Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Det gamle gode ordtaket sier jo. Vent 3 dager og se kursen Ann, om du er langsiktig og ikke trader da .

Eg tenker / håper, at mange trodde på høyden inntekter allerede nå, menst den nye kontrakten bil jo først generere inntekter av volum nå og fremover

Det er kortsiktige faktorer som gjør at den faller nå, negativt sentiment i forhold til vekst/tech aksjer, India utbrudd og global komponentmangel, men det underliggende caset er det samme som før så med is i magen blir nok dette bra på litt sikt.

5 Likes

Flott avslutting, da er handlene mine i pluss, glad eg ventet tolmodig til slutten, selv om alt kunne blitt kjøpt under 6, så ble vel snittet 6,04

2 Likes

Eneste positive som kan sies idag er at jeg fremdeles er i pluss med en inngang på 2.24. Dersom noen kan denge meg i hodet og minne meg på å ta gevinst neste gang den stikker, så vanker det en pils :roll_eyes:

Takk for idag.

Skuffelsen er først og fremst svakere salg til India, noe som ga gode muligheter for gode kjøpe idag.
Eg har flere ganger etterspurt høyere volum til India, nå ble det motsatt.
Men ingen hadde vel spesielt troen på kvartalet, det som er viktig er at Next leverer noe lunde i tråd med budsjett, og ikke minst dra i gang flere kontrakter med høye volum, noe dei med kontrakt tidligere i år har vist at dei kan.
Eg mener å tro at Next i løpet av året kan dra i land flere kontrakter, å da er kjøp på kurser som idag, ett lukrativt tilbud.

Eg vil heller velge å aksje til salgs den dagen Next begynner å levere, for sa mener eg det kan bli flotte kurser å selge på, eg føler meg beæret over å ha kunne handle er på dagens kurser

2 Likes

Hade varit trevligt om ledningen tyckte det samma :slight_smile:

Benyttet selv anledningen i dag til å laste mer. For håpe det løsner i leveranse og at de får opp volum kjapt.

Glad for at jeg ikke lot friste å kjøpe på 9,38 rett etter presentasjonen offentlig utalse av ny svær kunde.

Noen som var med på konferansen ?
Er det mulig å høre den i opptak ?

Om man ser reaksjonen kursen har hatt i dag, så er det ekstremt. Det er også noe man må regne med når man ser de 2 foregående hoppene hvor det går mange kroner opp på nyheter, tilsvarende ekstremt. Om det er en pekepinn på hva som kommer senere så er man fort i pengene selv om man er ett par kurskroner kroner i minus nå. En melding kan være nok :man_shrugging:

Edit: Siste private placement på 6 kroner er vel verdt å ta med i beregningen?

3 Likes

NEXT Biometrics Group (NEXT) sluttet på 6.10 kroner etter å ha falt 17.34%. Forrige gang aksjen falt like kraftig var 3. september 2020, da den var ned 17.51%. Aksjen har med dette falt åtte av de siste ti dagene. Omsetningen var dessuten høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 23 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer fem ganger gjennomsnittlig dagsomsetning. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt.

Videre ned eller litt oppigjen nå da ?

Litt vel overreaksjon spørr du meg. Så vil tro opp, men man vet aldri.

Har ikke fulgt med i timen her, men hvilke faktorer er det som har dratt denne ned?
Og er det kommet fram hvem denne nye samarbeidspartneren er?

Er spesielt vekst aksjer som har fått hard medfart pga inflasjon og renteøkning…håper det snur, har nesten bare vekst aksjer i porteføljen…

Er det rett ned til 3,40 kr her ???!! Stop loss som gjør dette fallet her nå ?

Ser ikkje heilt bra ut no nei :man_shrugging:

Tror det er tiden for å handle litt nå! Litt småplukk må tåles :wink:

Noen med god teft for ta her nå?