Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ok takk for svar, stusset bare litt over at de ikke rapporterte nettoresultat, men utifra oppgitt EPS kan man vel uansett regne seg frem til ca. 110 mnok. Er ikke dårlig det!

Klarer ikkje å finne Nekkar her. Burde vore her og presentert

1 Like

Hva holder denne nede nå? Altså er kanskje dårlig guiding, men nå handler den på ekstrem rabatt. Er det noen store som selger?

Var vel noen utsettelser i pilotprosjektene Starfish og Skywalker? Pluss på ingen nye kontrakter av betydning, og negativt sentiment.

Det sagt handles den vel nå på ganske billige multippler

1 Like

Det er jo noen kontraktstildelinger av enorm størrelse som venter avklaring. Med fortsatt god backlog, spennende prosjekter og økt inntjening er det merkelig at kursen ikke er høyere. Melder 12 før Juli​:metal:t2::grinning:

1 Like

Hvis man er føler seg sikker på at kontraktene blir noe av i år, så er det bare å kjøpe nå. Usikkerheten rundt disse er det som tynger kursen.

Sjekket topp 50, nesten ikke bevegelser der.

Full year 2021 EPS = 1,04

Order back log på vel 800mill.

Har de sagt noe/guidet noe på 2022?

Kun Q1, de forventet noe tilsvarende i fjor, så 0,13 EPS.

Noen som er gode på teknisk analyse? Ser for meg ut som aksjen er på et kritisk punkt. Tester støtte i en svakt nedadgående konsolidering. Bryter den ned gjennom støtte kan vi forvente videre nedgang. Synspunkter?

1 Like

Jeg er helt enig

1 Like

Jeg vil ikke være enig :slight_smile:
Men tydelig i en negativ trend her nå.

Håper den holder seg over 7,80. Faller den under der, kan vi fort se 6 tallet. Men krysser litt fingre for at det ikke skjer.

Da er det vel bare å stå klar med sjekkheftet?

1 Like

@Christian, du la ut denne for å sammenligne Nekkar mot Vow for ca. 1 år siden, har du en oppdatert versjon? Har du gjort noen nye sammenligninger? Synes nå Nekkar virker mer fristende og har foreløpig gjort ett mindre kjøp.

Multiplene er og har vært interessante, også når kursen var nærmere 12,-.
Min spådom er at vi er en kontraktstildeling fra å se de nivåene igjen.

1 Like

Har det også noe og si hvor mye/lite omtalt Nekkar er, i forhold til VOW også kanskje ?
Ikke mange som får med seg en Podcast fra Sverige liksom. ?

  1. Juli kommer ny CEO på plass også. Håper og tror Nekkar får på plass en stor ordre innen den tid.
    Spennende selskap å følge. !
2 Likes

Mitt chart på Nekkar:


Jeg tok litt på 7,91 torsdag med håp om reaksjon opp fra bunnlinjen i den horisontale konsolideringstrenden. Gårsdagen så imidlertid ikke bra ut, riktignok på nada volum… Kanskje den må tette det lille gapet fra feb 21 på ca 7,5?

2 Likes

Hva skjer i boka til Nekkar ??

Virker som en pause, men ser veldig rar ut

1 Like

Er definitivt noen som tukler med ordreboka nå, men om du får kjøpt under 8 får du det veldig billig og det ser ikke ut som det foreløpig er mange kjøpere over 8 selv om en/noen tukler med ordreboka