Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Hva endte minstetegning opp med å bli?

Så det stod 100k euro i mailen jeg fikk. Men det nivået stiger jo ofte dersom det er populær tegning.

Vet ikke, står ikke noe om det eller overtegning, bare at det kom inn flere institusjonelle investorer.

Tittel Flaggemelding Next Biomertrics Group ASA
Tekst
Fond forvaltet av Storebrand Asset Management AS har
7. februar 2017 blitt tildelt 72 000 aksjer i NEXT
Biometrics Group ASA i den rettede emisjonen. Etter
tildelingen eier fondene 828 034 aksjer i
selskapet ,tilsvarende 5,07 % av den registrerte
aksjekapitalen etter at den rettede emisjonen er
registrert.

Noen som har en TA på next?

Støtte på 117? 110?

Tar en liten lyttepost her i dag. Ser ut som den har falt pga. bekymring for Q4 ser det ut til, men begynner å bli grei teknisk nå.

Jeg kan meget begrenset om TA, men ut i fra dette synes jeg det ser kjipt ut om den faller under 117… Kommentarer?

1 Like

Ja jeg har et øye med aksjen og vil nok stoppe tapet rundt der en plass. Manuell stop loss. 120 ser ikke så trygg ut i ordreloggen, men doblet nesten på 120,50 her en dagen så jeg går nok ikke i mye tap på denne før jeg selger. Mitt første intog i denne nå. Er en risky tid å gå inn på. Når alle føler seg usikre. Pleier å gå bra da :slight_smile:

1 Like

Huff…Jeg har sittet i denne lenge med snitt 138. Irriterende at jeg ikke tok pengene og løp da jeg endelig var i pluss for litt siden…men da så det jo litt lovende ut da :wink:

1 Like

Etter en nedovertur kommer det alltid en oppoverbakke igjen. Det er trøsten. Nokså sjelden en nedgang varer noe særlig lengre enn den vi har sett nå.

1 Like

Satser på at du har rett… du har truffet før du :wink:

Fin overskrift! Ser at det er røde tall fortsatt. Er dette så positivt som overskriften tilsier?

1 Like

Omsetningen var kjent, men mye spennende som begynner å skje i h2

2 Likes

Her er rapporten

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=421250

1 Like

Next ble nevnt i insiderchatten så jeg ble omsider fristet jeg og, fulgt selskapet med et halvt øye i to år:

2 Likes

Carnegie: Conclusions from Mobile World Congress

“Several conclusions can be drawn from Mobile world congress, which ran from February 28th to March 2nd. 1)The market is getting tougher for Fingerprint Cards (SELL – TP SEK40) with Goodix grabbing market share; 2) Idex (BUY – TP NOK11) is leading the smart payment card race with commitment from Safran(Morpho); 3) Next Biometrics (BUY – TP NOK185) is leading the smart ID card race with strong value propositions for its large sensor…”

https://www.avanza.se/placera/forum/inlagg-anvandare.50086.html#5530565

2 Likes

Jeg er ute igjen.


Voldsomt omsetning når den traff 96 i dagens Fingerprintsmitte:

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/03/Dette-har-ingen-effekt-paa-Next

3 Likes

Det svenske selskapet Fingerprint Cards raste på børsen i Stockholm i dag morges etter en melding om at de venter et enda svakere første kvartal, ifølge TDN Finans.

Selskapet anslår et omsetningsfall på over 50 prosent i første kvartal fra året før på grunn av svekket etterspørsel fra OEM-kunder.

I tillegg venter selskapet at de kortsiktige utfordringene vil vedvare inn i andre kvartal.

Styret i selskapet har videre besluttet å trekke tilbake utbytteforslaget for 2016.

Next Biometrics påvirkes ikke

Konsernsjefen i Next Biometrics, Tore Etholm-Idsøe sier til Bloomberg tirsdag at utviklingen som ligger bak resultatvarselet ikke påvirker Next.

Next-sjefen sier til nyhetstjenesten at resultatvarselet kom som en følge av at kinesiske mobilprodusenter ønsket to eller tre kilder for sensorer, og siden Fingerprint Cards har en markedsandel i det segmentet på over 90 prosent, så er det selvsat at de rammes av dette, mener han.

  • Dette har ingen effekt på Next, ettersom vi ikke spiller på den banen, poengterer han overfor Bloomberg.
1 Like

Her sitter jeg inne med min dårligste investering noensinne med 20% og 50 000 i minus nå. Tenker at noteringskursen på 86 kroner (tror jeg det var) er et slags bunnivå kanskje? Hva er grunnen til at du har solgt deg ut her @holmes?

Solgte for å kjøpe andre aksjer, jeg er fortsatt positiv til aksjen og selskapet, selv om jeg ikke forstår markedets prising av denne sektoren nå.

Jeg tror hele markedet er litt i villrede på hva som er rett prising, det er jo litt villt å være så ned etter emisjonen.

Muligens enorm kjøpsmulighet, muligens en skikkelig value trap