Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ja, det er jo det jeg skriver over. At markedet priser aksjen basert på tallene fra 2022. Det er en kjøpsmulighet sånn jeg ser det, for det er vanskelig å se for seg at omsetningen skal bli like lav i 2023 og 2024 med dagens ordrereserve. Da må det bli utsettelser eller lignende. Når topplinjen faller litt, faller bunnlinjen mye, og gir mye høyere P/E, det er helt standard. Usikkerhetsmomentet ligger ikke i 2023 og 2024, men anbudene må vinnes for årene etter det. Det gjelder jo de fleste selskaper at man må vinne kontrakter og gjøre salg. Risikoen for at Syncrolift plutselig skal begynne å tape alle anbud til Pearlson, er vanskelig å tallfeste, man får vurdere det selv. I tillegg til Syncrolift er er det jo cash som må trekkes fra før man beregner reell P/E og mange andre prosjekter i Nekkar i tillegg. Techano og Intelliwell har allerede begynt å få inntekter (ferdige produkter).

6 Likes

Sånn kan man også se på det:
https://twitter.com/dantelriv/status/1667242370155290648

4 Likes
11 Likes
10 Likes

Får se om Techano får denne etter hvert også :crossed_fingers: $nkr

6 Likes

https://twitter.com/dantelriv/status/1671922607547904000?s=46&t=Qh-u4KTtHedLZYsTNVHE_w

4 Likes
1 Like

Nekkar ASA: Syncrolift awarded contracts worth NOK 85 million

20 Likes

Smud

Dette var vel litt positivt, plutselig 3 ordre på rappen

Måtte komme noe. Viktig!

Helt nedsnødd hvor lite aksjen går på denne meldingen, utgangspunktet tatt i betraktning

Bra at Nekkar holder det gående med disse medium-størrelse kontraktene. Jeg tenker at aksjen først går når ett av de store anbudene de er med på går i deres favør. Eller et av de andre satsingsområdene slår til.

Dagens melding ser jeg på som en fin de-risking. Nekkar har jo tidligere sagt at de har litt over 400 MNOK i kontrakter som skal gjennomføres i både 2023 og 2024. Med disse anbudene, så vil omsetning gå opp rundt 10%. Jeg antar noe leveres i år, noe til neste år, det framkommer ikke av meldingen. For alt jeg vet, så skal disse kontraktene leveres i år, i så fall så spretter forventet omsetning for i år opp mot 500 MNOK.

Med tanke på at Nekkar har endel faste kostnader i bunn som ikke går opp ved flere kontrakter, så øker min forventning til EPS ved en slik økning relativt mye. :slight_smile:

8 Likes

Declaration of Holdings – NEKKAR ASA (ISIN: NO0003049405)

5 Likes

Nekkar analyse

3 Likes
3 Likes
1 Like

Dagens ordrereserve gir ca 450 mil omsetning i 2023 og ca 500 mil i 2024. Det er fortsatt mulig å vinne nye kontrakter med inntekter i 2024 selvsagt. Den uvanlig sterke lønnsomheten i 2021 skyldes hovedsakelig at mange prosjekter ble sluttført det året. Hele dagens ordrebok for 2024 er prosjekter som etter planen fullføres dette året. Kan vi se EPS rundt 1kr også i 2024?

2 Likes
6 Likes