Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Problemet er vel dersom hele bransjen skal ha p/e 6 dersom man lykkes da blir det et mindre attraktivt bet.

På den annen side er det ingen konkurrenter innen termisk sensor og det kan være vanskeligere å kopiere

1 Like

Øker produksjonen

Next Biometrics melder at de denne uken har fullført testingen av sin nye andregenerasjons-ASIC, og har nå plassert den første volumordren for å øke produksjonen.

ASICen vil implementeres i Nexts moduler og starte skipning til selskapets kunder i 3. kvartal i år.

Next-aksjen er opp 4,40 prosent til 95,00 kroner.

1 Like

tok noen aksjer her, så er jeg med litt i hvert fall…

[quote]Innlegg av: OnkelPose (29.03.17 14:36 ), lest 563 ganger
Ticker: NEXT
NEXT: “Klar for å gi gass” sier styreleder til Pareto
Essensen av det han sier i dette klippet fra Pareto tv (se under) i dag er vel at:

  • Selskapet ansatte en ny CEO fordi NEXT skalerer fra p være en R&D selskap til å gå inn i salgsfasen og da er det en fordel å ha med seg hun som var ansvarlig for salg av150 mill sensorer i året i en av NEXT`s konkurrenter Synaptics.

  • Lansering av generasjon 2 ASIC (som gir en kostnadsreduksjon på 30-40%) + en yield på 95% (95% av alle sensorer som lages leveres til kunde) gjør at “vi nå er klare for å trykke på gasspedalen” sier Tore Etholm-Idsøe. (Som også understreker at NEXT fokuserer på smart-cards og ikke smart-phones hvor konkurransen er mye tøffere og blant annen FPC kom med en PW forrige uke.)

  • En av sluttkundene Etholm-Idsøe trekker frem (foruten Dell) “deler av US government” hvor det blant annet leveres ID/adgangskort og hvor hvor kravet til både FRR og FAR er betydelig høyere enn på f.eks smartphones. (hvor man i tillegg bruker pin kode som alternativ log in)

(The False Acceptance Rate (FAR) indicates the probability that an impostor is granted access by mistake to the system while the False Rejection Rate (FRR) indicates the probability that a legitimate user is not recognized as such and rejected from access.)

Og kjernen i det Tore Etholm-Idsøe sier er vel at ingen annen aktør kan levere sensorer som både ivaretar sikkerhet, usability, pris og fleksibilitet i brikken på samme måte som NEXT. (Og han påstår for sikkerhets skyld at ingen vil kunne gjøre det heller på mange år.)

Det virker dessverre ikke akkurat som markedet tror særlig mye på deg Tore så er det er nok på høy tid å “trykke på gasspedalen” så du kan få ut flere meldinger som beviser at du har rett…

Innlegg av: Donaldo (30.03.17 08:30 ), lest 261 ganger
Ticker: NEXT
Endret: 31.03.17 08:02
RE^1: NEXT: “Klar for å gi gass” sier styreleder til Pareto
Kommentar fra Pareto.

Espen Klette, analytiker: Fokuset i presentasjonen på vårt morgenmøte i dag var på NEXT’s proprietære teknologi for identifisering via termiske sensorer, og hvordan selskapet posisjonerer seg hovedsakelig for det voksende markedet for smartcards, så vel som andre teknologiprodukter knyttet til “the internet of things” der det er naturlig å benytte sensorer for fingeravtrykk. Ledelsen understreket at de pågående initiativene for kostnadsreduksjoner i neste generasjons produkter vil gjøre selskapet i stand til å gi en god “value proposition” for sine sluttkunder.

Vi har en kjøpsanbefaling på NEXT og et kursmål på NOK 200.[/quote]

2 Likes

Next er en veldig fin aksje å swing trade, faktisk kan det gjøre så enkelt som å kjøpe når RSI er under 30 og selge over 70, det har i hvert fall fungert tidligere.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=426667

NEXT has received an order from a Tier 1 semiconductor company. This order is for their first
project and worth $ 150 000. First volumes are already being shipped.

The client is working on several projects where a large size secure sensor is needed and the
sensor works for close to 100 per cent of the user base.

NEXT CEO Ritu Favre comments: “This order is a result of a 12 month design and qualification
process. The applications targeted are Access Control and Government ID segments. NEXT’s
unique combination of large size and low cost sensor are a perfect fit. We look forward to close
cooperation with innovative partners like this.”

2 Likes
1 Like
1 Like

Har ikke andre selskaper brent seg på biometri i kofferter før?

HIGHLIGHTS Q1-2017

  • Revenue of NOK 24.1 million vs NOK 5.2 million Q1-16 and in Q1-17 vs NOK 31.8 million in Q4-16
  • Accumulated shipments pass 2.0 million sensors (April)
  • Won two new notebook contracts (May)
  • Significant key supplier agreement improvements (effect from March)
  • Orders placed for second generation ASIC
  • Staffed up key positions for ramping execution of development projects
  • Low power reference design supplied for flexible sensors customer pilots
  • NOK 156 million (USD 18.7 million) in gross proceeds from February private placement

NEXT CEO Ritu Favre comments: “NEXT continues to make solid progress on its vision to become
a leading supplier of fingerprint sensors into quality critical segments. The company surpassed the
milestone of shipping two million cumulative units in April, demonstrating the scaling of
manufacturing operations. NEXT is diversifying its customer base into markets that require high
quality sensors: smart card, notebook, access control and government ID. Low power reference
designs with flexible sensors have been sampled to the smart card customer ecosystem with
positive feedback. Flexible sensor development and capacity installation is on track for Q3 volume
ramp. ASIC roadmap execution is progressing according to plan and will result in optimized costs
for existing customers and new solutions for the smart card market. NEXT is encouraged that the
market feedback for our large secure flexible sensors has been so positive.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428111

2 Likes

Fortsatt negativ bruttomargin, men det bør endre seg fremover.

Prøver meg med litt Next igjen her på 83.50, godt å være tilbake.

Tjener i hvert fall mer enn IDEX

3 Likes

Denne er fra i går

[quote]23/05-2017 08:43:21: (NEXT) NEXT Biometrics secures new brandname notebook customers
After months of testing and evaluations NEXT Biometrics has won two new Notebook and Tablet
customers, one with a Japanese Tier 1. Publication of customer names will be contingent of
customer approvals.

These shipments will add to the current volumes from the business of the existing TIER-1 notebook
customer and commence in Q4-17.

NEXT CEO Ritu Favre comments: “Our strength in the high security segment of notebook PCs,
where clients want a solution that works securely and conveniently for close to 100 per cent of the
population is confirmed again. We have a unique combination of large sensors delivered at
industry affordable prices, a fact that is gaining increased recognition.”

Our revenue within notebook and tablets will grow in 2018 and will remain a cornerstone-business
from which we can launch into our other defined market segments."[/quote]

Jeg solgte halvparten med tap på rundt 92 kroner tror jeg. Husker ikke helt. Følger med, går Funcom opp kjøper jeg kanskje her. Går Funcom ned igjen til 2.20 så kjøper jeg der.

Jeg sitter med en liten post fra langt tilbake på kurs 132. Hadde et kursmål på 178 eller noe, men spørs vel om den kommer dit med det første :sweat_smile:

Kan gå fort opp, uansett en veldig fin aksje å swing trade litt mens vi tålmodig venter på gjennombruddet. Forrige gang jeg kjøpte på 80 tallet var den i 180 et halvt år senere.

Det var jo en pen gevinst! :slight_smile: Hvis den ligger på 80-tallet til etter Lugano så kan jeg kanskje vurdere å snitte meg ned :wink: Uansett kommer jeg neppe til å selge det jeg har før de står i pluss. Har hatt de for lenge til å gi meg nå…

1 Like

Det har ikke skjedd noe negativt siden den lå på 180 så det snur nok

1 Like

Å begynne å bygge en posisjon her mellom 80-85 tror jeg kan være lurt, da er man posisjonert for H2 som er ventet å by på en del spennende fremskritt, spesielt ny versjon av ASIC sensor som vil drive ned kostnadene og masseproduksjon av fleksible sensorer er viktig.

Se tidligere post om dette over:

3 Likes