Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Stemmer vel bra at den kom mellom q2 og q3 rapporten.

Kanskje ikke 100% overbevisende, men brudd opp på ok volum :slight_smile:

7 Likes

Spennende å se i morgen. Har MA mølja noe signifikans i dette chartet?

Er vel først Minervi positiv når MA50 > MA150 > MA200. Sagt på en annen måte, aksjen er ikke nødvendigvis ferdig med konsolidering rent teknisk.

Har vel ikke bråttom uansett 🤷

I fjor gikk aksjen ca 100% fra januar til april. Det er vel et god periode å sitte med aksjen.

Hvis du kan velge, kurs 16kr kjapt eller seint?

Synes det er lettere å selge seg bort hvis det går for kjapt

2 Likes

Jeg tar gjerne store kursoppganger etter fundamentale nyheter, ikke før. Da kan jeg bare sitte gjennom hele greia.

Har for tiden 74% av porteføljen i Nekkar. Hvis kursen skulle gå til 16 kr i morgen, så skal det godt gjøres å bare sitte på aksjene. Hvis kursen går til 16 kr om 12 måneder og de i mellomtiden har levert nok et knallbra år, de har fått kontrakter på merdene og JV-en med Transocean selger som om de selger is i Sahara, så er det lett å bare sitte på aksjene.

Hvis noen skulle tilby meg full-klaff-pris på aksjene i morgen, så 30-40kr, så er jeg også fornøyd altså. Men 16 kr kan fortsatt være billig for Nekkar, så det er bare halvveis.

Jeg prøver å drive litt risk-håndtering av porteføljen. Akkurat nå så sitter jeg med veldig lite cash, rett og slett fordi jeg har hamstret Nekkar aksjer mellom 9 og 10 kr. Ikke spesielt komfortabelt :smiley:

3 Likes

Tid er penger, har ikke en 1/10 av denne tålmodigheten deres :sweat_smile:

1 Like

Kunne jo tjent sinnsykt mye mer penger på å trade den bevegelsen her helt riktig, men fuck it, 355% på 1,5 år får være godt nok. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Har lest gjennom hele greia og må si fyren har vært nøye. Det var ikke mye “nytt” for meg, men endel detaljer var det jo. F.eks. CFO via Ernst & Young er en vri jeg ikke har sett før :stuck_out_tongue:

Fyren har også postet hele greia her: Nekkar ASA - Feathertop Capital, og det kommer vel egentlig ganske klart fram at dette bare er en fyr sånn som oss som prøver å finne gode muligheter, ikke en proff. Eller, jeg vil si han har gjort en proff jobb med analysen sin. :slight_smile:

8 Likes

Nekkar ser seg jo ikke tilbake. Bryter den 11 kr , så er vel 12 kr rett rundt hjørnet :slight_smile: Flott utvikling her nå og kan virke som en del har fått øye på Nekkar nå.

Kan det virke som det er avanza som pusher kursen litt i det siste? Ser de går igjennom på toppkjøp siden før jul. Et lite svenskeinntog?

Det er 1181 Avanza eiere i Nekkar, opp fra rundt 1000 i starten av desember. Det er de og Vinterstua AS som har plukket aksjene som har blitt dumpet på markedet. Inntil videre ser det ut til at “dumperen” har tatt ferie, såå… :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kunne tenkt meg et par dager med konsolidering i område 11-11.7 og utforming av et tight bullflagg.

Mange gode svenske tradere med voksne kontoer, kan gi økt volstilitet om dem har fått ferten på Nekkar.

Solid økning her:

Ägare hos Avanza 1 215

Sjekket for 1-2 dager siden og da var det 1181.

Er visst halv dag for svenskene i dag, så det forklarer vel hvorfor Nekkar ser ut til å være på pause i dag.

Pause og Pause Fru Blom :slight_smile:

Ser du det på aksjonærlistene ved å være Insider Pluss @Christian ??

Nei, det ser jeg her: Om Aktien | Avanza

Vel, aksjen var på pause inntil noen kjøpte 81k aksjer i løpet av 3 minutter. Vanlig dagsomsetning er 100k - 200k aksjer :stuck_out_tongue:

3 Likes