Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Ja det er litt tåpelig at et selskap som prises til 5 millarder pluss skal ha aksjekurs på 5. Da er det på tide med en spleis imho.

Snart 10 mrd. (9,57 nå)

I dag tok høydeskrekken meg. Tok gevinst på drøye 50% av beholdningen. En liten årslønn sikret. Rett og slett en god følelse. Frykter en emisjon nå. Tror jeg hiver ut mer i morgen. Må jo ned å hente styrke…? 6,30ish?

7 Likes

Men hvem kjøper? Det er et voldsomt volum, må være noen store aktører på vei inn?

03/05-2019 13:03:34: (NEL) Nel ASA: Receives first H2Station® order for Canada

2 Likes

En liten melding der, og ATH. Igjen :blush:
Dog ikke mange ørene, og vi ville nok fått en liten pullback om ikke melding.
Fasinerende å se hvordan robotene holdt den i stabilt sideleie før meldingen kom.
Ned mot 7kr mandag.? Håper på refill ved 6,80-6,50ish. Eller ny melding? Ligger noen store triggere i luften, og Nels aksjonærer gar mye å se frem til i 2019. Det tror jeg!
Spørs hvordan markedet reagerer inn mot Q1.
Kan jo også spørre seg om SB1 og Norne sine kunder har kommet seg ut nå…?
Interessant å se topp 20 på mandag.

Det er bare å gratulere alle Nellere, en vanvittig reise for mangen her, så får eg heller bare fortsatt igjen å lure på hvordan i alle dager mcapen her kan forsvares, akkurat som eg lurte på da den lå rundt 2-3kr, jaja, ikke alle kan treffe med spådommene😉

1 Like

Ja. Flott reise fra 2kr altså!
Mcap er heftig, men så er deg dette med velstselskap da.
Kommer hydrogenøkonomien, så er markedet helt avsindig stort 10år frem i tid. Mye drømmer og ønsketekning i caset, men likevel har jeg troen på Nel.
Som sagt av andre tidligere:
Nel blir enten den største suksessen eller floppen på Oslo børs…!

Først og fremst utrolig flott at mange retails endelig har tjent masse penger.

3 Likes

07/05-2019 17:25:47: (NEL) Press release: Nel launches containerized large-scale PEM electrolyzer

1 Like

Føler alltid det er ekstra røde tall når det kommer melding dagen før…

Vurderer å kjøpe meg aksjer der, anbefaling?

Ville vært forsiktig :slight_smile: Veldig mye er priset inn og det kommer rapport i morgen, men de har jo sendt ut en ny melding i kveld. Noe de er veldig flinke til i forbindelse med q tall og melding om emisjoner. Så er ikke sikkert det blir noe særlig til fall akkurat i morgen.

Vær obs på høy verdsettelse, blir det børsuro tror jeg denne vil falle mye.

Absolutt! Kjøpte meg opp igjen etter gevinstsikring i dag, burde ventet til i morgen…
:thinking:

Ja, det er også grunne til at jeg vurdere å vente til i morgen :thinking:

Ser forøvrig at p/e er negativ, kanskje lurt å vente til den har «stabilisert» seg?

Hva kjøpte du den inn med?:grimacing:

Da må du vente lenge :slight_smile:

Her er det flere ting jeg tenker over…

Denne vil være negativ i flere år fremover. Nel tjener ikke penger, de taper penger. De taper fordi de satser stort i en “ny” bransje. De kommer garantert til å hente mer penger i markedet via nye emisjoner.

Med noen antagelser så tror jeg du må sette deg inn i caset en hel del før du vurderer inngang. Jeg har vært inn og ut av aksjen siden før Spetalen solgte seg ut.

Kanskje like greit ha innlegget i hovedtråden.
Svar på om det er lurt å kjøpe nå.