De tar opptil de minste container skipene på ca 200m
Riktig. Men vet dere om hvor syklisk skipsheiser er og hva som påvirker etterspørselen?
Husker Mette Harv kommenterte litt om dette og at dette segmentet ikke er særlig syklisk,uten at jeg husker nøyaktig hvorfor. I snitt blir det vel gitt ca tre skipsheiskontrakter i året,dessuten går kontraktene over et par år,slik at inntektene vil kunne holde seg nogenlunde stabile. Håper Nkr hanker inn en storkontrakt Ila dette året. Jeg mener Nkr er et godt kjøp her.
Takk. Kunne tenkt meg å lære mer om skipsheis bransjen. Virker veldig nisje og med begrenset vekst. Bra at de satser mer på after service
Syncrolift® shiplifts are not only used for the safe retrieval and launching of ships, but also for launching concrete caissons, offshore structures and wind farm equipment.
Ikke bare til skip
Construction of Darwin’s $400 million ship lift will begin later this year, Northern Territory Chief Minister Michael Gunner told delegates at the ADM Northern Australia Defence Summit on 5 April.
A preferred contractor will be named by mid-year and what will be northern Australia’s largest capability of its type is scheduled to be operational by late 2024, officials confirmed.
Fra tweeteren
I think the probability is a little over 50%.
What is certain is that this is only one of the more than 6 projects that I have identified (there are more) and that just winning 2 of them would double the backlog, generating stable income for the next 4 years with margins of 20%
Edit veldig bra at det blir noe av.
Då kjem kanskje Brisbane og snart. 35mill$
KEY ELEMENTS
10-fold increase in lifting capacity to 3,000 tonnes and up to 90m
Innovative $35 million syncrolift shiplift and vessel transfer system.
Spennende å se hvilke anbud de vinner
Klipper ut det om nekkar:
«Største leietaker foreløpig er Nekkar, som i dag holder til på Andøya. De har saumfart byens kontormarked, og fant til slutt noe som passer deres profil.
De er 40 ansatte i dag, men tar høyde for 60 i byggets tredje og fjerde etasje.
– Da vi i 2018 gikk fra TTS til Nekkar var strategien klar: Vi skal ut av gamle produkter og markeder og inn i mer bærekraftige næringer. Nå jobber vi bare med nye produkter mot næringer som vind, fornybar energi og bærekraftig fiskeoppdrett. Vi ønsker et kontorbygg som reflekterer strategien vår, sier Nekkar-direktør Preben Liltved til Fædrelandsvennen.
Nekkar ASA, tidligere TTS Group ASA, er et internasjonalt konsern som ved bruk av smart design, digitalisering og automatisering utvikler produkter for bærekraftige næringer. De ansatte har akkurat fått beskjed om at de skal flytte inn i nye kontorer første kvartal neste år.»
Var det slik at de allerede hadde en del jobber/prosjekter gående fra forrige anbudsrunde med noen av de samme aktørene som nevnes her?
Kva tenker du på her? Er litt vanskeleg å vite då det som regel er veldig forskjellige som har ansvar for å utvide skipsverfta
Reknes sikkert som eit eget selskap. Nevner heller ikkje Inteliwell så mest sannsynleg er det kun Starfish og SKywalker, eventuelt nye ting som foregår på hovedkontoret til Nekkar
Jeg var litt tidlig ute, så har kjøpt endel på 8,5 ish
Har litt ledig cash, men det går først inn når oslo børs har vært skikkelig rød i en uke
Har funne litt spenannde info her. Er frå 1 månad sidan, men ikkje sett det før. I tillegg ser Intellilift etter ny ansatt med denne stillingsskildringen.
Intellilift har som mål å levere nye spennende løsninger innenfor automasjon, kybernetikk og digitalisering. Vi ønsker å gjøre en forskjell innen Vind, Aqua og Olje/Gass markedet.
Økende ordremengde og lyse fremtidsutsikter gjør at vi nå søker 2-4 nye kompetente kollegaer.
Arbeidsoppgaver:
Design og utvikling av innovative applikasjoner og styresystemer for Vind, Aqua og Olje/Gass markedet.
Planlegge og gjennomføre prosjekter.
Installasjon og igangkjøring i inn og utland.
Delta i spennende innovasjonsprosjekter i sammarbeid med Innovasjon Norge og forskningsinstutisjoner.
Ønsket kompetanse
TwinCAT, Step 7, HMI/SCADA, Drives Systems.
Bred teknisk kunnskap innen automasjon, instrument og elektro.
Master/Bachelor, Relevant erfaring kan kompensere for utdannelse.
Personlige egenskaper:
Liker nye utfordringer
Er målbevisst og engasjert
Bidrar aktivt til et sosialt miljø
Hva kan vi tilby:
Et av de mest spennende tekniske miljøene i Kristiansand.
Tekniske utfordringer og varierte arbeidsoppgaver.
Dyktige og entusiastiske medarbeidere som deler kunnskap med deg.
Fleksibel arbeidstid og konkurransedyktige betingelser.
Vi ansetter fortløpende og annonse har derfor ingen utløpsdato.
Desse sakene om renewable er og spennande. Den første er Nekkar nevnt når det gjelder skywalker.
Lite utdrag frå artikkelen der Nekkar er nevnt: “Andre fra Aker OffshoreWind, sammen med folk fra Statkraft og BP, har dratt til Nekkar på Andøya for å se på deres teknologi for installasjon av havvindturbiner.”
Det er altså fleire enn berre Fred Olsen som ser på Skywalker. Her har vi ein av dei aller største aktørane innafor wind. Og ikkje minst er det nevnt havvind. Tidligere har eg forstått det slik at Skywalker skal brukast på land. Aker Offshore Wind og Statkraft har store planer offshore. Dette kan bli enormt spennande.
Siste artikkelen er veldig interessant då eg aldri har sett ein anna renewable del nevnt spesifikt før.
" Ett av temaene i prosjektet er at det skal bygges og installeres en prototype på et tracker- system/stativ. Dette er et spesialisert tracking-system, som vil være tilpasset installasjon i kupert terreng. Det er Nekkar som vil utvikle dette systemet, og det er mulig at man kan få et lokalt verksted til å bygge denne prototypen. En slik prototyp vil koste i størrelsesorden NOK 3-400.000. I tillegg er det mulig man vil få behov for lokal hjelp til å finne en god fundamentløsning og sette opp solcellestativene."
Her har vi plutselig eit nytt og stort potensiale for Nekkar som ikkje har blitt nevnt før. Dette er kjempeinteressant.
Viss nokon har synspunkter eller annen informasjon om dette ønskes det gjerne delt. For dette syns eg var enormt bull. Alle desse ulike tinga
Når det kommer til Intellilift så kan jeg heller ikke se at denne fra 2 mnd siden er delt: