Nei, de er kun tillatt at kjøpe 25% av omsettningen per børsdag. Så hvis ikke noen annen handler, så kan ikke Nekkar kjøpe før 400000/dag. Isteden tar det mer tid.
Omsetningen de siste dagene har vært 100-150k. Med dagens kurs, så skal Nekkar kjøpe ca 50k i snitt pr dag. 25% av 100-150k er 25-37k.
Topp 50 sitter på 91m aksjer av 107m aksjer. Av disse så har Nordnet AB 5m, Avanza 3,5m, Nordnet 0,5m. Hvis man trekker disse fra topp 50, så eier topp 50 altså 82m av 107m aksjer. Hvis topp 50 sitter på aksjene sine, så vil resten sin andel gå ned fra rundt 25m til 15m aksjer.
Bankrupt:
Hvilket fortsatt betyr en 25% økning av omsetningen dersom andre ikke handler mer enn snittet for siste året, altså i et tilnærmet worst case scenario. Vi er ikke akkurat der for tiden, snarere tvert imot. Greit å se på worst case men realisme er heller ikke så ille.
04/09/2023 | 45,600 av 228k
05/09/2023 | 42,000 av 225k
06/09/2023 | 49,100 av 132k
07/09/2023 | 49,100 av 121k
08/09/2023 | 48,600 av 143k
Totalt 234k av 849k
For meg ser det ut som de har et target på rundt 200k/uken og at de ikke bryr seg om at de kommer opp i 40% av volumet på dagsbasis og 27,5% på ukesbasis…
Mener å huske at de kan kjøpe opp mot 25% av gjennomsnittlig omsetning siste 30 dager. Ser vi på gjennomsnittlig omsetning siden starten av 2022 så er den på NOK 988,283, mens den er NOK 877,887 fra starten av 2023 (kilde factset). Det skal være nok volum til at NKR får kjøpt tilbake for 80m over den gitte perioden.
Jeg har ikke spotify, Hva sier han om Nekkar rent konkret?
Får også på Apple podcasts om det hjelper. Jeg har ikke fått hørt enda så kan ikke svare på spørsmålet ditt foreløbig
En gjennomgang og hans syn på caset etter q2.
Han var bull og hadde kjøpt mer.
Litt sprøtt å se endringen i Nekkar. Vanligvis, så ville den falt tilbake etter Q-tallene, men med 40-50k kjøp av selskapet om dagen, så skjer det bare ikke. Resultatet er en konsolidering som ser ut som starten på et Earnings-flag. Target er godt ut av bear-sonen og over i det jeg ser på som “normal” prising av Nekkar. Jeg tror ikke dette bruddet opp skjer uten en positiv nyhet og for flagg-effekten til å trå inn, så må den skje innen ca en uke.
Kort sagt, hvis ikke aksjen bryter ned gjennom 7,8, så kan evt brudd opp bli veldig spenstige den neste uken.
Og nei, jeg solgte ikke på bruddet på bear-linjen og satt aaaaaaaaaaaltfor tungt lastet. Og ja, jeg hadde tegnet den inn før bruddet skjedde. (Jeg solgte litt oppe på toppen og på vei ned fra toppen, men kjøpte tilbake rimelig kjapt)
All reklame er god reklame
Aksjonærdata for industriselskapet Nekkar viser at Sindre Finnes kjøpte eller solgte Nekkar-aksjen 72 ganger mellom mai 2020 og september 2021. Samtidig var Finnes kone, Erna Solberg (H), statsminister.
I perioder kjøpte eller solgte Finnes aksjer i selskapet flere ganger om dagen. Tre av dagene kjøpt og solgte han aksjer samme dag.
Finnes kjøpte seg kraftig opp da kursen var på under 4 kroner. I løpet av 2021 steg kursen til over 8 kroner, og Finnes solgte hele beholdningen sin dette året.
Finnes tjente rundt 415.000 kroner på handlene, ifølge aksjonæroversikten.
Hehe, nei!
Jeg som trodde det var noen fra regjeringen som har herjet med kursen i det siste, men det er sikker Finnes som er inne igjen?!
Ser at Lerøy, Salmar og Mowi alle gjør store investeringer nå. Det betyr vel antagelig at de er ferdig med “streiken” sin mot lakseskatten.
Jeg har alltid tenkt at de får fradrag for investeirnger på samme måte som oljenæringen, slik at skatten egentlig ikke påvirker investeringsviljen i så stor grad. Men jeg har ikke undersøkt i detalj hvordan skatten er satt opp. Mulig grunnrenteskatten ikke er like fradragsberettiget?
De store lakseselskapene har hatt en selvpålagt stans i investeringer siden skatten ble innført for å legge press på regjeringen. Det har gjort at leverandørnæringen har slitt. Kan ha vært med på dra Fiizk under.
Innretningen på skatten er temmelig spesiell og blir ikke like investeringsnøytral som feks oljeskatt. Det er noe av det bransjen har klaget på.
Meget bra volum i NKR aksjen siden Q2. Ser at Skorstad selger seg daglig ned gjennom Tigerstaden.
Og oppmuntrende ordrebilde for øyeblikket! Dette er en fryktelig spennende periode synes jeg!