Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Blir det noen gang penger her? Hva er potensialet, og hvor langt frem i tid ligger evt. inntektene?

Jeg er inne, så ut i fra det ser det dårlig ut…:joy: …men innlegget til @holmes rett over her treffer vel spørsmålet ditt ganske bra?

1 Like

Lurer mer på hvor høye inntekter og hvilken profittmargin de kan oppnå. Rent teknisk så kan aksjen være et interessant kjøp rundt 80 kr, men jeg vil heller avvente et kjøpssignal enn å forsøke å komme det i forveien. Hvorfor skal støtten her holde? Hva sendte aksjen opp gjennom dette nivået, og har noe her endret seg?

Har ikke rukket å se så mye på selskapet, men ser jo litt spennende ut teknisk :slight_smile:

Slik det er nå har de tapt penger på hver solgte sensor, men fremover vil de få en kraftig forbedret bruttomargin med ny generasjon sensor i h2. Tror ikke det er kjent hvilken margin de kan oppnå, men vil tippe rundt 40%. Dessuten tror jeg de vil ta en del av det sterkt voksende smart card, ID og access markedene, da spesielt de segmentene som krever høy sikkerhet og som fungerer for nær sagt 100% og under krevende forhold. Da kreves store sensorer der Next er i fremkant i pris/ytelse.

2 Likes

2 Likes

Kanskje lurt til det er noe tegn til at den skal ut av denne trenden først?

Bedre å kjøpe på 80 enn 120?

Det forutsetter jo at støtten på 80 holder? Bedre å ikke å ha kjøpt på 100-ish (ikke 120, vet ikke hvor du har det fra) enn å ha kjøpt på 80 når aksjen står i 60? :slight_smile:

Du ventet jo ikke til Star fikk brudd opp? Hva er forskjellen her?

Handelen min i Star var ikke teknisk begrunnet, noe jeg tror jeg skrev også.

Skrevet av vår kjære Thor Chr. Jensen

Ok det er fair nok, men det er flere måter å bruke TA på, å posjonere ut kjøp på støtter og evt selge litt på brudd ned fra disse og ta på neste støtte igjen kan fungere bra om man bruker det sammen med fundamental analyse når aksjen er billig. Det er en også en fare ved å kjøpe på brudd opp da det kan være mange falske signaler på veien før aksjen snur og da må man også være mer aktiv. Det hele kommer veldig an på hvilken strategi du har, psykologi og tidsperspektiv.

Jeg personlig liker Next aksjen både fordi jeg har tro på den langsiktige strategien til selskapet og teknologien, men også fordi det er en veldig fin aksje å swing trade litt. Har truffet bra her tidligere og tror det er gode sjanser for at aksjen kan snu her rundt tidligere bunn som var rundt 75. Når det er sagt så bør man alltid være forsiktig med aksjer som faller, da de har en tendens til å falle enda mer enn man kan ane. Uansett tror jeg det er greit å ha en liten posisjon her som man kan jobbe videre med på vei opp eller ned.

Vi har også en mulig bullish formasjon her, en fallende kile. Tok litt mer her også, mye pessimisme innenfor biometri nå som ikke er fundamentalt forankret, men går på labert sentiment.

*Var noen som tok unna rundt 74 kr i hvert fall. Får se om det er nok kjøpere i morgen til å gå i pluss. Jeg er skeptisk.

Lurer litt på hva dette er. Non Member Kjøper :smiley:

NMBR ESO 65 000 87,85

Lurte på det samme, var jo en del over sluttkurs. Merkelig at den ble utført etter stengetid også. Er visst et derivat. “Derivatives trade”. Kan ikke så mye om dette.
Kanskje noen som benyttet en salgsopsjon?

Fra Nordnet:
“Det er fortsatt tungt i fingeravtrykkbransjen, og der er jeg glad jeg snudde tidlig på året. Jeg har vært en stor biometrioptimist, men hele sektoren har blitt grisebearish. Arctic nedgraderte Fingerprint Cards til salg, etter en lang tids nedtur. De mener inntektene i andre kvartal vil falle -52% fra samme periode i fjor. Konsensus blant analytikerne er at inntektene vil falle -38%. Kanskje ikke så rart at NEXT biometrics setter nye bunner også.”

Er shipping guruen ute og kommenterer biometri, gaming og kryptovaluta igjen?

Var en Richard Paulsen dette.
Synes det ser litt vel stygt ut, rent teknisk. Aksjen har brutt den lange fallende trenden og gått inn i en enda brattere trend nedover. Aksjen falt også en del under støtten før det kom kjøpere på banen.
Ser for meg at det kan bli en konsolidering en stund før et eventuelt brudd ned. Da er neste støtte på 64 kr.

Hvordan har tidligere bunner sett ut?

F.eks

Bruker ikke se på tidligere bunner når jeg analyserer, annet enn hvor bunnen var :slight_smile:
Er du fylt på bra med aksjer allerede eller?