Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Får adopsjon av ny flåteteknologi går kjapt nå fremover! Hadde vært hyggelig med litt bevegelse her nå…

3 Likes

Jeg tror markedet fikk seg en støkk da Spetalen trakk seg ut. Jeg trakk meg til slutt ut jeg også, ikke at jeg hadde mye i NEL men det gikk litt for treigt. SKjedde liksom ingenting. Har troen på lang sikt, men tror det skal litt til før de store endringene kommer. Jeg bare sier det jeg mener her, er langt i fra en ekspert!

1 Like

Nel ASA: Signed final agreement to acquire Proton OnSite – extended announcement

2 Likes

Har gradvis fått større og større tro på selskapet. Generelt er jeg forsatt skeptisk til energitapet som skjer når man går fra elektrisitet->hydrogen->elektrisitet, men jeg tror at selskapet har et potensial i “tungtransportmarkedet” (lastebiler, skipsfart osv.)

For å gjøre det enkelt skiller jeg her mellom:
EL(-Transport): Batterier som hoved-energilagring
H(-Transport): Hydrogen som som hoved-energilagring

Hvorfor har NEL større muligheter i tungtransportmarkedet?
*Mindre mulighet for hyppig lading. Beste eksemplet er skipsfart. Det er liten sannsynlighet for at man vil se containerskip som er måneder fra land om gangen på batterier.

*Mindre plassproblemer. Installering av et helt “hydrogensystem” i en småbil er både plasskrevende og dyrt, men i store skip vil ikke dette være noe problem. Faktisk vil man i stadig større grad dra nytte av at selve lagringsmediet er relativt lett, når størrelsen øker.

*Økt mulighet for profesjonell håndtering. Hydrogen er langt fra ufarlig. I større enheter (lastebiler, skip, osv) har man i økende grad mulighet både håndtere fyllingen på en profesjonell måte (opplæring), men også større mulighet for å sikre hydrogen på en god måte (tyngre og dyrere sikkerhetsløsninger)

Det finnes selvsagt også en rekke ulemper med Hydrogen:
*Energitap. H-Transport må alltid leve med energitapet, noe som gjør at EL-transport vil ta over stadig flere transportløsninger med økende krav.
*Problemer med infrastruktur. Infrastrukturen vil være dyr å bygge opp. Hvordan skal man f.eks. finanseire en global utbygging av infrastruktur i havner, når det i beste fall vil ta lang tid før man får noen stor etterspørsel.
*osv.

Jeg gjorde en mer dyptgående analyse av NEL og hydrogen på Investing24H.com i April. Du kan lese den her NEL-Analyse

Diskuterer gjerne NEL her og under analysen på Investing24h.com.

1 Like

NEL går på nyheter om kontrakter frem til det punkt hvor de kan vise at de tjener penger. Det er ikke til å komme unna at de i snitt har brukt 1,42 kr per krone de har tjent de siste årene, og varig oppgang vil først skje når denne trenden er snudd.

Forøvrig har jeg tro på at kursen står i 3 kroner innen Q4-rapporten gitt kontrakter, men det er stor risiko. Egenkapitalen indikerer en verdi på halvparten av det.

1 Like

Faller og faller i %. Nok en frustrende kurs historie

1 Like

Er bare å kjøpe en top20 liste. 350kr pleier de å koste

1 Like

Nel ASA: Prospectus approved

(Oslo, 12 June 2017) Reference is made to previous stock exchange releases from Nel ASA regarding the acquisition of Proton Energy Systems, Inc. (“Proton OnSite”). The Norwegian Financial Supervisory Authority has today approved the prospectus dated 12 June 2017 (“the Prospectus”) in connection with the listing of up to 147,659,456 new shares on Oslo Børs, to be issued and delivered to the sellers of Proton Onsite in relation to the acquisition (the “Consideration Shares”).

Upon, and subject to, the successful closing of the acquisition of Proton Onsite, the share capital increase of Nel will be increased as a result of the issue of the Consideration Shares. The timing of closing of the acquisition depends on the public approval process, but is expected to occur around June / July 2017.

The Prospectus will be available on the following website: Nel ASA, http://www.nelhydrogen.com. (Link: http://nelhydrogen.com/assets/uploads/2016/08/Nel-ASA-Prospectus-June-2017.pdf)

The Prospectus will also be made publicly available at the offices of Nel ASA, Karenslyst allé 20, N-0278 Oslo.

ENDS

For additional information, please contact:

Bent Skisaker, CFO, +47 4682 1693

About Nel| www.nelhydrogen.com

Nel is a global, dedicated hydrogen company, delivering optimal solutions to produce, store and distribute hydrogen from renewable energy. We serve industries, energy and gas companies with leading hydrogen technology. Since its foundation in 1927, Nel has a proud history of development and continual improvement of hydrogen plants. Our hydrogen solutions cover the entire value chain from hydrogen production technologies to manufacturing of hydrogen fueling stations, providing all fuel cell electric vehicles with the same fast fueling and long range as conventional vehicles today.

This release was sent by NEL ASA

1 Like

Meget fornøyd med gårsdagens omrokkering av porteføljen.
2,5 brytes med enkelhet i dag!

Ja her gjøres alt feil. Jeg hadde 273.000 aksjer som jeg satt på i 1,5 år og så selger jeg og kjøper Funcom når den lå på 5. hehe makan til idiot jeg er.

3 Likes

Du kjøpte midt i den tyngste hypen, fun kunne gått til 8 kr gikk til lave 2kr. Nærmest umulig å forutse der og da.
Nel gikk til 1.68 for så å lande tidenes avtale. Dette med inn og utganger er vanskelig å time.

De fleste her inne har bommet stygt og vil fremdeles gjøre det i framtiden. Om du har klart å holde hodet kaldt fra din inngang til dagens kurs har du gjort mye riktig. ( Et tips: bruk dette for å se tilbake på når man burde tatt tapet, det er noen veldig tydelige tekniske signaler i fun fra rundt 4 kr og ned) Uansett det løsner der også nå ser det ut til. Men for meg var valget enkelt i denne omgang. Så får vi se hva enden på visen blir :wink:

2 Likes

NEL bør vel reprises til minst 3.5 som baseline på det vi vet så langt?

1 Like

Har ett million tap i fun med snitt 4,85. Har sittet på henda og ikke solgt men har heller ikke kunnet snittet ned.
Vel man får bare bite det i seg. Jeg kommer ikke til å selge fun nå for å kjøpe nel. Da skjer sikkert det omvendte. Og hvis jeg ikke gjør noe så går NEL sky rocket…
Aksjer er en forbannelse

2 Likes

Etter alle solemerker, vi får se om det ikke løsner nå.

Har også tenkt litt på inngang her. Er i ferd med å restrukturere porteføljen. Lagt meg på 2,33. Tror den kommer opp mot HOD igjen. Kanskje. :joy:

Jeg har sett at du har mye på spill her. Men, vi kan snakkes når funcom selger som hakka møkk på konsoll og hype til nytt storspill herjer :wink:
Ordner seg for tolmodige karer! Du må ikke hakke deg selv i stykker på veien! Skille mellom egen verdi og aksje verdi :wink:

5 Likes

Takk for det Tin. Jeg har fått med meg at du er god innenfor TA. Sender deg en PM når vi passere 4 og jeg har fått noen av grunkene mine igjen :slight_smile:

4 Likes

Ikke nødvendigvis. Selv i periodene med høye inntekter har de enda høyere kostnader. Bruker mer enn en krone for å tjene hver krone. Det er nok hovedgrunnen til at kursen ikke ligger vesentlig høyere til tross for mange gode nyheter over tid. Kontrakter er verdt lite om man ikke klarer å omsette det til resultater. Hvis de klarer å levere en positiv kvartalsrapport eller to så er oddsen god for et byks opp :dollar: Dagens kurs inneholder ca 1,1 kr per aksje i forventninger om fremtidig resultat :grimacing:

Synes NEL begynner å se attraktiv ut nå.

Nel ASA: Enters Korean hydrogen market through JV with Deokyang

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=430719

3 Likes