Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Shipyard ordrene forventet å øke, god fremgang på alle sidebeskjeftigelser. Spesielt intelliwell ser ut til å bli fremhevet. Solide leads der. Satser på å få kunder på lifetime med service og full pakke innenfor shipyard. Jeg likte rapporten

1 Like

Litt mindre risiko i å fortsette å selge å eksisterende kunder enn ved å prøve å finne nye hele tiden…

1 Like

Jepp, det ser ut som de har skjønt det også. Det skaper vel også et tettere kundeforhold og gjør det mindre sjanse for at kunden bytter leverandør men heller bestiller fra en leverandør de kjenner godt tror jeg

Dette var jo meget hyggelig lesning på en torsdags morgen. Får skikkelig Kitron vibber av dette selskapet. Takker Christian for att han fikk opp øynene mine for Nekkar.

2 Likes

Jeg var fornøyd med alle slidene i rapporten, det er ikke ofte :joy:

De klarer å sikre seg endel mindre kontrakter som gjør at selv uten de store, så begynner det å bli balanse mellom omsetning og kontrakter bare på det. Skal bare en stor kontrakt til i kvartalet og man vil se ordreboken vokse igjen.
image
image

Har spekulert i dette tidligere, men nå sier de det rett ut. Avfallet fra laksen er noe som kommer til å kunne bli solgt. Også mener de at overvåkningssystemene er såpass gode at det vil gi bedre vekstmuligheter for laksen.
image

Solid vekst med ekstremt gode marginer. Spesielt når Nekkar nesten ikke har ITDA (av EBITDA), som gjør at resultatet er veldig nære å speile EBITDA.
image

50% vekst i omsetning vs 2020, ser ut til å kunne nå rundt 1kr EPS i 2021 vs 67øre i 200, så 50% opp der også. Det er helt ekstreme tall!

Hovedbusinessen går bra, de har tre store prosjekter som kan gi vesentlige inntekter i årene som kommer som gjør at selskapet kan vokse enda fortere enn de gjør i dag. Selskapet har sagt de ikke vil betale ut utbytte, fordi de vil bruke all kapital på vekst. Det er forståelig med såpass mye på plakaten.

16 Likes

Kan nokon av dykk som ser på presentasjonen høyre etter om større kontrakter på syncrolift

De skriver i Outlook

Expects project awards in H2 2021

Har tenkt å spørre om de har tapt noen anbud. Jeg antar egentlig svaret er nei.

1 Like

Har sendt inn nokon spørsmål sjølv om eg ikkje deltar. Får høyre seinare idag.

Fra QA

  • De ønsker å få service på hele den installerte basen av skipsheiser (200 worldwide, ca 170 syncrolift), men hvor sannsynlig det er var vanskelig å si. Dette er på lengre sikt og de selger seg nå inn i nye prosjekter de leverer (dvs at de selger med en servicekontrakt)
  • De forventer inntekter fra Starfish i løpet av 2022.
  • Fra QA: Starfish filtrerer sludge til solid masse. Det er tredjeparter som har prosjekter med å gjøre om den type solid masse til gjødsel.
  • Huge market for Inteliwell

Forbehold om at jeg kan ha misforstått hva som ble sagt. :slight_smile:

9 Likes

LOL, den skulle ikke her! :smiley:

Nekkar er som jeg skrev over i rute for ca 50% vekst i omsetning og 50% vekst i resultat (EPS) for 2021 vs 2020. Selskapet er priset til under P/E 10

I 2022 så vil de i tillegg til å ha inntekter fra skipsheisene også få inntekter fra Inteliwell og forventer å få inntekter fra Starfish. De har også doblet servicekontraktene for 2021 vs 2020 (fra 30 til 60 MNOK) og dette allerede i Q3. Det er mao gode grunner til å tro at de kan vokse kraftig i 2022 også.

I tillegg til å altså ha utsikter for veldig høy vekst i årene som kommer framover, med svært gode marginer (27% EBITDA hittil i år), så har Nekkar en ordrebok på litt over 2x forventet omsetning for 2022. Jeg har ikke sett et eneste annet selskap med så mye inntekter “spikret” som Nekkar.

6 Likes

Da var jeg NEKKAR eier igjen.

1 Like

Økte med 10% til på denne Q3 rapporten. Den så svært bra ut.

1 Like

Første motstand brutt, bare 4 igjen før lift-off. Må bryte motstand 2 for å få en higher high og må bryte motstand 3 for å bryte ut av trenden.

Når vil resten av markedet oppdage aksjen, det er det jeg lurer på :stuck_out_tongue:

5 Likes

Hadde vært bra om de begynte å ha noen roadshows for institusjonelle.
Fond inne i aksjen: 1.47%

Det stemmer jo ikke helt, MP Pensjon er inne med 5,36%, men ja, det kunne vært mye mer. Folketrygdfondet hadde vært fine å få inn. De har jo tatt nesten 10% av Kitron. Også der var MP Pensjon inne først.

Det stemmer, men de beregnes ikke som et fond på Morningstar som jeg fikk tallet fra. Vet at flere store aksjonærer har mast om at de skal rette litt fokus mot dette, så forhåpentligvis kommer det etterhvert.

1 Like

Veldig rart, ingen av meglerhusa tar opp dekning på denne.

Veldig bra, mer tid til å fylle på før de store går inn