Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Short ytterligere redusert i dag. 0,1%.
Pitteliten nyhet på kvisten i morgen ville vært hyggelig.

Gode nyheter fra Nikola Motor i dag som bør gjøre at det drypper enda mer på NEL.

1 Like

Teknisk Ukeblad har lansert NEL som kandidat til Norwegian Tech Award 2018 :slight_smile:

2 Likes

Mye god reklame for Nel på sidene til Nikola om dagen. Antakelig flere og flere som får øynene opp for selskapet.

https://nikolamotor.com/stations

“Nikola has chosen Nel ASA as the sole equipment supplier to create the largest hydrogen network in the world that will cover over 2,000 miles and include 16 stations. Nikola has already kicked off two of the 16 stations and 14 more will follow immediately after installation.”

28/11-2018 08:34:54: (NEL) Nel ASA: Awarded NOK 24 million grant for deployment of four fueling stations

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @NoBrain (15 likes)
  1. @Mml (14 likes)
  1. @Calusari (12 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Rahl (10 likes)

  2. @Ecotricity (8 likes)

  3. @Mykle (8 likes)

  4. @choo (7 likes)

  5. @Savepig (6 likes)

  6. @Jorove75 (6 likes)

  7. @Mr.Tortilla (5 likes)

Gratulerer!

Nyhetsartikler desember 2018

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep2

1 Like

Noen som trenger jobb:P

NEL ser ut til å reagere bra på nyheten om at den blir en del av OBX, foreløpig opp over 2 %

1 Like


2

1 Like

14/12-2018 07:01:11: (NEL) Nel ASA: Awarded grant for green fertilizer project with Yara

Næmmen, har ikke Yara brukt opp alle investeringspenga for flere år i Afrika alikevel?
(Noe jeg har skriftlig fundert over tidligere)

Btw
Mon tro, Hvem er den potensielle kunden Nel har gjort den mulighets og designstudien for et anlegg storskala elektrolyse til industriell produksjon? :thinking:
Den plansjen som Nel har dratt frem på Q i et par år nå.

Videre
Ikke så rart at NEL ikke fikk tilbake H2V når det endlig starta opp. Eneste som en værre å ha med å gjøre enn sære Franske myndigheter og forretningsfolk,er Fornærma sære franske myndigheter og forretningsfolk.
I tillegg har ikke Nel produksjonkapasistet til å levere til hele H2V scopet samtidig som til Nikola.

Kan være at produksjonskapasistet kan bli den største utfordringen til Nel om 2 år.

Når Nikolaleveranser kommer igang og virker å være solid, må Nel komme med en ny stor kapasitetsutvidelse, ellers kommer det nok fler og fler konkurrenter til å bygge volum og vinne kontrakter i leveringspotensialvakumet bak Nel.

Jeg snakker ikke om å gå i Norske skog fella her. Men å øke 1-2x fra den nye kapasiteten, betalt med innteker fra salg 2019-2020. Med investeringbeslutning ila 2020 ellerno
Lokasjon i usa med kopi av ny fabrikk på notodden kan jo være et bra utgangspunkt.
Det ville også politisk og sosialt forankret videre leveranser til Nikola.

21/12-2018 07:30:11: (NEL) Press release: Awarded EUR 1 million grant for heavy duty H2Station® technology developmen

1 Like

Nel er teknisk bra ut
Får vi litt volum dei neste dagene ser dette bra ut

image

1 Like

28/12-2018 14:26:10: (NEL) Nel ASA: Receives purchase order for two additional fueling stations in Norway

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Mml (14 likes)
  1. @NoBrain (11 likes)
  1. @Calusari (11 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Jorove75 (6 likes)

  2. @Ecotricity (5 likes)

  3. @mtryfoss (5 likes)

  4. @theroger (4 likes)

  5. @Mr.Tortilla (4 likes)

  6. @Aksjerik (4 likes)

  7. @baris (4 likes)

Gratulerer!

1 Like

Er det ingen som får med seg denne ?? Den bare skyter jo rett opp !!