Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

For meg ser dette chartet veldig bullish. En slags descending wedge?

Nekkar er flott. Vi trenger ikke analytikere til å fortelle at dette er bra. Trenger ikke noe eksakt tallguiding.
Vi trenger bare det nekkar leverer:solide rapporter med solide prospekter.
Åpenbart at de har gode produkter i markedet for kunder.
Kursmessig er det litt repeat. Opp ved rapport,også ned i mellom rapporteringene.
Aksjen kommer når den kommer.
Og den vil komme på sikt dersom de fortsetter i samme sporet. Jeg har aldri opplevd at investors misliker cash.

En ting de nevnte under gjennomgangen er jo at Covid-19 har gjort ting vanskeligere og dyrere for dem. Dvs at de har hatt folk ute på reise, men som har måttet sitte i karantene osv. Mao de burde få det litt lettere og billigere når Covid-19 gir seg.

Angående ordreinngangen, så har de ikke tapt noen anbud i Q3. Etter Q2, så sa de vel at de var med på tre anbud. Også skriver de at de forventer at noen av disse blir det tildelt kontrakt på i H2.

Det er vel mer et symmetrisk triangel tenker jeg. Target ved breakout litt over 13 kr. 60% sjanse for brudd opp. Breakout forventet på tirsdag. Ref: Symmetrical Triangles

1 Like

Svakt at de ikke oppgir earnigs litt lettere tilgjengelig. Blir alltid litt mer skeptisk til selskaper som gjemmer det vekk

1 Like

Det er jo litt rart at de ikke tar det sammen med de andre tallene på side 3, men det er ikke fordi de ikke har noe å skryte av for å si det sånn. :stuck_out_tongue:

Fra side 21:

Nekkar er forresten første selskapet jeg har sett som har en fornuftig Operational EBITDA. Dvs det er EBITDA “Excl. losses/gain on FX contracts not qualifying for hedge accounting”. Mao EBITDA uten valutatap/gevinst.

Jeg synes også det er veldig praktisk at de har en egen rad for Capitalized R&D. :slight_smile:

3 Likes

Er du selger, Christian.?. :slight_smile: :sweat_smile:
Om ikke, så selger du Nekkar ganske så bra her på TI … :metal:

Nei, jeg har kjøpt 35k Nekkar i oktober og november :sweat_smile: :wink:

1 Like

Christian har så mange aksjer så han trader kursen opp og ned nå… Tvinner kursen rundt lillefingeren :smiley:

1 Like

Christian skulle meglet industriaksjer. Han er er en råselger kamuflert som en nerd :rofl:

1 Like

Hvor mange her har kjøpt sine Nekkaraksjer pga @Christian ?

  • Jeg
  • Jeg og
  • Det var faktisk Fornybar
  • Hva er Nekkar?

0 stemmegivere

Litt kjipt at den ikke kan karre seg over 10 kr og bli der. Har surra lenge nok nå vel ? under 10 kr…

Hvor er alternativet : “Var all inn Nekkar helt til Fornybar entret tråden, da solgte jeg alt. Holder ikke på samme aksjer som en mann som ikke vet forskjellen på omsetning og omskjæring”.

4 Likes

Kjøpte Nekkar på samme tid som Christian trur eg.

Slitsomt å se han med 2000 posten her. :frowning:

Beste salgssignalet er ofte rett før det går opp :wink:

Kjøpte fordi @Christian, solgte fordi @Fornybar og kjøper ikke tilbake fordi @Konamixx :eggplant:

1 Like

Å kjøpe aksjer med dere er som å bowle med gjerde, ass. Alt blir strike.

Jeg kjøpte nekkar i 2019. 1 uke etter kjøp så kom McGregor saken opp og aksjen gikk ned 40% på en dag! Den svei litt. Husker dere? Geoff Gannon solgte også. Jeg beholdt men turte ikke kjøpe mer på 1.7 kr selv om jeg burde!

Dette er forresten et selskap jeg tror på long term og ser ikke bort fra at jeg holder i 10 år.

2 Likes

Jeg kjøpte og solgte før macgregor saken. Turte ikke sitte uten q tall å se på. Glemte aksjen fram til 2019q4 rapporten og kjøpte rett før Covid-19 krakket. Har kjøpt og solgt litt underveis, men sitter nå med det samme som max i 2020.

Samme antall aksjer antar jeg. Til 5x prisen. :slightly_smiling_face: