Like

Skywalker er vel den som likner mest på det de driver med fra før. Den tror jeg de får til å fungere…

Den bør være grei å selge inn også med den erfaringen de har…

1 Like

Intellilift er allerede fullført og blir hovedsaklig brukt inhouse med Syncrolift. Altså salg til Syncrolift, men kan jo komme salg utenom og framover. Men viss du tenker på skywalker kan den bli bra ja. Erfaring frå skipsheis er nok veldig positivt ja. Har snakka med ein ingeniør som meinte at dette fint skulle gå, men problemet var vær og slikt tenkte han. Min tanke då er jo at skipsheisane er brukt under vann og den erfaringa kan brukes til å takle været for Skywalker.

3 Likes

Sorry, tenkte på skywalker…

Dette er måten de setter opp vindturbinene idag:

Ikke helt sikker på hvordan Nekkar tenker at de skal frakte turbinene uten kran. De kan vel ikke bare lempe dem ned i vannet og reise dem opp.

Ellers har det vel ikke noe poeng for flytende vind-turbiner.

Det ser ut som noe av poenget er at de også kan sette opp større vindturbiner, da de ikke er begrenset av kranene…

1 Like

Nekkar mener jo at systemet de lager vil tåle mer vind enn dagens løsning fordi styringssystemet kompenserer. Det er jo den biten med aktiv kompensering som gjør at skipsheisene faktisk fungerer.

@torsteinius de lager først en løsning for land og så for sjøen. Tenker det er litt mindre komplisert til lands.

Ser veldig liten ut den “kranen”, lurer på hvordan det funker.

Leste gjennom q2 rapporten for å finne noe data, men det ble tydeligvis bare sagt på presentasjonen evt under qa. Det som fikk igjen var at for både starfish og Skywalker, så hadde de fått flere henvendelser og løsningene var blitt godt mottatt. Høres ut som det selger seg selv hvis de klarer det tekniske. :cowboy_hat_face:

Tror det nesten er automatikk i at Nekkar får skywalker prosjektet til å fungere, da det er såpass innenfor kompetanseområdet deres.

Jeg tror det du ser på bildet kun er en vippe-mekanisme. De knekker vindmøllen (tror jeg) dersom de bare jekker opp hele vindturbinen i det punktet. Så de må nok ha noen wire som drar opp som festes lenger opp. Men da kan de montere turbinen liggende, og så bruke en lastebil eller liknende for å dra den opp via vippepunktet. Det er i hvert fall slik jeg har trodd det har fungert.

Tviler på at du kan ha en vindmølle i 45 graders vinkel uten at den knekker.

Stusser litt på at det er to sylindre som går opp fra festepunktet… De heiser vel ikke delene opp og ned via hovedsylinderen? Da er de plutselig litt utenfor komfortsonen…

1 Like

Dette kan vi på svar for av IR, men gidder liksom ikke. Dette er noe de får til.

Tenker det er en foretningshemmelighet foreløping… :smiley:

Hmm. Monopol på montering av vindmøller, grønne skipsheiser OG lukkede laksemerder kan vel bare bli en megahit. Dette selskapet synes jeg TekInvestor skal overta fra svenskene ved neste mulighet.

Og nå så jeg at 87% av aksjene ligger hos topp 50. Det kan jo love godt dersom de leverer.

2 Likes

De kjører rett og slett delene opp via sylinderen, det er ganske tydelig på dette bildet:


Virker nesten litt sykt, må være rimelig kraftig friksjon i hjula som drar delene opp og ned. Dette krever også bra teknisk presisjon, da det skal skje automatisk. Håper ikke utviklingstiden blir for lang.


Når de bygger den opp i høyden kjører de neste del opp over toppen, og så er det skinner som kan føre sylindrene over hverandre. Når det er på plass, kjører de heisen ned til de sitter sammen. Må vel bolte på en eller annen måte også… Eller kanskje ikke, kanskje det holder å kople dem sammen om det er stor nok vekt og de er koplet slik at de ikke roterer i forhold til hverandre.