Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Bare hatt flaks siden jeg startet… Så hvorfor skal det stoppe nå? :grin:

Nei, tror aksjen går litt i skuffen og jeg senker aktiviteten min generelt med aksjer, tar meg en ferie! Hatt min porsjon opp/ned på en stund :grinning:

Kursalarmer er satt på Nel, så den skal absolutt ikke løpe uten at jeg ikke vet det :airplane:

2 Likes

Klokt!

Slapper pent av til California avgjøres, så får vi se! Har tro på caset long, men dersom det tar 10 år spørs det om jeg gidder :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Viktig å være tålmodig med denne. Plutselig raser den avgårde. Jeg tenker å sitte et par år, men selge litt på veg opp for å sikre invisteringen. Kan noen komme med argumenter hvorfor denne aksjen IKKE skal gå opp på et tidspunkt?

Det er naturligvis bøttevis med argumenter i mot. Hadde det vært en sure thing hadde investorene stått i kø og prisen økt til balanse mot fremtidig avkastning var gjenopprettet. Sånn er det åpne markedet.

Argumentene i mot kan være for eksempel manglende lønnsomhet, konkurrenter som kan ta markedet eller at annen teknologi vinner.

Vi som investerer spekulerer ganske enkelt i at argumentene for veier tyngre, men det gjorde de som satset på betamax også. Fasiten finnes ikke :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Høres ikke like lovende ut for kursen på mandag :unamused:

Er det lurt å komme seg ut, evt med et lite tap?
Hvis en er langsiktig så sitter en selvsagt, men kortsiktig.
Men Nel kan jo fort gå 10 %, før den faller igjen.
Lykke til @iHHelg

Forhåpentligvis får vi mer informasjon straks. De har selv sakt at de helst ønsker og være underleverandør i det lange løp. Så om de står for leveransen av en 8-10 stasjoner er jo det knall. Her er de som har blitt tildelt

Air Liquide 1 stk
FirstElement 8 stk
Equilon Enterprises 7 stk
(Ta det med en klype salt,- HO)

Blir jo absolutt penger i kassen om en eller begge av de to siste selskapene går for NEL sin løsning.
Hver stasjon går vell for fort for 1.5-2m $ x 8 x 8, blir jo nærmere 100m NOK (8stasjoner):thumbsup: Så kan fort bli god stemning på mandag om de melder at de skal levere 15 stasjoner for eks (180m NOK) :slight_smile:

5 Likes

Skjønner godt at de ønsker å være underleverandør der borte mtp på avstanden. Mye av penga blir borte om de må etablere et eget California-kontor fremfor å bare benytte seg av eksisterende ressurser.

I tillegg syns jeg det er spennende om de klarer å knytte seg til en amerikansk aktør på den måten i seg selv. Når skoen er innenfor skal det mindre til før døren til resten av USA åpner seg også.

1 Like

@iHHelg @Duogdu Dette ligger ann til meget gode nyheter. Slik jeg leser den er det underleverandør kontrakter i emning her.
Tror dere markedet har priset inn hovedkontraktene og vil selge på denne nyheten?

Jeg ser på dette som positivt og helt i tråd med info i q4 presentasjonen.
Ser et godt løft i kursen mandag, over støtte bare på denne meldingen.

Bull!

2 Likes

http://www.energy.ca.gov/contracts/GFO-15-605_NOPA.pdf

GRAND TOTAL FUNDING RECOMMENDED $33,414,741 a` 278,7 millioner nok.

1 Like

Nel får vell ingenting av de pengene da :slight_smile:

Jo, en god slump av dette indirekte som underleverandør, slik jeg tolker den tweeten :wink:

Joda, de vil jo det. De vil jo få betalt, så summen går jo bare rett innpå leverandørens konto så til nel :slight_smile: Du får unnskylde meg, tidlig søndag!

Jeg håper ikke jeg blir oppfattet som baiser, jeg har verken motiv eller ønske om fallende aksjekurs. Jeg har bare vært inne i Nel noen ganger ila siste året, og det er en av få aksjer det absolutt ikke hadde vært lønnsomt for meg å være tålmodig i.
De fleste andre hadde jeg tjent på å være tålmodig i. Til og med Funcom hvor siste kjøp før BT var på 2,45…
Men godt mulig 2017 blir et godt år for Nel og deres aksjonærer.

Ønsker dere lykke til :rocket::+1::slight_smile:

Derfor jeg rettet spørsmålet til deg også, og erfarings baserte synspunkter på meldingen er bra, enten de er negative eller positive -dere som har sittet lenge med selskapet, kjenner bedre hvordan slike meldinger slår ut på kursen i det korte bildet.

Vi vil nok se utslag i kursen mandag, rettningen avhenger nok av hva Nel kommer med av utdypende info etter meldingen. Jeg tolket det positivt. Frykter den blir tatt i mot som en negativ medlig som er pyntet på.

1 Like

Nel er hardt utsatt for ekstremt kortsiktige trades. Dvs beveger seg relativt mye uten nyheter, og med nyheter så fyker den til værs med en gang for å falle igjen når traderne sikrer gevinsten sin.

Har inntrykk av at de fleste som sitter long har snitt på rundt tokrona. Meg selv inkludert. Det er som regel tilbake dit vi havner såfremt det fundamentale ikke endrer seg veldig.

2 Likes

Mange selger nok iom at nel ikke er valgt ut som leverandør. Er jo enda uvisst om underlev. leveranse.

Mange har ventet snart 1 år så klart det er skuffende

Synes kanskje selskapet bør finne en annen kanal enn twitter for å komme med indikativ “guiding”, ref “ser lovende ut”.

2 Likes

@holmes

Så lenge det kommer børsmelding før 09:00 i morgen er det vel all good

4 Likes

Enig i det

1 Like