Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

“Mini-brudd” gjennom 3.2, holder det ut dagen?

2 Likes

Riversimple

Ser ut som de har kommet et stykke videre med lanseringsplanene siden jeg postet om Riversimple på Shareville i mai 2016:

2 Likes

Fin oppgang i dag, elsker at den havnet langt opp på 3,0X. Litt overrasket. Hvordan er det med motstand og støtte etter i dag? Den som har noe TA-tegninger som de har lyst til å dele skal få en like og en :metal: av meg.

Stemmer, jeg visste jeg hadde sett denne en eller annen plass :smiley:

1 Like

Strålende! takk for det.

Innsidehandelen: (Oslo, 6 December 2017) Marcus Halland, Group Controller in Nel ASA, has today purchased 51,833 shares in Nel ASA at NOK 3.349 per share.

Good thing or bad thing? Tenker på om det kommer nye større kontrakter på kort sikt.

Det at det er en innsidehandel i seg selv tyder jo på at det ikke finnes kurs-sensitiv informasjon som ikke allerede er kjent for markedet. Ergo sannsynligvis ingen nye kontrakter på kort sikt.

Men kan en kontrakt være begrensende i forhold til innsidehandel? Det måtte i tilfelle være hvis NEL har mottatt en signert kontrakt uten å informere markedet om denne enda. Vanligvis går det vel ikke så lang tid fra man mottar en kontrakt til man melder om den. Det kan med andre ord fint komme kontrakter i morgen, selv om det er gjort innsidekjøp i dag, slik jeg forstår det.

Det er dessverre feil. Så lenge kontrakten eller mulig fremtidig kontrakt under forhandling kan tenkes å være kursdrivende kan ikke innsidere handle. Historisk har kontrakter i NEL vært sterkt kursdrivende, og da kan ikke innsidere handle så lenge de vet om kontrakter som med rimelig sannsynlighet vil inntreffe. Se under fra Verdipapirloven:

§ 3-2.Definisjon av innsideinformasjon
(1) Med innsideinformasjon menes presise opplysninger om de finansielle instrumentene, utstederen av disse eller andre forhold som er egnet til å påvirke kursen på de finansielle instrumentene eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, og som ikke er offentlig tilgjengelig eller allment kjent i markedet.
(2) Med presise opplysninger menes opplysninger som indikerer at en eller flere omstendigheter eller begivenheter har inntruffet eller med rimelig grunn kan ventes å ville inntreffe og som er tilstrekkelig spesifikke for å trekke en slutning om den mulige påvirkningen av disse omstendighetene eller begivenhetene på kursen til de finansielle instrumentene eller de tilknyttede finansielle instrumentene.
(3) Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning.

Hva tenker folk om denne fremover? Jeg syntes den ser veldig bra ut, men jeg totalt nybegynner på TA så kan hende jeg bare surrer :smiley:

Har gevinstsikret halvparten av aksjene mine. Tror den skal ned litt når de hardeste spekulantene begynner å kjede seg :sweat_smile:

Jeg tror vi trenger nyheter for å gå særlig videre. Jeg solgte 35ish % i dag og avventer litt.

MEN, selv om det har vært innsidehandel og greier, så tror jeg allikevel det er veldig sannsynlig at man får Fredericia-prosjektet. Og når det er slik at den statlige støtten må brukes før året er omme, kan det fort være at en kontrakt kommer. Det kan selvsagt også hende at prosjektet meldes uten at NEL får kontrakten (ennå).

God helg!

Artikkel om Asko sin hydrogenstasjon, bygget av NEL.

“Det er firmaet NEL som har satt opp anlegget til Asko. NEL leverer hydrogenteknologi, og administrerende direktør Jon André Løkke sier anlegget de har satt opp i Trondheim er unikt. Det er det første anlegget vi har satt opp som kombinerer fylling for lastebiler, gaffeltrucker og etter hvert personbiler. Det har vært inspirerende å jobbe med dette, og Asko viser vei, ikke bare på tungtransport i Norge, men også utenfor landets grenser, sier Løkke.NEL har så godt som alle kunder utenlands, og Løkken sier de i dag har ordre for om lag en halv milliard kroner. Alt dette er oppdrag utenfor Norges grenser”

Asko.pdf (179.4 KB)

1 Like

Sparebank 1 Markets tror Nel skal stige 20 prosent
19 minutter siden · André Haugen
Sparebank 1 Markets tar opp dekning på hydrogenselskapet Nel. Aksjen er opp nesten 80 prosent så langt i år, men meglerhuset tror festen fortsetter, skriver Finansavisen.
Analytiker Jonas Meyer har satt kursmålet til 4,4 kroner per aksje - mer enn 20 prosent over dagens nivå.
Han viser blant annet til at omsetningen har vokst med 70 prosent sammenlignet med samme tidspunkt i fjor, samtidig som ordreboken er opp 250 prosent.
– Min langsiktige hypotese er at hydrogen- og batteribiler vil utkonkurrere fossildrevet transport, og at hydrogen- og batteribasert transport kan sameksistere på grunn av forskjellene i ladetid og vekt, sier Meyer til avisen.

6 Likes

Noen som har meninger om siste nyhetsvarsel? (Vedlagt under.)

NOT FOR DISTRIBUTION OR RELEASE, DIRECTLY OR INDIRECTLY, TO U.S. NEWS WIRE
SERVICES OR FOR DISSEMINATION IN OR INTO THE UNITED STATES OF AMERICA (INCLUDING
ITS TERRITORIES AND POSSESSIONS, ANY STATE OF THE UNITED STATES OF AMERICA AND
THE DISTRICT OF COLUMBIA) (THE “UNITED STATES”), AUSTRALIA, CANADA OR JAPAN, OR
ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE DISTRIBUTION OR RELEASE WOULD BE UNLAWFUL.

NEL ASA: H2 HOLDING APS CONTEMPLATES SALE OF UP TO 40 MILLION SHARES IN NEL ASA

H2 Holding ApS has retained Carnegie AS as sole bookrunner to explore the
opportunity to sell up to 40,000,000 shares in NEL ASA (“Nel” or the “Company”)
through an accelerated bookbuilding process (the “Placing”). H2 Holding ApS is
partially owned by Jacob Krogsgaard (25%) and Mikael Sloth (25%) who are both
part of the executive management of Nel ASA in the roles of SVP Nel Hydrogen
Solutions and VP Business Development, respectively. The net proceeds from the
sale of shares will mainly be used to cover tax provisions for H2 Holding ApS
and its shareholders.

As of today, H2 Holding ApS owns 127,405,784 shares in Nel ASA, representing
12.8% of the share capital in the Company. Additionally, Jacob Krogsgaard and
Mikael Sloth each own 109,217 shares. The transaction represents approximately
4% of the outstanding shares in the Company, and assuming that all shares
offered in the Placing are sold, H2 Holding ApS will own 87,405,781 shares in
Nel ASA, representing 8.8% of the share capital in the Company.

The bookbuilding process will commence immediately following the publication of
this announcement and may be closed at short notice. A further announcement will
be made following pricing of the sale.

At present 63,377,778 of the shares held by H2 Holding ApS are subject to
lock-up expiring on 25 June 2019. In connection with the Placing, H2 Holding
ApS, Jacob Krogsgaard and Mikael Sloth will enter into a customary lock-up
agreement with Carnegie until 25 June 2019 on any shares not sold in the
Placing.

For further information, please contact:
Carnegie AS,
+47 22 00 93 60

Det kan kanskje tolkes som at aksjen har steget mye i det siste og de ønsker å sikre gevinst. Kanskje en optimistisk tolkning

De vurderer å selge 40 mill aksjer. Volum tilsvarende to dager handel, skal man ut med det volumet så må det gis rabatt. Blir spennende å se når de er ferdig med bookbuilding prosessen da får vi se hva snittprisen ble på. Hvor stor rabatt som blir gitt vil nok farge aksjen en stund tenker jeg.

Veldig glad jeg sikret gevinst på halve beholdningen min. Ikke usannsynlig at dette vil gi muligheter til å plukke igjen billigere.

2 Likes

Aldri feil å sikre pengene sine =) Har selv en liten slump inne, gikk inn den 11.12 på 3.46 så har fått bra med prosenter på to dager. Har en stopp loss som er ganske tett på der vi sluttet i dag. Kan nok være at vi hopper rett forbi den nedover slik at jeg blir hengende. Skal ikke forskuttere noe her, men ikke usannsynlig at det blir trangt i døra på vei ut i morgen. Egentlig overrasket over at ikke salget alt er gjennomført, vil tru de finner kjøpere om de gir avslag. Eventuelt så er er de kjip på rabatten og ikke stresser med salget. Vi får sjå…

1 Like

Var allright med melding nå, så kursen fikk hentet seg litt inn igjen på slutten av dagen:)