Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Joda, ser den. Og forstår de er i en vekstfase, men det som skjer på markedet nå er smått sjukt.

Det skal veldig mye vekst til for å reflektere markedsverdien på 10 milliarder.

Jeg tror nok man må skille litt mellom aksjen og selskapet nå som aksjen har gått så grenseløst.

For selskapet synes jeg 50 millioner i tap i en så aggressiv vekstfase er veldig konservativt og trygt, 100% innafor. Det ser mer og mer ut som et nytt norsk industrieventyr dette her.

Men aksjen fremstår en smule dyrere enn jeg personlig ville være komfortabel med å kjøpe nå.

1 Like

Joda, men 10 milliarder er mye på en omsetning på 122 mill per kvartal.

Omsetningen per kvartal utgjør 1,2% av cap.

Men du kan ikke prise selskapet på dagens multipler, du må finne noen fremtidige multipler og basere caset på det.

Tror man på at nå kommer Hydrogenøkonomien for fullt, og NEL kommer til å være en key spiller der? Ja da kan man kjøpe NEL på 7-8.

Edit:

Pluss at veldig mange av dagens eiere har snitt som er langt lavere enn dagens pris, da blir det mye mer komfortabelt å bare fortsette å akkumulere.

Det mest oppsiktvekkene på presentasjonen var aksenten på han som stilte siste spørsmålet.
Hørtes kinesisk ut for meg. Eventuelt eneste asiatiske nasjonaliteten som gjør spørmålstillern mindre interesant, er Sør Korea hvor Nel allerede er inne.

Hvorfor er en fra Asia i Oslo for å spørre NEL hvor mange som jobber i sjappa?!

Er det fordi Nel er den største konkurrenten. Er det fordi noen vil kjøpe Nel.
Eller er det Nel sin neste storkunde.

De som tok over H2V kontakten var vel fra Kina. Men brukte en «Norsk agent» for å europeifisere tilbudet.

Stigningen i dag tar jo bare helt av gårde. Snart opp en hel krone og opp ca 13%.
Blir morsomt å få sett opptaket av presentasjonen senere i dag samt Løkke hos Nordnet i dag og Hegnar TV i morgen.

De må da snart kjøre en emisjon igjen? Og så spleis? Aksjen burde jo koste 10 ganger mer.

Tja, man vet aldri, men så børsmelding som meldte dette i dag:
Komfortabel med den nåværende kontantposisjonen på om lag 750 millioner kroner, ifølge konsernsjef Jon Andre Løkke.

Jo de er for all del komfortable med den, men om de kjører en 10% emisjon nå henter de inn veldig mye penger uten å fucke dagen for de som kjøpte i forrige emisjon.

For alt vi vet krakker trump børsene i morgen og alle aksjer faller 50%. Da hadde det vært digg for nel å ha 1,5 milliarder på konto istedet for 750 millioner.

ATH er akkurat det stedet man skal kjøre emisjon.

image

4 Likes

Jon André Løkke også på Nordnets Pengepodden.

Hva skjedde her etter lunsj? :thinking:

Gevinstsikring, samt at det kan være greit å holde seg utenfor om det går skeis mellom USA og Kina i morgen?

1 Like

Rekyl ned. Jeg solgte meg ut i går på 8,1 (inngang på 3,6) fikk en fin avkastning. Men jeg har fulgt NEL i et par år og vurderer å gå inn igjen, men har litt is i magen nå

3 Likes

Jeg har også tatt noe gevinst, men har fortsatt en post igjen. Har økt SL for å sikre break even, så får se hvordan dette utvikler seg.

Nel-sjef Jon André Løkke er gjest i dagens Økonominyheter på Hegnar.no

Burde ikke Trygve pensjonere seg snart?? :frowning_face:

1 Like

Jeg satt og så på Hegnar-intervjuet. Sa til meg selv: Hadde han ikke vært Trygve Hegnar så hadde man trodd det var en halvdement tulling som var hentet inn fra det lokale gamlehjemmet.

Makan til uvitenhet, mangel på kunnskap om personen han intervjuer og hele bildet har jeg ikke sett maken til. Det var flaut på hans vegne å høre på.

1 Like

Det burde han gjort for lenge siden

1 Like

Det er jo helt trist se.