Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Forventede ikke at NEL for er år siden var færdig med at investere og at fremtidigt salg ville være rent overskud.
Bliver ikke spor nervøs må jeg ser på de kontrakter de lander…

Vi får se hvordan markedet tar det. Short posisjonen som dukket opp nylig gjenspeiler usikkerheten

1 Like

Tipper ned minst 10% i dag hvis det ikke skjer noe spesielt.

Forhåpentligvis har ingen investert i Nel med tanke på at Q3 2018 skal gi de gode tallene. Som forventet tenker jeg, men at det går noe ned i dag forventer jeg også.

4 Likes

Enig i det, men blir nok hardt straffet i dag. Kan være en god kjøpsanledning.

Som vanlig en stor overreaksjon ved børsåpning. Vet ikke hvilke forventninger folk har.

Vælger at se det som en fordel for mig selv - har købt under kurs 4 nu…:slight_smile:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Ecotricity (16 likes)
  1. @NoBrain (15 likes)
  1. @Calusari (13 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Savepig (12 likes)

  2. @Mml (11 likes)

  3. @Rahl (10 likes)

  4. @sulzrox (9 likes)

  5. @Mr.Tortilla (8 likes)

  6. @Mykle (8 likes)

  7. @choo (7 likes)

Gratulerer!

Tror denne bouncer tilbake og fortsetter ferden mot 5kr når støvet har fått lagt seg👍

Well
Presentasjonen viser at de har mindre utgifter i forhold til innteker nå enn i fjor.
Og inntektene er litt høyere på tross av at ingen av de ordentlige kontraktene er igang enda.
Det betyr vel at de allerede ser effekter av såvidt påbegynte kostnadsreduksjoner ifbm produksjon.

36 mill var non recurring cost.
Og 4,5 av dem var ifbm produksjonsforbedringer eller økning av kapasitet.
De hentet 200 mill, nettop for å bruke mesteparten av det på produksjonkapasitet og effektivisering.
Så jeg ser helst at 195 mill til «renner ut» ASAP.

Tatt dette i betrakning er kommentaren din unødvendig og missvisende.

3 Likes

NEL begynner å hente seg inn igjen. Tipper den er tilbake/over sluttkurs dagen før Q3 i løpet av noen dager;-)

1 Like

Dette kan ta av noe voldsomt!

4 Likes

Vil tro at shorten til GSA blir dekket inn ganske kjapt.
Skulle det komme en kontrakt til NEL på hydrogenstasjoner i Europa så vil det bli litt av en shortskvis.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010081235

Verdt å ta frem denne igjen. :wink:

2 Likes

Det store spørsmålet er jo da om NEL klarer å levere nok, samtidig som de tjener penger?

Og hvorfor skulle de ikke klare å tjene penger?

De skal nok klare å levere:

" Produksjonsekspansjon

I denne delen så ser vi nærmere på selskapet sin fremtidige fabrikk på Notodden, som vil innebære en kraftig vekst i produksjonskapasiteten av elektrolyser. Investeringene er i dag beregnet til å være på rundt MNOK 150, noe som absolutt ikke høres for mye ut i forhold til at fabrikken vil mer enn tidoble produksjonskapasiteten.

Den nye fabrikken er forventet å være i drift i 2020, men vil ikke ha full kapasitet. I årene etter 2020, så vil kapasiteten kunne økes etterhvert som etterspørselen økes. Full kapasitet er forventet å være på inntil 360 MW per år, men en skal ikke se bort fra at produksjons kan økes utover det."

Ikke misforstå. Jeg håper virkelig at NEL lykkes.
Volumet må ihvertfall kraftig opp. Håper ikke kostnadene følger med i samme tempo.

Og så håper jeg Nikola har god nok funding. NEL er litt sårbare pr nå. Det er mange veldig lovende prosjekter, men føler det er litt mye som kun er intensjonsavtaler.

4 Likes

Ser slik ut. :slight_smile:

1 Like