Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Men et tog i Norge kan da ikke være grund til en så massiv stigning i både kurs og volumen.
Enig at summen af de seneste meldinger nok forklarer noget, men synes også reaktionen herpå virker voldsom, og tænker stadig på at det kunne komme mere de kommende dage?
Prøver ikke på at take den videre op, men vil blot høre om andres tanker om baggrunden(e) for den kraftige stigning - også i volumen.

Tenker at denne tweeten kan ha noe å si.
Sjekk Tweeten fra @nikolamotor: https://twitter.com/nikolamotor/status/1046852215565049857?s=09

2 Likes

Troede at udrulning ville tage fart tidligere…?

Jeg skjønne hva du mener - det kan jo godt komme flere positive nyheter de neste dagene. Og selvsagt, ett eneste norsk hydrogentog forsvarer ikke en økning på 10%, men gir ytterligere vind i seilene for ideen om at hydrogen er i anmarsj - samtidig er momentum sterkt, motstandsnivåer oppover brytes og aktører skal inn i aksjen eller øke sin eksponering.

Jeg mener at den stigningen som vi ser nå, som Mykle (tror jeg det var) poengterte for noen dager siden, dreier seg om at NEL har fått fingre med i flere spill. Solkraft til hydrogen i Australia og hydrogentog i Tyskland. Det dannes rett og slett et bilde av at Nel er all over the place. Spesielt det at tyske aktører velger NEL virker ganske bullish, spør du meg.

3 Likes

Og ikke minst busser gjennom EUs Connecting Europe Facility-program!

Ikke glem Hyon inni alt dette, her er det massive energibrukere som ser etter alternativer!
Livet som Neler har aldri vært bedre!

God helg!

1 Like

Jaggu 5

Antall aksjer 1 113 551 360 Valuta NOK
Børsverdi 5 601 163 341

@pdx dette var fiffig, hvordan i all verden klarte forumet å parse nordnet sin html til denne markupen?

The forum works in mysterious ways :slight_smile:

1 Like

Jo men det dette vil si er jo at man kan lage tabeller rett i forumposter?

Det har man kunnet en stund :slight_smile: Man kan paste inn HTML tables eller lage de i Markdown:

Må si det var motstand på 5 kr :slight_smile:

For meg som investor var det viktig at Nel beviste at de har fot på annet en Nikola. Nikola blir helt rått, men som oppstartselskap er det jo et stykke frem. Det at de lander store avtaler i Europa samt kommer seg inn på et nytt marked i Australia er for meg, og sansyligvis mange andre betryggende. Vi vet at de er ledende innen sine felt, men har manglet litt bekreftelse i 2018. Med kjente og ukjente triggere denne høsten, så kan dette bli riktig så festlig.
Håper vi lander på 5kr i dag. Heftig omsetning med 18 mill aksjer omsatt på 30 minutt.
Lykke til!

Helt enig. Nikola ville vært ganske risikabelt hvis det hadde vært et av få kort å på hånda. Tipper mange aktører har sittet og ventet på at NEL skulle få bredere fotfeste.

God fredag!

Det store spørsmålet nå er hvor langt ned vi skal før neste melding kommer.

Det må da være lov å teste støtten uten at vi blir helt dommedag :stuck_out_tongue:

Er ikke negativ! Lurer bare på når det er smart å laste opp mer :slight_smile:

1 Like

Kødda bare. Jeg handlet litt på 4,48, burde heller vært 4,38, hehe. Jeg har trua på støtte på 4,30-ish, hvertfall, så får vi se.

For en gangs skyld klarte jeg å hoppe ut døra nesten på topp… :slight_smile:

1 Like

@tottow Jeg er vanligvis ikke noen konspirasjonsteoretiker når det kommer til aksjer, men jeg tror NEL fikk god hjelp av rolige, rike investorer for å komme ned til 3,70-tallet, for å si det sånn

1 Like

Fik fyldt en købsordre på 3,762, som har ligge glemt i lang tid - troede ikke den skulle blive aktuel mere, men …
Tror ikke den kan holdes så langt nede over de kommende dage, men kommer op i 4,30-4,5 snarligt.

3 Likes

Spennende. :slight_smile:

5 Likes