Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Dette kan vi like! :slight_smile:

1 Like

He he, jeg må le skikkelig av de som er kortsiktige/trader. Humøret må være en berg og dal-bane i løpet av en dag :smiley:

Hehe! Jeg har enda til gode å selge min første NEL-aksje. Jeg tenkte bare på at vi skulle komme oss tilbake i den stigende trendkanalen :wink:

1 Like

Det skal nok gå bra, dette.
Jeg er langsiktig i NEL.
Som i Kitron.
Det funker.

1 Like

Dette bør vel være positivt også for NEL: https://sysla.no/maritim/skal-bygge-verdens-forste-hydrogenferge/

1 Like

Melding I morgen?

2 Likes

Hadde gjort seg med et par meldinger snart. Begynner å bli en stund siden forrige.
Håper og at innsiderne kan holde seg vekk fra salgsknappen fremover nå.

Noen som har noen tanker om hva som kommer på Q4 i morgen?

Hvordan var forventningene til Q4?

Hydrogenselskapet mer enn doblet inntektene i fjerde kvartal 2017, sammenligned med fjoråret. Opp fra 50,6 millioner i fjor, til 111,9 millioner kroner i årets fjerde kvartal.
Også resultat etter skatt hopper fra minus 18,5 millioner kroner til positive 22,7 millioner kroner, melder selskapet.
Nel sier at noe av årsaken til inntektshoppet skyldes oppkjøpet av Proton Onsite, men opplever også sterk organisk vekst i selskapet.
Selskapet har en ordrebok verdt 465 millioner kroner

fra e24.no

2 Likes

Liker overskriftene:
“Nel økte inntektene kraftig” på Hegnar og “Nel øker underskuddet” hos DN.

edit: “Nel dobler inntektene” e24.no

2 Likes

Bra volum så langt i dag og man kan vel forsåvidt argumentere at NEL har brutt opp fra nedtrend allerede. Kan bli spennende å følge videre neste par mnd

4 Likes

Interessant artikkel:

https://gemini.no/2018/03/hydrogen-lastebiler-skape-norsk-industri/

1 Like

Spennede å se hva som kommer fra Nikola 3. april

image

4 Likes
1 Like

2 Likes

Dette var ikke så positivt

“(Oslo, 3 April 2018) Nel ASA (Nel, OSE: NEL) announced today the decision to
halt further work under the agreement with H2V PRODUCT (“H2V”), as H2V has made
limited progress and has been unable to secure project financing”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=447913

I dag ble det offisielt at Nel`s desidert tørste avtale; Power to Gas med H2V, pålydende potensielle 3,15 milliarder kroner, er satt til sides og vel så det grunnet kontraktsbrudd fra H2V.

Som tidligere Nel investor følger jeg selskapet fra siden.
Innsidesalgene som har vært siste tid har signalisert at noe har vært på gang.

Samtidig melder selskapet om ytterligere bestilling fra Nicola pålydende 50 millioner kroner. Positivt, men kan ikke måle seg med størrelsen på H2V avtalen. Kan bli stygt her i dag. Igjen…

2 Likes

Trevor omtalte den nye kunden (som har signet avtale om at Nikola skal erstatte hele flåten dems) “som en av USA mest kjente brands. kanskje et av verdens mest kjente”

Jeg har en god følelse på at dette er Coca Cola, med Warren Buffett i spissen.

Warren Buffett skal kjøpe seg opp til 80 prosent eierandel i Pilot Flying J.

Pilot Flying J driver såkalte «truck stops», kombinerte bensinstasjoner, restauranter og dagligvarehandler langs veiene i USA og Canada…

jeg tror ikke på tilfeldigheter

2 Likes

Og der gikk 200 dagers ma…