Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Skal bare bemerke at jeg helt umiddelbart syntes det var en trist liten eierandel, og at det var mange på samme beinet her

Nekkar owns 50.67% of Intellilift which will hold a 33%
ownership in the JV == 16,89% eierskap for nekkar.

Når jeg fikk tenkt meg litt om, og hva driftskostnaden på en rigg er pr dag, så er det bra det er et stort og omfattende samarbeid. Tok en kjapp realitycheck, type spare 5% tid på en rigg, Og da er det fort åpenbart at det er et veldig stort bein å gnage på.

3 Likes

17% av en jævelig stor kake :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lek med tall
Transocean f.eks. hadde i “nede”-året 2020 en omsetning på 3152 MUSD, eller rundt 26 milliarder kroner. 5% av dette er 1310 millioner og 17% av dette igjen er 222 millioner. La oss si at halvparten av forbedringen går til Transocean, så sitter Nekkar igjen med 111 millioner. Kanskje 20 mill i driftskostnader, så 90 mill på bunnlinja? Fra Transocean alene. Dette ca dobler bunnlinjen til Nekkar så da kan kursen være 20kr og P/E fortsatt på rundt 10… :crazy_face:

8 Likes

Synes det var morsomt og overraskende at dette Joint Venturet allerede er markedsført og tatt i bruk.

Jeg kan ikke så mye om dette feltet så det hadde vært fint om @Krieghoff eller noen andre kunne forklart hva det betyr.

Betyr det at Transocean har fått et oppdrag fra en kunde om å benytte Intelliwell til å bore, og at “delivered” mest sannsynlig betyr at boringen er ferdig?

Bare å kjøre på :stuck_out_tongue:
image

Jeg har forresten ikke hatt mer Nekkar siden de stod i 3-4kr :stuck_out_tongue:

3 Likes

For meg kom denne intelliwell overraskende. Hørt om intellilift, men kan ikke lese om well på deres hjemmesider?

For en som er bull på olje og etterhvert mer drilling etter olje så må jo denne IW være et stort potensiale til mye inntelt for Nekkar?

Nekkar er jo fortsatt et knøttlite selskap og slike avtaler til en så stor industri virker lovende

Vært med i Nekkar siden 3kr. Papirtap på 40% noen dagere senere. Turte ikke å kjøpe mer på 1.7 kr.

3 Likes

Må si jeg liker nekkar. De bygger noe bra her fler steder. Klart intellilift er ikke noen knøtt mer antagelig. Gårsdagens melding er betydelig for intellilift.
Kursen har gått bra siden bunnivåer tidlig 2020,men her det gode muligheter for betydelig mer avkastning. Dessuten er nedsiden rimelig begrenset. Selv i et børskrakkscenarie er min spådom at Nkr vil klare seg helt gjennomsnittlig overall,og blant de beste smallcap.
Jeg er ikke bekymret for litt ordretørke på syncrolift,de har enda fet ordrebok og nye prosjekt vil sannsynligvis bli booket Ila 2022.
Gleder meg til q3 pres.

1 Like

Stemmer. Selskapet er vel nesten gjeldsfritt og de har en høy insider eierskap prosent noe jeg liker veldig godt. Markedsverdien til Nekkar er vel rundt 1 milliard NOK, noe som er relativt lavt. Positivt når de 3 bonusdelene av Nekkar er så lovende at man nesten glemmer hoveddelen syncro. :wink:

2 Likes


Fra ca 22:30 til 50:00. Er på spansk så fekk berre med meg litt av det han snakker om. Nokre gode slides og han verker enormt Bull på selskapet. Spesielt med tanke på management og styret i forhold til Starfish, Skywalker og intellilift. Har og stor tru på nye kontrakter for Syndrolift og større markedsandel i service.

3 Likes

Trykk på knappen teksting, så går du inn på innstillinger og velger oversett automatisk.
Der kan du velge Norsk tekst.

Fungerer helt greit.

Flott video du fant her Lundekunde… :slight_smile:

1 Like

Fekk bare spansk tekst eg. Men har litt grunnkunnskaper i spansk, men må sjekke igjen.

1 Like

Good morning! The friendly folks at Journal of Petroleum Science and Technology have written about how Intellilift and Transocean are working together on a software solution to expedite the well construction process. Click on the link to read more.

Henta frå Linkedin til Nekkar

7 Likes

Har sett litt rundt Intellilift og mulighet for å kjøpe seg opp til 100% av selskapet.
Veit ikkje om andre har sett på dette men det eg finn er at dei gjenverande eigarane av Intellilift har ein god del aksjer i Nekkar. Skeie Consultants har 20% av Intellilift med Trym Skeie som styreleder i Nekkar. Andre gjenverande aksjonærer i Intellilift har og poster i Nekkar.
Vil derfor tru at det er mogleg for Nekkar å kjøpe seg enda meir opp i Intellilift på gode vilkår. Har ikkje klart å finne nokon plass om det allerede er opsjon for kjøp av 100% så viss nokon har info om det hadde det vore greit å visst.

Fikk heller ikke oversettelse til å virke. Noen som vet eller kan gi en oppsummering av YouTube videoen?

Har jo lyst å kjøpe litt Nekkar igjen, men når jeg nå står utenfor så kunne jeg jo tenke meg ett mer psykisk behagelig område å kjøpe på enn vi er akkurat nå :sweat_smile:

2 Likes

Kan vel se for seg at man fortsatt har noen uker til avklaring, forventet i forbindelse med Q3 rapport 25. november. Om man tror på konsolidering, oppgang, eller nedgang fram til rapport - det får alle velge. Jeg ser på 9,75kr + som positivt, og eventuelt brudd opp vil være at 11kr brytes og holdes.

Nedover kan man se mot 9kr, og 8kr-8,5kr området. Om det blir aktuelt - jeg tror det trengs vesentlig hjelp fra indeks i så fall.

7 Likes

Hadde nok tenkt akkurat det samme om jeg bare så på chartet, noe jeg gjør i mange aksjer.

I noen aksjer blir jeg overbevist av de fundamentale mulighetene og velger da å forsøke meg på en billigere inngang for å tjene mer spenndollahz. Sist Ultimovacs, og nå Nekkar.

Det jeg ser på er en blanding av fundamentale forhold og setupen Jcp henviser til over her. Et øyeblikksbilde av kun det tekniske synes jeg enda ikke reflekterer de tingene, og det kan jo være fordi det enda er noen uker til ting skjer…

My two cents, siden dette ikke er en ren TA-tråd.

2 Likes

Fortsetter konsolideringen her:

2 Likes
1 Like

image

1 Like

Exactly. Nekkar er berre heilt enormt spennande.