Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Det mest bullish vi kan se er om vi får et ordreinntak som tilsvarer det vi så i q3, nemlig mange små kontrakter. Vi vet allerede at de vant en kontrakt på 100m i slutten av q4, men dersom vi ser at de eksempelvis har vunnet kontrakter på til sammen >50m i mindre service/upgrade prosjekter er det veldig bra. Service er i større grad recurring og selskapet skal prises til en høyere multippel desto mer recurring revenue (mindre risk).

Helt enig, mener service delen og outlook har alt og si for hvordan aksjekursen vil bevege seg fremover og hvordan 2023 blir økonomisk for Nekkar. Kommer nok fortsatt til å være syncrolift som står for alle inntekter i år, og om de viser at de klarer å øke inntektene bare i syncrolift delen så blir det veldig bra.

1 Like

Du tror ikke makro spiller inn? Om børsene faller så vil de fleste aksjer dras med nedover, trolig også Nekkar

Selvfølgelig har makro alt å si nå, men om Nekkar gjør det bra og leverer så vil det fortsatt være muligheter for å outperforme markedet. Jeg sier ikke at jeg forventer verken dobling eller 20% oppgang, men at kursen kan gå bra ift markedet om de klarer å vise frem økning på syncrolift delen og backloggen, og fremgang på de andre businessområdene, så tror jeg Nekkar blir bra fremover.

Fair nok. Jeg fikk mange tips om Nekkar på 9-10 kroner, men valgte å vente pga makrosyn, noe som har vært lurt så langt. Det gjelder fortsatt for min del.

2 Likes

Ja altså om du er utrygg på makro så er det fair, jeg personlig tror ikke Nekkar har så mye nedside og tror heller ikke på noe krakk, men en ny nedgang, ja det tror jeg skjer, uten at jeg vet når. Jeg har tro på selskapet og vil ikke sitte utenfor. Det å sitte over tid er ofte en vinner oppskrift for de fleste ift trading og avventing, men tror nok ikke du går glipp av noe ved å sitte utenfor en periode, men plutselig kommer det en skipsheis kpntrakt eller melding på intelliwell kontrakt. Tror uansett kurs mellom 6-7 er et godt kjøp for de som er long i aksjen. 1 år +

Nekkar har ikke fått kontraktene de har sagt de er i ferd med å få ved flere anledninger. Driften er noe preget av kundeutsettelse. Det er nok en sammenheng med makro her.

Spesielt inteliwell som de sa bare var uker unna på Q2 rapporten er rar… Makro for olje/gass er jo rimelig Bull.

1 Like

Håper og tror på store kontrakter for syncrolift i 2023 og kontrakt på Inteliwell ila h1, det er definitivt et marked for det om teknologien/systemet fungerer som man håper og tror.

1 Like

Nekkar ASA: fourth quarter and full-year 2022 financial results

6 Likes

Her er det mye bra! Bra backlog, greit resultat og Inteliwell har fått kommersiell kontrakt!! Skywalker seg også ut til å kommersialiseres snart da det er høy interesse.

Men blir veldig spennende hva de kan si om Inteliwell kontrakten med en major rig operator på 4 år🤩 Blir spennende og se hva de får betalt her

3 Likes

Endelig! Merkelig at det ikke ble børsmeldt. Kanskje ikke så stor størrelse på den første kontrakten?

4 Likes

4 års kontrakt burde vel dra inn noen kr? :stuck_out_tongue: De skulle komme tilbake med detaljer

1 Like

Liker det her, har tenkt på det samme selv. Føler det er no turning back for SkyWalker

Our original intention for SkyWalker was to use it solely as a wind turbine
installation tool, first onshore and then for quayside assembly of offshore wind
turbines. However, recent requests from operators indicate that they are
interested in deploying SkyWalker in the operations and maintenance phase of an
offshore wind farm. This could expand its commercial potential significantly.

7 Likes

Bra rapport! De nye forretningsområdene begynner å røre på seg allerede, så dette var positivt.

1 Like

Syns det er veldig rar reaksjon av markedet på rapporten. Tydelig at det kun er tallene som gjelder her, og ikke fremtids utsiktene. Tror dog 2023 kan bli et veldig bra år med tanke på inntekter både fra syncrolift og Inteliwell etterhvert. Og også mengden kontrakter som skal deles ut i 2023 gjør meg veldig trygg på fremtiden.

Mye interessant fremover, men marginen var for min del en negativ overraskelse

Dersom dollarkursen holder seg der den er nå, så vil operational EBITDA margin i q1 være veldig god.

Volatilitet skaper muligheter

2 Likes

Irriterer meg at de ikke gjør tilbakekjøp. Kan umulig være M&A aktivitet som er mer innvannende enn oppkjøp når de handler til 6x EBIT.

1 Like

Det var også 116mnok fakturet som er forventet å komme inn som cash i Q1 (?).