Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

En ting er sikkert, du kommer garantert til å bli blown away av omsetningen, siden den faktisk er over 0 i dette selskapet.

6 Likes

image

4 Likes

Drev med litt bunnfiske i Nekkar og fikk napp i dag. Er nå tilbake på det høyeste antall aksjer jeg har hatt siden mai 2020. Det var da jeg drev å lurte på om jeg bare skulle kjøpe meg inn på topp 50 på pur faen, men feiget ut :stuck_out_tongue:

4 Likes

Er kanskje å håpe på Julenissen at denne skal under 9 kr igjen, men ligger på kjøp nå og krysser fingrene her for at den skal få seg en dupp under. Hva tror dere føre q3 ? Har den for vane og gå litt ned føre rapporter ?

Det er ikke noe trend har vært både opp og ned før rapport. Selve resultatet har jo også variert ganske kraftig i Nekkar. Ett kvartal kan ha knallbra resultat og det neste dårlig, eller vice versa. Guidingen på hvordan det faktisk går med driften har jo mer eller mindre vært positiv siden 2019. De har ofte hatt kontrakter som skulle utføres i H2 som gjør at det har blitt et bedre halvår enn H1, men Nekkar selv sier at de ikke egentlig er sesongpreget.

Jeg er litt der at jeg tenker at med resultat på 96 øre siste 12 måneder*, så er alt under 10kr veldig billig. Dette er basically bare Shipyard solutions, dvs skipsheiser og service. Så har man resten, inkludert Inteliwell som veldig store jokere. Som det er nå, så tror jeg det er gode sjanser for at de leverer vesentlig bedre på service og Digital solutions (via Inteliwell) de kommende kvartalene. Spesielt Inteliwell tror jeg kan slå ut fort. Det er software, så det skal ikke mye omsetning til før resultatet er opp 10 øre/kvartalet og jeg flytter veldig billig opp til 14kr :stuck_out_tongue:

*Dette resultatet er justert ned for valutaeffekter av meg. De offisielle tallene er 17 øre høyere.

6 Likes

Utrolig flott at det er sånne som deg på et anonymt forum, som tar seg tid og svarer på spørsmål som andre kan komme med klovnetryne på.:grinning: Setter stor pris på dine betraktninger her på Nekkar tråden .
Fortsett med det Cristian. Har fått meg og sikkert flere til å få opp gluggene for Nekkar. :wink:

8 Likes

Det er så flott at man kan blø penger i lag, ja.

Godt å være flere ja. :wink::grinning:

Jeg ser på det som en kjøpsmulighet jeg da. Etter joint venture nyheten med Transocean, så hadde jeg ingen tro på at jeg skulle få kjøpe aksjer på under 10 kr. Tenker pengene fra den dealen begynner å tikke inn fra Q4 av og utover. Vet ikke hvor mye den delen av selskapet burde prises til? 200MNOK? 500 MNOK? 1000 MNOK? Pr dags dato prises den til 0 kr, så det skal ikke mye logikk til før man kommer fram til at her er det noe som må skje. :stuck_out_tongue:

Teknisk, så ser jeg jo hva som skjer her, dvs ingenting. Aksjen er fortsatt i en konsolidering med høyere bunner og lavere topper. Hva skal til for å bryte ut herfra? Det må være noe vesentlig som enten får inn flere retail-investorer eller fond.

Så litt på Kitron som var min forrige industri-favoritt. Der tok det av etter at Folketrygdfondet fra mars 2020 fram til nå har økt fra 2m til 16m aksjer og 9,5% av selskapet. MP Pensjon har sittet i Kitron lenge. Og sitter i Nekkar. Mangler bare at Folketrygdfondet gjør sitt inntog her. Da skal du se reprising. :stuck_out_tongue:

2 Likes

I’m with you dog.

Tegn til vekst = reprising til vekstselskap. Fond kan gjøre den store forskjellen, og det kommer nok.

1 Like

Har økt i denne igjen, syns du ihvertfall ikke ber om for mye @Christian når du drar frem 13 som en P/E Nekkar kunne hatt. Vi refererte jo til denne under kitron veksten fra 2015-2020.

0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene
14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising
21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp

3 Likes

Jepp, P/E 13 er ikke akkurat høyt. De ligger på P/E 10 nå, men det tar gjerne litt tid før folk stoler på at dette ikke er tilfeldigheter. Gjerne 6-8 kvartaler.

Så target på rundt 13kr hvis de ikke vokser særlig (5-10% i året), men fortsetter å få kontrakter som gjør at de kan oppretteholde gode marginer osv.

Så tenker jeg at hvis Inteliwell leverer slik jeg håper, så kanskje 30% økt resultat for 2022, så burde de da prises til P/E 13, men med 30% vekst, så blir det da 17kr

Hvis de leverer på enten Skywalker eller Starfish, så burde det også begynne å prises inn. I dette scenarioet så har de lykkes med Inteliwell som burde gi dem litt ekstra troverdighet. Så kanskje P/E 17? Som da gir 22kr i target kurs.

Det hadde vært fantastisk hvis på veien opp her, så hadde et eller annet fond begynt å suge til seg free float fra Avanza/Nordnet kunder slik som med Kitron.

6 Likes

Litt nytt rundt denne her

1 Like

Positivt at det virker å nærme seg. Er tydeligvis en offentlig høringsrunde med frist 24. November og en annen frist 14.januar.

Usikker på hvor lang tid det vil ta å komme til det punktet at kontrakter signeres etter dette.

1 Like

Det vi og må huske på er at Nekkar ikkje direkte er i konkurranse om dette her. Nekkar kan bli tildelt kontrakt etter at denne her blir tildelt. Altså må Nekkar selge seg inn sjå vinneren av denne her for å få kontrakten her.

2 Likes

Var faktisk før han på denne ja. Nice

Ser han antar kontraktstildeling i H1.

1 Like

Makes sense hvis bygging skal starte i 2H22.

1 Like

Hvem er det som vil ha Nekkar aksjer i dag da ? Hissig på grøten han som skal ha 100k … :slight_smile:

Jeg var hissig idag tidlig men det var kun etter 1500 aksjer🤪

2 Likes