Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Mange behandle han som han er en guru men rett og slett flaut å høre han ytre seg. Har alltid en nedlatende måte å snakke på

Jeg må dessverre si meg enig her. Hvorfor sitter han gang på gang og sier at “dette kan jeg ingenting om” i stedet for å heller sette seg inn i det, eventuelt la andre ta seg av intervjuene? Han er bra på oljeprisen, sjømat og andre mer mainstream områder, men på NEL, Tomra med flere faller han helt igjennom,

Ja, det er ikke meningen å være negativ eller nedlatende, men det han viste frem av know-how og personlig kvalifikasjon var så langt under pari at jeg nesten ble målløs. Nesten. Jeg vil tro de fleste i denne tråden hadde gjort en bedre jobb uforberedt.

1 Like

Satan det er sterkt altså. Helt drøy omsetning i aksjen.

Nå er det vel mye FOMO som gjelder. Inn, koste hva det koste vil.

Omsatt aksjer for drøyt 1.2 mrd denne uken, ca 12% av selskapet. Sterkt!

1 Like

Teknisk er den bunnsolid. Stiger markant på omsetningsskift. Planketrend.

En god del av oppgangen må vel kunne tilskrives Clearstream. Det er vel oppe og vedtatt at dette er knyttet mot Tradegate.

Er det noen som kjenner detaljene for handel der? Opererer de med delvis “udekket” salg på kveldstid og følgelig må kjøpe disse på Oslo børs i ettertid?

Hvis så, hva skjer om sentiment snur på Tradegate? Blir det like ukritisk salg som de har kjøpt til nå?

Aksjekursen til NEL begynner å minne meg om Bitcoin.

10/05-2019 12:45:09: (NEL) Nel ASA: Receives contract for H2Station® solution for hydrogen buses in London

Greit potensiale fremover da denne kontrakten gjaldt 20 busser og 2,5 MEUR:

Currently, London has 9000 buses in operation, and plans to make all buses in London zero emission by 2037.

Du kan nok heve SL nå :stuck_out_tongue_winking_eye:. Jeg gikk all in på 8,4 (2min før børsmld :flushed:)

1 Like

Nå er vi straks ved intradag ATH på 8,640 (tror jeg). En fin børsdag så langt dette :slight_smile:

8,695 for å være nøyaktig :wink:

1 Like

I et vanlig selskap ville jeg sagt at selskapet børsmelder alt for små kontrakter ift omsetning og market cap, men er villig til å kjøpe argumentet om at det er greit å børsmelde siden det ofte kan håpes å være de førstre kontraktene i et nytt marked.

Er jo helt fantastisk å se et sånt potensiale som bussene i storbritannia og at NEL er med i spillet der.

https://www.alexander-dennis.com/media/news/2018/november/adl-adds-hydrogen-fuel-cell-technology-to-the-market-s-widest-range-of-low-and-zero-emission-buses/

2 Likes

Synes den faktisk ser litt potent ut nå, men futtene er røde og OSE 1,3% i pluss. Etter oppskriften skal vi ned igjen fra 15 og utover om det ikke kommer nytt fra forhandlingene over dammen.

Til ettertanke:
Mer enn dobbelt så høy markedsverdi som NANO, BGBIO, PCIB og TRVX til sammen:)

Siden man lenker til må være formatert på en slik måte at bilde og tekst kan hentes automatisk :slight_smile: De fleste nettaviser og blogger er det :slight_smile:

15/05-2019 11:11:19: (NEL) Annual general meeting held in Nel ASA

NEL bryter opp trendmessig, er på vei opp mot 11 kr