Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Å kalle det elbil er litt misvisende av Aftenposten, dette er jo en hybrid av el og gass, men i høyeste grad relevant for denne tråden mtp. At Nikola har sagt at de skal over fra biogass til hydrogen når infrastrukturen er på plass!

Oslo (TDN Finans): Nel-finansdirektør Bent Mathias Skisaker kjøpte fredag 200.000 Nel-aksjer til kurs 2,476 kroner pr aksje.

Etter transaksjonen eier Skiaker 200.000 Nel-aksjer, ifølge en børsmelding fredag.

Aksjene ble kjøpt fra Nel, som etter transaksjonen eier 2.155.136 aksjer, noe som utgjør 0,32 prosent av selskapets samlede utestående aksjer.

RT 2.6 opp 7%, går rette veien idag

2 Likes

Endte opp 7,82% til 2,62, det er 22,6% opp i forhold til snittet mitt så jeg er glad og fornøyd, selv om jeg prøver å ikke se for mye på de kortsiktige bevegelsene i NEL, vil ikke bli fristet til å selge.

Blir interessant å se hvilke selskap kontraktene i California blir fordelt på. En gylden mulighet på lang sikt å få en fot innenfor døren der.

Dato for offentliggjøring av fordelingen i California?

Amerikansk byråkrati, så endelig avklaring kan ta månedsvis, men mener å huske jeg har lest at det kan komme noe nyheter den 15. Sept som kan antyde retning.

NEL er forøvrig ikke avhengig av å vinne andeler av anbudet direkte, det er andre aktører som kjøper utstyr av NEL som også er med i rundene, dog vil ikke dette være like lukerativt for NEL.

Noen som har noe mening om hvofor NEL falt idag?

Nel er jo i en ganske negativ trend lenge nå. Mangel på gode meldinger og nyheter antagelig?

Hva som skjer akkurat nå kan være feks negativt fokus på hydrogen pga Toyota måtte krype til korset…

Var vel kanskje den nyheten her som ga utslaget i dag? Jeg følger ikke så mye med men så de diskuterte den på HO.

Nel går så å si bare på forventninger på lengre sikt og ikke resultater. De har jo enda til gode å tjene penger såvidt meg bekjent. Beveger seg uforholdsmessig mye på smånyheter både pga. Usikkerheten knyttet til hva selskapet faktisk er verdt også forsterkes effekten fordi det er så mange harde tradere inne.

Edit: For ordens skyld, Jeg er aksjonær som sitter long i Nel, hovedsakelig fordi jeg har tro på hydrogen til tungtransport.

Må bare dele denne linken fra Nikola sin presentasjon av Nikola One og Nikola Two!

Satt med frysninger flere ganger gjennom presentasjonen. Er du interessert i fremtiden for hydrogen er dette verdt å se. Rett og slett utrolig bra, og jeg ser flere likhetstrekk med Apples historie og måte å forandre verden på. Her forandrer Nikola lastebil verden til de grader!

Verdt å nevne at NEL’s Jon Andre Løkke var der sammen med Tine. Kan bli spennende de neste månedene, jeg skal hvertfall vekte ytterligere opp i NEL!

1 Like

Siden jeg har tapt 70k i nel så hiver jeg inn en lottobong på 10k aksjer nå for å prøve å rette opp litt i statistikken :slight_smile:

2 Likes

Lurer på å ta litt i morgen, bare fordi eg ser tendensen som var i fjor rundt juletider.
Har ikke lest mye, men eg forstår at Nel aksjen er i ferd med å pådra seg oppmerksomhet til tradere rundt om

3 Likes

Ville forresten ikke lagt for mye vekt på at Tine var der. Meg bekjent finnes det ikke planer om å kjøpe flere nikolaer enn den ene, mesteparten av bilparken er nylig fornyet til 2015 - og 2016-modell dieselbiler av type euro 6 på biodiesel, og alle innkjøp for 2017 jeg kjenner til er av samme type. Tine bytter biler når de er seks år, så en tine-Nel kobling av betydning utover av politisk karakter er nok urealistisk før 2020 :slightly_smiling_face:

2 Likes

Godt poeng. Jeg er ganske ny i dette gamet, men det er hvertfall ikke negativt! Det har skjedd endel i det siste og det har blusset ganske godt opp rundt dette med hydrogen, og jeg har virkelig fått troen på dette :slight_smile:

1 Like

Er det ikke litt innenfor at kursen skal pumpes opp litt frmover så Spetalen kommer seg ut ?

1 Like

Det kan hende, men stillheten fra den kanten senker sannsynligheten for at han skal ut slik jeg ser det. Man skulle tro at han ville startet hypen alt om han skulle ut på nyåret.

Forøvrig er selskapet i liten grad avhengig av Spetalen som kursdriver lenger. Disiplene hans virker å ha forlatt skuta for lengst, og kursen later til å hovedsakelig styrt av kortsiktige tradere basert på rykter og nyheter om kontrakter. F.eks California og Nikola.

Går bra i dag etter å ha fått et par småkontrakter. Jeg har aldri hatt noe tro på hydrogen på sikt. Men interessant selskap og en mulig hypet nyttårsrakett?

Hadde en kjapp trade idag, inn på 2,24 og solgte på pluss 10 øre

3 Likes

NEL går bra i dag og. Skjønte den kom til å gjøre det men gjorde ikke noe med det på fredag… argh…

1 Like

Her er jo Nel tråden ja, pokker at vi ikke ble sittende her da, med fjoråret friskt i minne for Nel