Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Markedet vokser?

2 Likes

Også kan vi jo ta med den her (hvis den ikke er linket tidligere) til tidligere diskusjon angående mulig kostnadsreduksjon.
Vært kult å sett Lerøy og Nekkar sin fullskalaprototype slik .

  • Sólo ganar uno de esos contratos supone un 30/40% del tamaño actual de Nekkar y, en nuestra opinión, las posibilidades de tener éxito en el proyecto de Darwin son superiores al 50% .
    Viss eg forstår denne spansken rett forventer spanjolen at kontrakten er på 30/40% av MCAp til Nekkar og at det er 3 tildelinger i Nær framtid. I følge hans DD er det og over 50% sannsynlighet sjanse for at Nekkar får Darwin. Med markedsandel på over 60% trur eg at dei kan få 2 av desse prosjekta, om ikkje alle

  • Henta frå kvartalsbrev fra Azagala capital

I tillegg har du mulig kontrakt på 60m$ i Chile.

3 Likes

kan det være interessant å få tak i

Denne er veldig bra altså. Noko av det eg har venta på som skrive tidlegare i chatten her. Meir samarbeid mellom Intellilift og Syncrolift er eit godt inntektspotensiale framover

7 Likes

I 2019, så leverte de 12 øre EPS i Q3 og 37 øre EPS i Q4. Her har de tydeligvis en større kontrakt som avsluttes i Q4.

Villaks blir rødlistet. Klarer nekkar det de har satt seg som mål med Starfish, dvs lavere opex med sine lukkede merder, blir nok markedet stort.

1 Like

Skjønner ikke helt hvilket fortrinn Nekkar har mhp å lage lukkede merder kontra andre selskaper. Annet enn at de selvfølgelig har laget heiser som opererer i vannet. Litt usikker på om de klarer å holde konkurrenter unna dersom det er et stort marked der.

Da er det jo greit å vite at Starfish ikke er priset inn i Nekkar pr dags dato. Det jeg ser for meg at kan gjøre at Nekkar har et fortrinn er på digitaliseringen, dvs overvåking og styring av systemene. Her har de en plattform som de har brukt for skipsheisene, oljerigger og nå lukkede merder og vindmøllekraner.

1 Like

Enig, tror det er en litt seig prosess også, skipsheiser har de holdt på med i 50 år… Vindmølleprosjektet har jeg derimot litt større tro på, forutsatt at de klarer på produsere heisene relativt raskt… Og at de fungerer da :slight_smile:

2 Likes

Helt enig! Og Inteliwell er jo faktisk i markedet i JV sammen med Transocean og har allerede levert. Det vil jeg heller ikke si at er priset inn.

1 Like

Denne skulle jeg gjerne også skrevet under på. Utilgivelig og skandaløst at oppdrettsnæringen har fått holde på slik i tre tiår. Spørsmålet er om det allerede er for sent å redde villaksen.

1 Like

Jeg vil jo tro at med lukkede merder og tilsvarende mye mindre lakselus og rømming, så burde mye være gjort? Samtidig tenker jeg at det neppe blir påkrevet med lukkede merder før det har ca samme opex som åpne.

(Deleted)

Kanskje, man må jo håpe det.

Brorparten av næringen har stått bak grov miljøkriminalitet mot fauna og fellesskapets ressurser slik jeg ser det.

1 Like

Nekkar ASA: third quarter 2021 interim financial results

4 Likes

Ser bra ut i utgangspunktet, får kikke litt mer før en endelig konklusjon.

Jeg har ikke giddi å regne for mye på caset for det gjør @christian bedre enn meg her, så … hva syntes du? Helst før kl 09:00 :slight_smile:

1 Like

Dette var helt fantastiske tall altså. Knuser mine egne estimater med 25% på omsetning og mykje meir på Ebitda og resultatet. Handles fortsatt veldig billig i min meining

9 Likes

image

I rute for EPS på ca 1kr i år? Marginene er jo ganske gode.

7 Likes

Super margin! Også positivt at de nye prosjektene pr dags dato går etter planen! Og at de har funnet en ny inntektskilde i form at vedlikehold av eksisterende installasjoner

2 Likes