Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Hva tror folk fremover her nå? Er inne i en litt nedadgående trend etter rallyet før jul.

Børsmeldte kontrakter og kvartalsrapport 16.02 kan gjøre noe med kursen, tror jeg. Det blir spennende å få vite omsetning og størrelse på underskudd for Q4 2017. Har ingen formening om når neste kontrakt skulle kunne meldes. TA fra investech sier oppsig i kort, mellom og lang sikt(ifølge sharevillepost 01.01.2018), men nedsig er normen straks det er stille noen dager. Det virker som at kontrakter virker som mat i NEL, hvor aksjepostene blir slitne og avmagret uten føde i løpet av et par dager.

Personlig er jeg ute for øyeblikket, men jeg vurderer kontinuerlig ny inngang.

1 Like

Sånn går det når de satser på hel-elektrisk fremfor hydrogen.

2 Likes

Virker som det må nye kontrakter til ja, innsidesalget henger i.

Dagens gratis analyse hos Investtech

https://www.investtech.no/main/market.php?CompanyID=100718&freeAccess=1

2 Likes

Begynner å se litt interessant ut teknisk dog med noe lavt volum?

2 Likes

Ser det samme :

På tide at denne snart tar seg litt opp etter innsidesalget nå i desember.

2 Likes

Har ikke sett på Nel på lenge lenge lenge.

Er det slik at den stasjonen de lagde/lager (husker ikke navnet, rotolyser?) for et par tre år siden, fortsatt er tipp topp fortsatt nr 1?
Eller er ting nytt og enda bedre nå?

Lurer på inngang pga teknisk først og fremst, men greit å spørre…

Nytt forsøk på en breakout - har jo vært en del hyggelig omtale og anbefaling av NEL i det siste…
1D chart:

2 Likes

Har fått juling disse røde børsdagene denne. Hadde smakt med en liten godmelding her nå (er en stund siden).

Rotolyzer er vel ennå i testing, som har foregått ei stund. Jeg er litt usikker på fremskritt på dette punktet, men slik jeg forstår det er det ingen andre som har kommet med et lignende produkt. Man kan anta at det vil være positivt for NEL når/hvis det kommer på markedet, i og med at man kan skalere ned og produsere med en liten og hendig enhet. Min usikkerhet er om markedet på kort eller mellomlang sikt kommer til å ta i bruk produktet, da mye produksjon i dag og etter planene produseres i større skala on site eller transporteres til fyllestasjoner. Jeg tror derimot at Rotolyzer vil være en interessant teknologi på lang sikt.

Når det er sagt, har jeg tro på NEL uavhengig av Rotolyzer. Jeg tror heller ikke markedet i stor grad har priset inn Rotolyzer. Dette er mitt ståsted, men er ikke den som har gravd dypest her. Hvis noen vil korrigere meg/opplyse meg så er dere velkomne :slight_smile:

Ja, dette har vært kjedelig den siste tiden. Det ligger i alle fall en fin støtte rundt ca 2.95 fra i fjor høst. Tror dere vi skal helt ned dit uten noen ny børsmelding?

Ta min TA med en klype salt, har ikke veldig peiling, men

Slik jeg forstår det, kan man se for seg støtte i den vinklede trendlinjen ikke langt unna der vi er nå, og kursen snudde jo også nå på 3,05. Samtidig kan man se for seg at opp fra 3 kr som skjedde i November har dannet støtte på det nivået. Jeg tror støtte/støttene over 3 kr holder, hvertfall en stund til.

Etter Q3 å tolke, er rotolyzer ganske nærme, og det er fullt mulig at vi blir oppdatert om dette ved Q4 (16. februar).

1 Like

Jeg syntes det ser ut som at den ikke skal så mye lengre ned enn 3,05-7 kr, så jeg kjøpte en posisjon til snitt 3,078. Jeg har tro på NEL både på kort og lang sikt, og tror ikke det er alt lenge til vi får melding om nye avtaler. Jeg har også tro på at rapport om noen uker vil være positiv og at guidingen vil skape en viss optimisme for 2018.

Veldig spent på hva de har å si om rotolyzer. Testfase 2 skulle skje i november, og neste steg skulle være kommersialisering, men så langt har vi ikke hørt noe. Dette selskapet har vært flinke til å holde på hemmeligheter over lang tid, men Løkke pleier å slite med maska når salen er fullstappa.
44

Hehe! Ja, det der er et ekte luringsmil. Men tror du det er slik at Rotolyzer kommer til å bli stort med en gang, eller er det en mer langsiktig greie?

Snakker vi aksjekurs eller i markedet? Aksjekursen vil nok gå litt på nyheten, men i den virkelige verden, tar ting tid. Dette er det vel mange som har innsett etter Nikola-avtalen, da de fortsatt ikke har laget noen stasjoner, og kursen har gått sakte tilbake. Har man troa på hydrogen som energibærer, så er nok NEL allikevel et solid selskap å sitte long i, og suksess med rotolyzer vil nok være en god driver for kursen videre. I tillegg skal man ikke se bort fra flere verdifulle avtaler gjennom året, og kanskje litt penere tall på rapportene.

1 Like

Da har vi ganske samstemt oppfatning.

1 Like