Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Reknes sikkert som eit eget selskap. Nevner heller ikkje Inteliwell så mest sannsynleg er det kun Starfish og SKywalker, eventuelt nye ting som foregår på hovedkontoret til Nekkar

2 Likes

Ligger du på kjøpærn her nå @Christian ? :slight_smile:
Må jo være snadder å få kjøpt Nekkar under 7,80 nå ?!

@Christian går all inn på 6,50, han må bare selge huset først :smiley:

2 Likes

Jeg var litt tidlig ute, så har kjøpt endel på 8,5 ish

Har litt ledig cash, men det går først inn når oslo børs har vært skikkelig rød i en uke :cowboy_hat_face:

4 Likes

Har funne litt spenannde info her. Er frå 1 månad sidan, men ikkje sett det før. I tillegg ser Intellilift etter ny ansatt med denne stillingsskildringen.

Intellilift har som mål å levere nye spennende løsninger innenfor automasjon, kybernetikk og digitalisering. Vi ønsker å gjøre en forskjell innen Vind, Aqua og Olje/Gass markedet.

Økende ordremengde og lyse fremtidsutsikter gjør at vi nå søker 2-4 nye kompetente kollegaer.

Arbeidsoppgaver:

Design og utvikling av innovative applikasjoner og styresystemer for Vind, Aqua og Olje/Gass markedet.
Planlegge og gjennomføre prosjekter.
Installasjon og igangkjøring i inn og utland.
Delta i spennende innovasjonsprosjekter i sammarbeid med Innovasjon Norge og forskningsinstutisjoner.
Ønsket kompetanse

TwinCAT, Step 7, HMI/SCADA, Drives Systems.
Bred teknisk kunnskap innen automasjon, instrument og elektro.
Master/Bachelor, Relevant erfaring kan kompensere for utdannelse.
Personlige egenskaper:

Liker nye utfordringer
Er målbevisst og engasjert
Bidrar aktivt til et sosialt miljø
Hva kan vi tilby:

Et av de mest spennende tekniske miljøene i Kristiansand.
Tekniske utfordringer og varierte arbeidsoppgaver.
Dyktige og entusiastiske medarbeidere som deler kunnskap med deg.
Fleksibel arbeidstid og konkurransedyktige betingelser.

Vi ansetter fortløpende og annonse har derfor ingen utløpsdato.

Desse sakene om renewable er og spennande. Den første er Nekkar nevnt når det gjelder skywalker.

Lite utdrag frå artikkelen der Nekkar er nevnt: “Andre fra Aker OffshoreWind, sammen med folk fra Statkraft og BP, har dratt til Nekkar på Andøya for å se på deres teknologi for installasjon av havvindturbiner.”
Det er altså fleire enn berre Fred Olsen som ser på Skywalker. Her har vi ein av dei aller største aktørane innafor wind. Og ikkje minst er det nevnt havvind. Tidligere har eg forstått det slik at Skywalker skal brukast på land. Aker Offshore Wind og Statkraft har store planer offshore. Dette kan bli enormt spennande.

Siste artikkelen er veldig interessant då eg aldri har sett ein anna renewable del nevnt spesifikt før.

" Ett av temaene i prosjektet er at det skal bygges og installeres en prototype på et tracker- system/stativ. Dette er et spesialisert tracking-system, som vil være tilpasset installasjon i kupert terreng. Det er Nekkar som vil utvikle dette systemet, og det er mulig at man kan få et lokalt verksted til å bygge denne prototypen. En slik prototyp vil koste i størrelsesorden NOK 3-400.000. I tillegg er det mulig man vil få behov for lokal hjelp til å finne en god fundamentløsning og sette opp solcellestativene."

Her har vi plutselig eit nytt og stort potensiale for Nekkar som ikkje har blitt nevnt før. Dette er kjempeinteressant.

Viss nokon har synspunkter eller annen informasjon om dette ønskes det gjerne delt. For dette syns eg var enormt bull. Alle desse ulike tinga

14 Likes

Når det kommer til Intellilift så kan jeg heller ikke se at denne fra 2 mnd siden er delt:

6 Likes

Den har eg ikkje fått med meg, men det ser meir og meir ut som at Intellilift blir stort. Dei er involvert i enormt mykje ulikt. Nekkar blir meir og meir spennande

Frå artikkelen over
IntelliSafe-kontrollsystemet vil bli plassert på dekket av SOV-en og derfra vil operatøren kunne kontrollere både 3D-kranen og landgangen. Systemet inkluderer autonom drift med fjerntilgangsalternativet og jobber tett med skipets DP-system ”.
Key features of the autonomous gangway are:

• All electric, incl. hybrid-battery

• Remote operation

• Bridge control system

• Auto docking, hover mode

5 Likes

Nekkar ASA: Annual Report and Sustainability Report 2021

Noen tanker rundt årsrapporten? Selskapet fremstår lite bekymret for order intake eller markedet generelt. Positivt at de ser det som sannsynlig at utviklingen Intellilift har hatt vil fortsette i samme retning

Ikke helt sikker på om datoene her er nye/gamle.

. Discussions were also started with
a leading fish farmer to identify suitable sites for a
full-scale test in 2022-2023.

Nekkar
is working together with an undisclosed major wind
turbine original equipment manufacturer (OEM)
and Fred Olsen Renewables, in combination with
support from academia, to develop the SkyWalker.
During the third quarter 2021, Nekkar completed the
development of a 1:20 model. Final assembly with
software and wind tunnel testing will be conducted
in 2022.

8 Likes

Dette har sikkert nekkar aksjen likviditet til å håndtere uten at kursen går opp 10%. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

https://www.europower-energi.no/nyheter/svenskene-bygger-sa-mye-vindkraft-at-det-kan-vare-vanskelig-a-forsta/2-1-1212793

Her har nekkar kunder til Skywalker heisekranen sin. Tror det kan bli gjort noen gode avtaler her.

:building_construction::building_construction::building_construction::building_construction:

Håper den er generell nok til at den fungerer med alle typer vindmøller, mulig de som ønsker å bruke skywalker trenger å gjøre noen tilpasninger for at SW skal fungere med vindmølla.

F.eks ser det i hvert fall ut som om den ikke fungerer med alle tykkelser av stammen til møllene. Tenker de å spesialbygge til de forskjellige typene :man_shrugging: Regner med at de har tenkt på det…

1 Like

Ligger vel muligheter for Nekkar i fremtiden her også vil jeg tro

https://www.statedevelopment.qld.gov.au/regions/regional-priorities/cairns-marine-precinct

4 Likes

Er det Carins? Der dei allerede involvert i tender for Shiplift

1 Like

https://twitter.com/dantelriv/status/1524062313254432768?t=Ul5_yENUA2bKgrH38PAJRw&s=19

Tweeten er slettet:(
hva sto det?

Fjerner den, ikke si noe til @Christian.

2 Likes