Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Yep, jeg ser på caset på to måter, kort og langt.

Tydelig at langsiktig så er dette starten på en VELDIG spennende ferd.

Kortsiktig er spørsmålet hvor mye mer vi skal opp idag og imorgen.

2 Likes

Pokker ta. Jeg gikk ut av NEL midlertidig, og skulle tilbake nå snart. Har hatt en sykt travel uke og ikke rukket å hoppe inn igjen, og så får jeg se at toget jeg venta på alt for lenge har forlatt stasjonen :frowning:
NEL er superspennende på lang sikt. Fundamentalt bra setup, i en bransje som kommer til å vokse jevnt og trutt nesten uansett. Innpass i USA er gull, leverer de her så blir de fort en sentral aktør i mye infrastruktur på verdensbasis.

Jeg skal inn igjen, med en minipost for nå, og med ønske om å sitte litt long. Spørsmålet er om jeg bare skal bite i det sure eplet og gå inn raskt og akseptere papirtap på de 30% siden jeg gikk ut.

2 Likes

Kursmål på 5, høres bra ut men er kanskje litt høyt?

1 Like

Orion mener at 15kr er innenfor på funcom…

Så 5kr på NEL når man vet det kommer endel spennende fremover er ikke så helt blåst egentlig.

3 Likes

Synes også det høres høyt ut mtp. Mcap, men nå kjenner jeg særdeles lite til selskapet, så skal ikke se bort i fra at det er innenfor.

Stod i 5.7 i 2015 på luft, nå har de 200m i ordre siste uken…

3 Likes

Tror vi ser en dipp nå. RT 3.02

Jeg kjøper ikke helt den analysen at fordi Novo er dansk så skal NEL få høye marginer.

I Q4 var bruttomargin 28.8%. Med samme bruttomargin blir det igjen 40 MNOK av 140 MNOK varesalg. Før skatt, nedskrivinger og andre kostnader.

3 Likes

Solgte 100k på 3.07

14 Likes

Grattis dude :slight_smile:

1 Like

Gikk på 3,1 her :smiley: Lagt inn kjøp et lite stykke under for å se om jeg kan få dem tilbake billigere, uansett har jeg tjent godt :smiley:

2 Likes

Haha, grattis! :grin: La ut 150 på 3.14, ble litt usikker så minsket til 100 og la dem på 3.07, tilfelle vi skulle dippe etter morgen rushet

Kan godt hende det dukker opp muligheter for inngang rundt lunsj :slight_smile:

Nå ble jeg glad på dine vegner! :+1::clap:

1 Like

Tror dere det er lurt å gevinstsikre nå?

Jeg kjøpte igjen på 3 :slight_smile:

1 Like

Jeg har bestemt meg for å sitte uten å sikre fram til 2020, dette blir bra!

1 Like

Skal gi dere noe å le av her. Jeg har sittet stuck med nel siden Jan 2016 med gjennomsnitt på 3kr.
Når kursen i forrige uke gikk fra 2 og så opp til 2.20 og så tilbake til 2.03 så gav jeg opp etter lang tids tørke.
Så kom avtalen og jeg kunne ha kommet meg inn Igjen på 2.30 igår men regnet med at det ville bli slik som tidligere at den sank tilbake men neida Hehe. Her stakk den av som en rakett.
Så nå sitter man der som en fjott med en tapt fortjeneste på halv million.
Fantastisk folkens :wink:

Såfremst den ikke faller tilbake til 2,50 så kommer jeg nok aldri til å gå inn igjen i denne.

Hva tror dere om kurs desember 2017 og 2018?

3 Likes

Nesten samme historie for meg. NEL er vel den casen jeg satte meg best inn i, og har tapt mest på. Vurderingene mine har vært rett, jeg har bare blitt for utålmodig rett og slett.

2 Likes

Tror nok meldingen som kom at de ikke var hovedleverandør i cali som gjorde utslaget at jeg tok tapet.
Jaja gjort er gjort. Slik er børsen :slight_smile: