Det er ikke noe trend har vært både opp og ned før rapport. Selve resultatet har jo også variert ganske kraftig i Nekkar. Ett kvartal kan ha knallbra resultat og det neste dårlig, eller vice versa. Guidingen på hvordan det faktisk går med driften har jo mer eller mindre vært positiv siden 2019. De har ofte hatt kontrakter som skulle utføres i H2 som gjør at det har blitt et bedre halvår enn H1, men Nekkar selv sier at de ikke egentlig er sesongpreget.
Jeg er litt der at jeg tenker at med resultat på 96 øre siste 12 måneder*, så er alt under 10kr veldig billig. Dette er basically bare Shipyard solutions, dvs skipsheiser og service. Så har man resten, inkludert Inteliwell som veldig store jokere. Som det er nå, så tror jeg det er gode sjanser for at de leverer vesentlig bedre på service og Digital solutions (via Inteliwell) de kommende kvartalene. Spesielt Inteliwell tror jeg kan slå ut fort. Det er software, så det skal ikke mye omsetning til før resultatet er opp 10 øre/kvartalet og jeg flytter veldig billig opp til 14kr
*Dette resultatet er justert ned for valutaeffekter av meg. De offisielle tallene er 17 øre høyere.