Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Et tillegg er jo at mngmt har sagt at de ikke kommer til å bruke penger med mindre de får soft funding,

1 Like


Hvis kana er såpass stor i forhold til skipet så begynner det å gi mening…

4 Likes

Det er veldig hot å snakke om seil til skip nå. Synes dette virker veldig smart av Nekkar. En liten detalj som gjør at du kan selge mer. Kan ikke være så mye vind denne konstruksjonen fanger (ser veldig smal ut på bildet i hvert fall), men hvis man kan spare noen få prosenter med drivstoff her og der, så kan det bli litt penger ut av det.
Fesk:
Tester ut seil på lasteskip - Tek.no

Noen som har sett nærmere på Fiizk? Ser ut som et kaos av gjeld, tap og ulike forretningsområder med ulike geografiske lokasjoner.
Flere Fiizk-selskaper slått konkurs (kyst.no)
Håper planen er å kutte hardt og skjære ut indrefileten av selskapet. Nekkar har bare puttet inn 25mil + starfish, men håper ikke det blir en flyr-aktig situasjon med emisjon etter emisjon. Da er det ikke lett å si nei til å putte inn mer friske penger. Lurer på hva avtalen med kreditorene ble. Veldig fin oppside hvis det lykkes. Jeg er litt skeptisk foreløpig.

Lukkede merder er dyre og man trenger nok støtteordninger for å få det til lønne seg økonomisk:
Ønsker lukka merder – men mangler penger til ombygging – NRK Trøndelag – Lokale nyheter, TV og radio

Gamle fiizk er konk. Så «som en del av restruktureringen ble innmaten fra tre av selskapene som nå er konkurs, solgt ut til det nyopprettede selskapet Fizzk Topco. Det dette selskapet som oppkapitaliseres, og viderefører driften.» Skal kutte en del ansatte fra 160-90 står det i artikkelen under:

https://www.dn.no/havbruk/konkurs/bewi-invest/grunnrenteskatt/lakseleverandor-konkurs-har-gjeld-pa-nar-300-mill/2-1-1513396

4 Likes

Sjekk småprat tråden, er endel om oppdrett der. Om både fiizk og lukkede anlegg.

Jeg vet at de er konk og har lest dette. Det betyr jo ikke at problemene er over. Blir en veldig vanskelig oppgave å få dette på beina.

Ok. Tja, satser på at både Nekkar og Bewi vet hva de gjør så får vi se, ser så langt ut som at de gjorde en god jobb med Techano som var i lignende situasjon. :slight_smile:

2 Likes

Fiizk er en liten investering for Nekkar, så det har ikke så mye å si foreløpig. Tror ikke Nekkar ønsket at ta kostnaden ved å utvikle Starfish alene. Techano og Fiizk blir ikke helt det samme. Techano hadde bare 8 ansatte som holdt til i nabolaget til Nekkar - det virker svært lovende. Fiizk er et digert selskap langt borte som har hatt 300mil i gjeld, store tap, 160 ansatte, og ligger spredt utover et stort geografisk område. Det blir vanskelig å holde kontroll. Jeg er dessuten litt skeptisk til Bewi, de har rotet det til for seg selv - se på aksjekursen og gjelden deres. Oppsiden er stor i Fiizk, gitt størrelsen. Vi får se om Nekkar kan trylle her.

1 Like

Jeg vibber at Nekkar har utrett dette med Fiizk meget nøye. Ikke som vi amatører som leser litt en kveld eller 2, uten de har mest sannsynlig haft flere personer på heltid som sett på dette under lang tid (flere månader, kanskje mer).
Jeg tror nok de veit hva de gjør. Synes det skulle vare veldig rart ellers.

5 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Nesten 50k aksjer om dagen.

Ser mørkt ut for Darwin prosjektet ja

image
image
image

Fordi de er “in consideration for this project”? Jeg antar at Nekkar også er det…

Slik jeg har forstått det så er dette en av de største kontraktene gjennom tidene. Se hva Pearlson skriver i det siste avsnittet på det siste bildet jeg la ut.

2 Likes

Hva i alle dager? Det var en veldig veldig merkelig post fra et seriøst selskap i en anbudsprosess?:sweat_smile: Og hvem er det de refererer til i siste avsnitt? Nekkar? De er aktive på LinkedIn, men på en proff og helt normal måte? Dette var snålt

2 Likes

Tipper de sikter til Bardex om du leser resten av kommentarene på posten :sweat_smile:

2 Likes

Takker, har ikke LinkedIn på telefonen, men det gir i alle fall mening at det ikke er Nekkar☺️

1 Like

Jeg synes denne posten fra Pearlson tyder på at de ikke har vunnet Darwin. Veldig positivt. Lurer litt på hva de mener at de faktisk har vunnet og ikke offentliggjort enda. Helt enig at dette fremstår useriøst. Syncrolift/Nekkar er mer edruelige i sin kommunikasjon.

2 Likes

Fikk nå lest kommentarene under posten, virker som en skryte-bot har hacket kontoene til både Pearlson og Bardex-ansatte!