Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Ser for meg noen heftige hydrogen kaverner på denne holmen.
Rein spekulasjon, men meget mulig :wink:

Hydrogen er en den mest egnede akkumulering av overskuddsenergi fra sol og vindenergi.

1 Like

Personlig har jeg størst tro på en kombinasjon av el og hydrogen i fremtiden, hvorunder el vil stå for persontransport i bynære områder med korte kjøredistanser, mens hydrogen vil være mest attraktivt for flåtekunder innen tungtransport som kan nyte godt av stordriftsfordeler. Selvfølgelig vil det være unntak innen persontransporten også, og det er tydelig at bilprodusentene satser stort på dette området også, med utrullingen Mirai-en fra Toyota og nå en ny iterasjon av Hyundais eksisterende ix35, kalt FE Fuel Cell Concept (skal være tilgjenglig på kommersielt marked i løpet av et år, ref link).

Jeg tror virkelig at hydrogen har en lys fremtid, så det er surt å se hvordan større aktører misbruker dette fremtidige potensialet for kortsiktig avkastning, kremt ØSS kremt. Ja, jeg er litt småbitter etter å ha gått inn i NEL for andre gang rett før en 20-30% nedgang for så å måtte sitte i et halvt år uten kursbevegelse. Klarte å få ut noen kroner på siste kjøp (mai 2016-februar 2017), men surt å sitte i urealisert minus over så lang tid. Håper vi snart når bunnen, så får man bare lasse opp for å senke snittet.

2 Likes

Begynner å flate ut. Bunnen nådd? Rett under snittet mitt :sweat_smile:

1 Like

Forhåpentligvis stabil opptur fra nå av? X 5 i løpet av et par år?

1 Like

Investorpresentasjon publisert med dagens melding:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=422221

Gir et relativt greit overblikk over eksisterende prosjekter og selskapets egne fremtidsutsikter. Mye lovende informasjon, og nå som bjellesau & co er ute, får vi forhåpentligvis en mer stabil oppgang fremover. Krysser fingrene for en Nikola One annonsering ila et par måneder!

2 Likes

Håper vi skal ned å teste 2.09 igjen. Er tynt volum så jeg trader halve posisjonen for å snitte ytterligere ned :slight_smile:

1 Like

@iHHelg Trenger deg tilbake i NEL så jeg satser på du får closet Funcom posisjonen i pluss snart :smiley:

Haha ja!! Hadde Funcom spretter opp til 4.7 mens nel forsatt ligger rundt 2… Da hadde jeg vært inne med *host, en typisk meg pott :grin:

Aaaalt :money_mouth:

2 Likes

Det er ikke bare Funcom som får negativt stempel fra E24. Nel omtalt som taperaksjen:

2 Likes

Nei, det skulle bare mangle, må dele litt på oppmerksomheten :wink:

http://www.elp.com/articles/2016/12/socalgas-uc-irvine-test-hydrogen-energy-technology-to-store-renewable-energy.html

Spennende prosjekt for å lagre overskudds-strøm fra fornybare energikilder som hydrogen til det er bruk for den.

Skrapt sammen noen kroner, ser ikke poenget med å putte dem i Funcom da snittet bare går ned med .09 (herk med mye aksjer og lite penger på siden…) Så da går de her i håp om noen raske prosenter oppover mens vi venter på gull og grønne skoger i Funcom, igjen :grin:

5 Likes

Herlig, velkommen tilbake!

Du kunne knapt valgt et bedre tidspunkt!
Nel pryder forsiden til Norskbulls i kveld. Det var på høy tid.

2 Likes

Er ikke inne enda, overførte nettopp pengene :frowning:
Jeg sitter nok salg til 2.6 om jeg får det jeg vil ha på 2.1!
Satser på 20k aksjer… Så vi får se om de kan dra inn noen slanter mens resten ligger i minus… :slight_smile:
Begynner å bli skralt i lommeboken… :fearful:

Like greit, pengene som legges i lommeboken har en tendens til å forsvinne av seg selv og kommer ikke tilbake med haug på slik som her :smiley: :smile:

Da var Bullish Doji Star bekreftet og kjøpssignal gitt.

Hyggelig med en vending i RSI også!

2 Likes

Hvem trenger hydrogen når man har elektrisitet :wink:

1 Like

Her har du mye spennede lesning foran deg @Larsen
Hvor skal man gjøre av all overskuddsenergien fra fornybar energi?
Flere land i verden har negativ strømpris et par timer ila dagen pga overskudd av energi.
Denne energien lagres i form av Hydrogen.

Tro meg, jeg vet en del om begge markeder :slight_smile:

Da antar jeg du også forstår potensialet i sektoren og Nel som selskap.
Hydrogen og elektrisitet er to sider av samme sak. Framtiden

1 Like