Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Kun Q1, de forventet noe tilsvarende i fjor, så 0,13 EPS.

Noen som er gode på teknisk analyse? Ser for meg ut som aksjen er på et kritisk punkt. Tester støtte i en svakt nedadgående konsolidering. Bryter den ned gjennom støtte kan vi forvente videre nedgang. Synspunkter?

1 Like

Jeg er helt enig

1 Like

Jeg vil ikke være enig :slight_smile:
Men tydelig i en negativ trend her nå.

Håper den holder seg over 7,80. Faller den under der, kan vi fort se 6 tallet. Men krysser litt fingre for at det ikke skjer.

Da er det vel bare å stå klar med sjekkheftet?

1 Like

@Christian, du la ut denne for å sammenligne Nekkar mot Vow for ca. 1 år siden, har du en oppdatert versjon? Har du gjort noen nye sammenligninger? Synes nå Nekkar virker mer fristende og har foreløpig gjort ett mindre kjøp.

Multiplene er og har vært interessante, også når kursen var nærmere 12,-.
Min spådom er at vi er en kontraktstildeling fra å se de nivåene igjen.

1 Like

Har det også noe og si hvor mye/lite omtalt Nekkar er, i forhold til VOW også kanskje ?
Ikke mange som får med seg en Podcast fra Sverige liksom. ?

  1. Juli kommer ny CEO på plass også. Håper og tror Nekkar får på plass en stor ordre innen den tid.
    Spennende selskap å følge. !
2 Likes

Mitt chart på Nekkar:


Jeg tok litt på 7,91 torsdag med håp om reaksjon opp fra bunnlinjen i den horisontale konsolideringstrenden. Gårsdagen så imidlertid ikke bra ut, riktignok på nada volum… Kanskje den må tette det lille gapet fra feb 21 på ca 7,5?

2 Likes

Hva skjer i boka til Nekkar ??

Virker som en pause, men ser veldig rar ut

1 Like

Er definitivt noen som tukler med ordreboka nå, men om du får kjøpt under 8 får du det veldig billig og det ser ikke ut som det foreløpig er mange kjøpere over 8 selv om en/noen tukler med ordreboka

Nå kom kjøperne, skal vi endelig bevege oss oppover igjen

6 Likes

Anbefaler folk som har gode ting å komme med poster i den tråden :wink:

1 Like

Er syncrolift delen til Nekkar syklisk?

Og hva er det som påvirker etterspørselen etter disse skipsheisene?

Og er det forbundet med shipping syklusen?

Vil tro at desto flere skip som bygges og havner på vannet desto flere skipsheiser trengs? Det er vel en vekst på 2% vekst i bulk hvert år så kanskje en snittvekst på 2% i antall skip også?

Eller er det vedlikehold av disse skipene som er greia? Så altså når det er fete tider i bulk som det har vært nå så utsetter selskapene gjerne tørrdokkingen-dvs mindre bruk av skipsheiser?

I dårlige tider mye dokking pga ikke så attraktivt å ha båtene på vannet?

Og kanskje nye miljøregler. Iex eller hva det het i 2023 og IMO 2030 vil føre til mange flere dokkinger for å justere på skipene fremover?

Sorry mange spørsmål.

1 Like

Syncrolift er ikke akk. Designet for de aller største skipene. Om jeg husker rett så er vel de største systemene designet opp mot 30.000 tonn. Om de kan lage større er sikkert mulig, men dagens heiser er så langt ikke designet for mer.

Har sett syncroliften som var i Cape Town for et par år siden, da var det fiskebåter, kystvakt, los og andre lignende, mindre skip som hovedsaklig var oppe.

1 Like

De tar opptil de minste container skipene på ca 200m

Riktig. Men vet dere om hvor syklisk skipsheiser er og hva som påvirker etterspørselen?

Husker Mette Harv kommenterte litt om dette og at dette segmentet ikke er særlig syklisk,uten at jeg husker nøyaktig hvorfor. I snitt blir det vel gitt ca tre skipsheiskontrakter i året,dessuten går kontraktene over et par år,slik at inntektene vil kunne holde seg nogenlunde stabile. Håper Nkr hanker inn en storkontrakt Ila dette året. Jeg mener Nkr er et godt kjøp her.

2 Likes