Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

NEL er nå priset det nivået modellen min har estimert til å være totalkapital delt på antall aksjer i utgangen av 2018. Blir spennende å se ved neste kvartalsrapport 31.10 hva resultatet (altså om det er positivt) og nye totalkapitalen blir og om kontantstrømmen fra drift er større enn jeg har estimert :sunny:

Del gjerne underlaget du baserer dette på. Nel er en interessant case!

1 Like

Selve modellen vil jeg jobbe mer med før jeg deler den, men jeg kan forklare litt om hvordan jeg har tenkt.

Det er begrenset hvor god kvalitet man kan få på kursmål i NEL ettersom de brenner cash samtidig som de investerer hardt i prosjekter og kapasitet som ikke har begynt å gi avkastning enda. Det trengs rett og slett mer data, noe som er mye av grunnen til at meglerhusene ikke har tatt opp dekning enda, ettersom det vil være for mye usikkerhet i beregningene.

De beste beregningene jeg kan få til basert på det vi vet er å foreta en regresjon av utviklingen i kontantstrømmen fra drift og dermed fått en prognose for videre utvikling, som jeg har brukt til å estimere endring i totalkapital delt på antall aksjer kvartalsvis fremover i tid. Det er noen viktige forutsetninger jeg har tatt, og det er at antall aksjer ikke øker, og at jeg har sett bort i fra avskrivninger, investeringer og skatt (siste pga. fremførbart underskudd selv hvis de skulle gå i pluss). Jeg har kontrollert resultatene med forholdet mellom omsetning og kontantstrøm fra drift for å sikre at estimatene mine er på den forsiktige siden.

Backlogen er på ca. 0,52 kr per aksje, og er omtrent uendret de siste kvartalene (nye ordrer har ikke økt mer i forhold til økning i antall aksjer) så det påvirker selskapsverdien lite i seg selv såfremt de ikke klarer å redusere kostnadene per krone omsatt betraktelig.

2 Likes
2 Likes

Solgte litt aksjer i tilfelle den går litt ned i morgen.

1 Like

Fikk kjøpt igjen for 2,7. Digg med litt «gratis» aksjer :nerd_face:

1 Like

Nel ASA: Contemplated private placement

(Oslo, 27 September 2017) NEL ASA (the “Company”) has retained Arctic Securities
and Carnegie (the “Managers”) to advise on and effect an undocumented private
placement of new shares directed towards Norwegian and international investors
after the close of Oslo Stock Exchange today (the “Private Placement”).

In the Private Placement, the Company is offering up to 88,000,000 new shares,
representing up to approximately 10% of the outstanding capital of the Company.
The price in the Private Placement will be determined through an accelerated
bookbuilding process. The minimum subscription in the Private Placement has been
set to the number of shares that equals an aggregate purchase price of the NOK
equivalent of EUR 100,000. The net proceeds from the Private Placement will be
used for (i) additional working capital in response to increased order volumes
and improved positioning to benefit from markets with high activity and growth
momentum, (ii) build-up of organization in connection with additional purchase
orders, (iii) better financial positioning for large European power-to-gas
projects; and (iv) positioning the Company with the opportunity to take on
attractive projects with strong industrial partners, as well as for general
corporate purposes.

The bookbuilding period for the Private Placement opens today at 16:30 CET and
closes 28 September 2017 at 08:00 CET. The Managers and the Company may,
however, at any time resolve to close or extend the bookbuilding period at their
sole discretion and on short notice.

FateBuret AS, a company controlled by Finn Jebsen (board member), and Hanne
Skaaberg Holen (board member) have subscribed for and will be allocated a total
of 100,000 shares.

The new shares to be issued in connection with the Private Placement will be
issued based on a Board authorisation granted by the Company’s general meeting
held 15 May 2017. The shares allocated in the Private Placement will be settled
through a delivery versus payment transaction on a regular t+2 basis by delivery
of existing and unencumbered shares in the Company that are already listed on
the Oslo Stock Exchange pursuant to a share lending agreement between the
Managers, the Company and key shareholders of the Company. The shares delivered
to the subscribers will thus be tradable upon delivery.

The waiver of the preferential rights inherent in a private placement is
considered necessary in the interest of time and successful completion. However,
the Board of Directors of the Company will consider to conduct a subsequent
offering directed towards existing shareholders in the Company as of the end of
trading today, 27 September 2017 (and as registered in the VPS as of the end of
29 September 2017) who are not resident in a jurisdiction where such offering
would be unlawful, or would (in jurisdictions other than Norway) require any
prospectus filing, registration or similar action who were not allocated shares
in the Private Placement (the “Subsequent Offering”). The subscription price in
a potential Subsequent Offering will be equal to the subscription price in the
Private Placement. Taking into consideration the time, costs and expected terms
of alternative methods of the securing the desired funding, as well as the
subsequent offering considered, the board has concluded that the conclusion of
the Private Placement on acceptable terms at this time is in the common interest
of the shareholders of the Company.

Fy faen jeg er glad jeg solgte i går og satt pengene i et annet norsk firma.

Nel fortsetter å slakte mindre investorer. Håpløst å sitte investert her!

1 Like

Begynner å bli et heftig høyt antall aksjer også.
Så kursutslag i aksjen på nye kontrakter burde bli lavere.

Kontraktene som har verdt annonsert de siste par dagene har tilsvart bare ca ti øre per aksje med dagens antall aksjer, og bevegelsene har vært vesentlig mer så jeg er redd Nel kommer til å være hardt tradet en stund til.

Blir interessant å se hva emikursen blir, det vil antyde hva de store fiskene mener selskapet er verdt med noe rabatt.

En Mollywood på HO sier:

“EMISJON PÅ 2,50… ARTIC SECURITY”

og i annen tråd, samme Mollywood:

"Tipper ikke, fikk mail fra Arctic Security

Price guidance NOK 2.50, books will close 18:00 CET"

Ta det med en klype salt, fyren sitter tross alt der høy på mdma, med ereksjon :unicorn:

1 Like

Kan fort stemme det. Har vanskelig for å tro at det vil bli stort høyere enn den forrige på 2,72 hvertfall. Om det blir bra rabatt så tegner jeg i en eventuell rep-emi.

Derfor jeg også skriver "burde " :slight_smile:

Det handler jo om hvilke multipler en slik aksje skal handles på, men før eller siden må den handles basert på underliggende verdier, og ikke håp om fremtidig eventyrlig fortjeneste.
Pr nå viser det seg at rammeavtalene som skrives resulterer i små kontrakter med lite nåverdi for selskapet.

Så skal disse verdiene deles på et økende antall aksjer… kursutslagene BURDE bli mindre og mindre :wink:

Men enig med deg. Er spent på emi pris

1 Like

Enig med deg. De har ikke tjent penger på en eneste kontrakt hittil på grunn av kostnadsnivået så strengt tatt burde prisen ligget på rundt to kroner akkurat nå frem til de klarer å vise til positive resultater.

En grunn til skepsis er tegningen til FateBuret AS. Latterlig antall og minner om tegningen Spetalen gjorde rett før han dumpet hele gjenstående beholdning på vel 17mil aksjer.

Jeg har tro på konseptet og visjonene til Nel, men slikt som dette gjør det uinteressant å sitte som investor

Litt rart at de ikke tok opp lån eller prøver seg på obligasjoner. Så lite lån som de har burde de kunne få en veldig gunstig rente, og unngått å selge aksjer med rabatt og vanne ut aksjonærene.

Enig. Frankrike dealen ble inngått med avtale om forakuddsbetaling og selskapet ved Løkke forsikret om at det ikke kom til å bli nødvendig med emisjon. Når den kommer nå, til tross for dette mener jeg det er skittent spill / villedende markedsføring av eget selskap. Hva angår rep emi så er det oftere enn ikke at kursen går til emi pris og hvermannsen får handle til samme pris og oftest lavere.

Jeg tapte store summer på forrige emi og spetalen flagging og kjenner jeg blir direkte forbannet på vegne av de som velger å sitte på aksjene sine og ikke dumpe rett etter rekyl på melding.

Denne gang slapp de to kursdtivende meldinger for så å kjøre en betydelig emi to dager etter. Gulp.

2 Likes

Nel har relativt forutsigbare bevegelser i kursen da. Det veier litt opp for krumspringene. Rett opp på kontrakter og så et stykke ned etterpå. Har vært gode penger å tjene på det så langt :moneybag:

Nel ASA: Private placement successfully completed

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES OR ANYOTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. THIS ANNOUNCEMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER OF ANY OF THE SECURITIES DESCRIBED HEREIN.

Nel ASA: Private placement successfully completed

(Oslo, 27 September 2017) Reference is made to the stock exchange release from Nel ASA (“Nel” or the “Company”) published on 27 September 2017 regarding a contemplated private placement of new shares. The Company announces today that it has raised NOK 220 million in gross proceeds through a private placement (the “Private Placement”) of 88,000,000 new shares (the “New Shares”), at a price per share of NOK 2.50.

The Private Placement took place through an accelerated bookbuilding process managed by Arctic Securities and Carnegie (the “Managers”) after close of markets on 27 September 2017. The Private Placement was significantly oversubscribed and the Company received strong interest from both existing shareholders and new high quality institutional investors.

The net proceeds from the Private Placement will be used to for (i) additional working capital in response to increased order volumes and improved positioning to benefit from markets with high activity and growth momentum, (ii) build-up of organization in connection with additional purchase orders, (iii) better financial positioning for large European power-to-gas projects; and (iv) positioning the Company with the opportunity to take on attractive projects with strong industrial partners, as well as for general corporate purposes.

The New Shares will be issued based on a Board authorisation granted by the Company’s annual general meeting on 15 May 2017. Notification of allotment for the Private Placement and payment instructions will be sent today to the subscribers which have been allocated New Shares on or about 28 September 2017. The Private Placement will be settled with existing and unencumbered shares in the Company that are already listed on the Oslo Stock Exchange, pursuant to a share lending agreement between the Joint Bookrunners, the Company and key shareholders of the Company. The shares delivered to the subscribers will thus be tradable upon delivery. The Joint Bookrunners will settle the share loan with new shares in the Company to be issued by the Board pursuant to an authorisation given by the Company’s general meeting held 15 May 2017.

The Board of Directors of the Company has resolved to undertake a subsequent offering of up to 10,000,000 new shares towards the Company’s shareholders as of 27 September 2017 (as documented by the shareholder register in the Norwegian Central Securities Depository (VPS) as of the end of 29 September 2017) who were not allocated shares in the Private Placement (the “Subsequent Offering”). The subscription price in the Subsequent Offering will be equal to the subscription price in the Private Placement.

Following registration of the new share capital pertaining to the Private Placement, the Company will have 988,714,952 shares outstanding, each with a par value of NOK 0.20.

The following primary insiders (or related parties thereof) of the Company have ordered and been allocated shares in the Private Placement:

FateBuret AS, controlled by Finn Jebsen who is a member of the Board, have been allocated 50,000 New Shares, and will following completion hold 300,000 shares in the Company.

Hanne Skaaberg Holen, member of the Board, has been allocated 50,000 New Shares, and will following completion hold 260,000 shares in the Company.

Ole Enger, member of the Board, has been allocated 50,000 New Shares, and will following completion hold 140,000 shares in the Company.

ENDS

For additional information, please contact:

Jon André Løkke, CEO, +47 907 44 949

Bent Skisaker, CFO, +47 468 21 693

1 Like