Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Litt på siden, men er det Pro-abb eller Pro+ man må ha for å få sidelengsvolum?

Vet ikke… @Savepig bruker Tradingview. Jeg bruker bare en gratisversjon på investing av gammel vane :slight_smile:

intellilift med Kristiansand kommune angåande Havvind

3 Likes

Jeg ønsker meg Phoenixsetupen til å kjøre traderen på, merker jeg.

2 Likes

Pro :slight_smile:

Flere bra innlegg. Mitt base case er at det i snitt deles ut fire nye skipsheisprosjekt årlig,og at Nkr tar tre av disse. Det er det liksom ganske lang historikk på. Så jeg evner hvertfall ikke å se en brå vending her og med økende service inntekter på vei,er Nkr soleklart kjøp under 10kr.

2 Likes

Enig. Tok et lodd her i dag, solid base case med stor potensiell oppside.

1 Like

Totalt skrev selskapet ned verdier på oppdretten i Canada med 23 millioner euro, tilsvarende nesten 230 millioner kroner, i tredje kvartal.

Summen er relatert til utfasing av oppdrett rundt Discovery Islands på vestkysten av Canada, men også knyttet til problemene på østkysten.

Definitivt marked for lukkede merder med lavere OPEX enn dagens åpne merder. Klarer Nekkar å få det til?

2 Likes

@Hocki Hvis man legger til siden at du ikke har tro på prosjktet, har du noen tanker rundt markedspotensiale for løsningen Nekkar forsøker å levere?

Jeg er inne for bullscenarioet, og tror spesielt på at Nekkar har gode forutsetninger for å ta stor andel av servicemarkedet på bakgrunn av at de tydeligvis er foretrukket på nysalg og har denne eldgamle kompetansen på en stor del av anleggene som er montert rundt om i verden.

I tillegg tror jeg Intelliwell kan bli en veldig fin inntektskilde på bakgrunn av at denne joint venturen de har dannet er sammen med Transocean - som er verdens største “offshore drilling company” mtp revenue. Å ha en gigantisk salgsorganisasjon til å fronte ditt produkt er invaluable, og gir de en gigasjanse til å slå igjennom på dette området.

ESG-prosjektene Skywalker (vindmøllekran) og Starfish (semilukket merde) er også i samarbeid med store aktører i bransjen. Skywalker med en vindmølleprodusent og Fred Olsen Renewables, en stor vindmølleparkoperatør og eier, og Starfish med Lerøy, en lakseprodusent med market cap på 46 milliarder NOK. I mine øyne sikrer dette at prosjektene blir utviklet ut i fra hva bransjen trenger og samarbeidene gjør at prosjektene vil ha stor sjanse for å bli kommersielt suksessfulle på kortere tid enn hvis Nekkar måtte gått ut alene i markedet med de.

Positive tilbakemeldinger på innledende tester av liten skala Starfish og Skywalker burde raskt kunne flytte kursen noen kroner nordover ved at disse sjansene begynner å prises inn. Det blir spennende å høre på Q3 og hva de sier om fremgang på service, Intelliwell-prosjekt samt ESG-løpene.

Det er på tide aksjonærene begynner å pirke litt på hva slags markeder de ser for seg ;>

4 Likes

Skal se det er mange som kommer til å ta på seg joggeskoene hvis Nekkar får til noe med Starfish, Inteliwell eller Skywalker. :money_mouth_face:

Nå kommer jeg fra farmasektoren, og er kanskje litt ekstra vant til å prise inn fremtidige inntekter på bakgrunn av milepæler som passeres, men det er jammen meg børsen ellers og på grønne, pene ESG-selskaper. Jeg tenker det er sannsynlig at ingen egentlig vet om disse ekstraprosjektene, og at når det blir åpenbart at det kan bli inntjening vil investorinteressen kunne øke ganske raskt.

En derisking ifht kommersialisering er en derisking uansett om det er lovende fase 1-resultater eller bestått småskala-test (som i tilfellet Starfish ser ganske svært ut)

1 Like

Test av MA200 for første gang siden Mai 2020. Når går toget, @Christian ?

1 Like

Toget går på en av disse

  1. Første større kontrakt/økning i ordrebok for skipsheisene
  2. Større framskritt for Starfish / Skywalker / Inteliwell
  3. Større økning i servicemarkedet
  4. Et større fond begynner å kjøpe seg inn i Nekkar
  5. Det blir tatt opp dekning av Nekkar

Jo flere av disse som slår til jo mer går kursen :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det eg trur at vi gløymer litt er at Intellilift har andre muligheter og slik eg ser det. Eg forstod det slik at det var fleire muligheter for bruk av Intellilift sine løysninger i OFfshore segmentet. Dette kan og vere ein massiv trigger

Nekkar er jo pr dags dato hovedsakelig Shipyard solutions (skipsheiser, service)
image

Men som du sier de digitale løsningene har veldig potensiale. De har nesten ikke utgifter, men som jeg ser det, så har de muligheter til svært god inntekter uten at utgiftssiden vil øke vesentlig. Mao, Det skal ikke mye inntekter til der før de synes veldig godt på bunnlinjen.
image

55 MNOK EBITDA ga i første halvår 0,48 EPS. Så et forhold på ca 114:1. Som vil si at hvis Digital Solutions hadde levert f.eks. 20 MNOK EBITDA fra kanskje 40 MNOK høyere omsetning i H2, så ville EPS økt fra 0,48 til 0,66, eller en økning på 37% som med samme P/E som idag på litt under 10kr burde gi oss 13kr. Hvis P/E øker til 13 (som for meg virker mer fornuftig for et selskap i kraftig vekst), så er kursen da på 17kr.
image

Så kort sagt, Nekkar er veldig underpriset.

8 Likes

Også har de 150-200 mill kontanter og ingen gjeld.

3 Likes

Nekkar ASA: Invitation to Q3 2021 business update

Det blir spennende. Har de tjent penger? Har de tapt millioner av penger? Hva leverer Digital Solutions - SaaS-selskapet? Har de noen konklusjoner fra tidlige tester av Starfish og Skywalker? Hva er potensialet til Intelliwell med Transocean som selger? Hvordan går det på servicesiden? Noe nytt om nye kontrakter til backlogen?

1 Like