Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Vow ASA : Vow secures second Safesteril contract this month

Vow ASA : Vow wins another retrofit contract with Carnival Cruise Line

1 Like

Vow ASA : Vow Q1 trading update : Invitation to online presentation and Q&A on 29 April 2021

Vow ASA : Vow Q1 update : Keeping up the pace

Blir muligens kjøpsmulighet idag. Det var ikke akkurat et super kvartal.

Bare 150 MNOK mindre enn Nekkar.

Nekkar er priset til 1,1mrd, VoW er priset til 5mrd. Lett å se utfra regnskapstallene? :smiley:
image imageimage

… Det er Nekkar som leverer høyest vekst og har best marginer hvis du lurte :stuck_out_tongue:

7 Likes

Skjønner at du er litt preget av at du solgte deg ut, var det på 8kr og mente den skulle ned i 6kr ? De som fulgte ditt eksempel har gått glipp av ca 400%. Jeg har i allefall benyttet anledningen til å sanke litt ekstra så får vi se hvordan det går. Har forstått det slik at du er opptatt av P/E og den er jo skyhøy.

Judging a hyper-growth stock by its P/E ratio is like judging a 7-year old by their SAT score.

It’s too soon for the number to be useful.

Jeg var først og fremst inne for en trade og har ingen problemer med å forstå hvorfor folk satt med videre. Jeg prøver bare å belyse at det finnes alternativer på de kursene som VoW trader på nå som kanskje kan være interessante.

Btw, når jeg kjøpte Nekkar første gangen, så falt tankene mine logisk på Kitron og VoW som sammenligningsgrunnlag. Kitron viser at man med kraftig vekst i omsetning og lønnsomhet, så kan industri-biten av et selskap gjøre at kursen går 5x. VoW viser at R&D biten av et industriselskap kan få selskapet til å bli repriset.

@Sjokk en ting jeg lurer på og det er når de evt får kommersialisert de landbaserte satsingene sine. Har du noe informasjon der? Hvordan er konkurransen?

Sånn litt off-topic egentlig, men VoW stakk nok fra meg fordi jeg ikke hadde fulgt lenge nok med på selskapet til å kunne fastslå verdien av selskapet. Når de da gikk 10% på et par dager, så tok jeg bare gevinst og sa meg ferdig med det. F.eks. var jeg inn/ut litt av nekkar og så gikk det et halvt år hvor de leverte uten at jeg var inne, før jeg gikk inn igjen og ble der :stuck_out_tongue:

1 Like

Til og med Tekbot har sluttet å skrive her. Herlig pullback.
https://newsweb.oslobors.no/message/532969

1 Like

Green Metals vil vel bli et underskuddforetak i overskuelig framtid,tror dere ikke det?

Det som er vesentlig er om hver fabrikk er lønnsom. Jeg håper de ikke går med overskudd så lenge de kan bygge flere lønnsomme fabrikker.

Ja, går de med overskudd får de ikke mer fra ENOVA. Men kursen på aksjene vil vel da også bli deretter.

Vow ASA : Vow ASA Annual General Meeting - shareholders approve demerger of Vow Green Metals AS

Vow ASA : Vow Green Metals appoints CEO and CFO

Det var vel en spinn off fra seabird?

1 Like

Vow ASA : Vow secures financing to accelerate landbased initiatives

2 Likes

@pdx hvor blir det av børsmeldingene her?

Godt spørsmål. Jobber med en fiks.

Rart den ikke stiger mer idag, er jo kjemoemelding