Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Joda , bare sjekk Traderhjørnet :grinning:

2 Likes

NEL:ARCTIC SECURITIES SETTER KJØPSANBEFALING MED KURSMÅL 7

Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities setter kjøpsanbefaling på Nel-aksjen med et kursmål på 7 kroner, ifølge en oppdatering fredag.

Meglerhuset mener Nel er i en unik posisjon til å monetisere en ventet sterk vekst i elektrolysøretterspørselen det kommende tiåret, drevet av hydrogenproduksjon for industrielle formål, samt hydrogenbiler og maskineri.

1 Like

Glad jeg ikke gevinstsikret her :slight_smile:

Volumet virke lavt i forhold til oppgangen.

Hmm, nest mest omsatt på børsen i dag, 3x+ snittvolum siste mnd allerede kl 11

Eg hadde oppe per dag :stuck_out_tongue:
Ser det er bra volum når eg går ned på timechart

1 Like

Hydrogenselskapet Nel er det første dedikerte hydrogenselskapet på Oslo Børs. Hovedproduktene deres er hydrogenproduksjonsanlegg, hydrogenstasjoner for transportsektoren og lagringsløsninger for fornybar energi.

Nel er tidlig ute i en industri som viser alle tegn på å bli stor. Hydrogen er fremtiden for store kjøretøy, busser, lastebiler og tog.

Men det er også usikkerhet knyttet til Nel. En ganske usannsynlig fare er at man får et gjennombrudd på batteriteknologien som gjør at den blir mye bedre. Men dette kan skje.

Det andre er andre selskaper som konkurrerer ut Nels hydrogenløsninger.

Nyhetsartikler januar 2019

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Anbefaler-ti-aksjer

Fantastisk at et selskap som svir av mer og mer penger hvert kvartal, er verdsatt til 6mrd. Må være veldig mye som er priset inn i dagens kurs.

Kan det være fordi NEL er ett vekst selskap innenfor ett stort vekstområde som ser ut til å være svært godt rigget for fremtidens energiløsninger?

Men de har mye å bevise, fallhøyden er stor hvis de ikke leverer. Synes de også har mange diffuse avtaler/kontrakter. Men for all del, det kan bli bra :slight_smile:

Hei. Kan jeg spørre om hvilke avtaler/kontrakter du ser på som diffuse?

Nikola er en av de :slight_smile: Du kan jo se over det som er blitt meldt, og vurdere selv :slight_smile: Men jeg synes det er lite info om beløp og mye tro og håp hele veien :slight_smile:

Det ligger en stor kontrakt med Nikola her som kan vokse hvert øyeblikk. Analytikere mener den kan være verd mer enn markedsverdien i dag slik jeg har forstått det. Gjeldfrie og på hugget. Jeg tror vi ser 6 kroner i løpet av 2-3 uker.

1 Like

Velkommen etter, sier jeg! :joy:

Til og med jeg har gjort det og fått en modellbil til å gå. Får studere hva de mener med “mer effektiv”.

Er jo et fantastisk nydelig chart, som synes å ha enda litt å gå på.

Eneste som holder meg ute her er at jeg synes market cap har blitt for høy til at første inngang er attraktiv.

image

For at aksjen skal stige 20% herfra må market cap gå fra 6 milliarder til 7,2.

Meget enig. Har en lille post og afventer yderligere indgang til vi ser den falde tilbage og fx teste 4,7-4,8. Burde nok sælge helt nu, men holder den lille post for at jeg følger med :stuck_out_tongue_winking_eye: