Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Den holder seg irriterende godt :blush:

1 Like

Det er nesten 40% opp til toppen fra januar. :crazy_face:

1 Like

Muligheter for at økte investeringer i opprustning av forsvar/militær vil slå positivt ut for Nekkar?

Jeg rakk bare å høre med et halvt øre mens jeg gjorde andre ting (og jeg er mann…) så fikk kanskje ikke med meg alt, men mitt inntrykk er at disse overall er svært positive til Nekkar, men ser på marginene som så gode at de undres på om det virkelig kan la seg gjøre å opprettholde over tid?

Forøvrig så er dessverre jeg helt :onion: når det kommer til å tolke regnskap, så støtter meg på sånne som deg :slight_smile:

Kunne kjøpt mer Nekkar i dag da den var nede i et område som jeg ser mulig teknisk støtte, men jeg er nå i den typiske situasjonen, gitt makroforholdene, at mye ser ut som kjøpsmuligheter. I dag hadde jeg isteden ordre i Episurf :wink:

Alle mine går ned for tiden men jeg er lugn for jeg har null gearing og goood tid. Nekkar har jeg veldig tro på men makro setter meg litt på vent i forhold til min gradvise kjøps plan. Uansett veldig fascinert om hvordan aksjemarkeder reagerer på potensiell 3 verdens krig. Noen aksjer opp og noen ned. :crazy_face:

2 Likes

Det er ofte, selv om ikke alltid, en tabbe å stoppe dollar averaging når det går dårlig. Ofte er det da man skal kjøpe sett i ettertid.

3 Likes

Enig i det men jeg er en novise med 3 års erfaring i markedet selv om jeg har pådratt meg mye livserfaring da jeg har passert førr.
MEN er en stund siden sist finans krise og ikke så mye god historikk på effekt på børs ved en krig🤷‍♂️

2 Likes

Kan fort bli noko her og

2 Likes

Nekkar ASA: New share capital registered

5 Likes

Sånn bortsett fra at dette sikkert ikke blir noe av, så hadde Skywalker gjort utrolig mye når det kommer til kostnadssiden av dette prosjektet.

6 Likes

Detta avsnitt gästas av Jörns Bullmarknad som har ett gediget track record av att hitta guldkorn på börsen! Vi djupdyker i hans investeringsfilosofi samt går på djupet i tre av hans nuvarande case - Nekkar, RCI Hospitality, och Borr Drilling. Dessutom passar han på att ge en känga till matleveransbolaget Delivery Hero!

6 Likes

Hvordan ser triggerlisten din ut for q2 @Christian ?
Darwin mf. avgjøres vel i dette kvartalet, så kan jo bli et meget spennende kvartal :rocket:

1 Like

Det er jo litt slapt dessverre, ingenting guidet for Q2. Kontrakter kan jo komme før Q2 er omme, men det er langt fra sikkert. Beslutninger blir gjerne utsatt når makro er som nå. Det er ikke så lett å forutse priser på noe som helst nå. Starfish oppdateringen av guidingen tilsier jo egentlig at den triggeren først kommer sent på året. Inteliwell er vel der det kanskje er størst sjanse for en positiv overraskelse, olje/gass er jo noe som “gløder” nå.

  • Synkroliftkontrakter er guidet for 2022
  • Starfish full-skala testing guidet for 2022
  • Forventet kontrakter for Inteliwell i 2022
4 Likes

Takk for svar:)

Tungt lastet her for tiden og det kjennes… Vurderer salg og kjøp senere ved bedre makro.

Hva ble netto resultatet til Nekkar i Q4 og hele 2021?
Fra forrige rapport finner jeg bare EBIT…

Får alt ved årsrapport. Husker ikkje dato

Mener å huske det var kr 1,04 EPS for hele 2021.

1 Like