Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

@Kana ting bak betalingsmur kan ikke postes. Da får @pdx så sinsykt med bråk. ( sånn seriøst, mediehusene klikker).

Hvis noen kan poste den som sånn del med venner link derimot. Så er det helt innenfor.

2 Likes

OK, takk for info!

I starten gikk det fint å dele sånne artikler, men etter hvert som også mediehusene er her inne og leser for å finne artikkelmat ble det vanskeligere :wink:

1 Like

Jeg har vært litt inn og ut av denne aksjen… inngang litt fordi den har sett ut til å ha bra støtte på ~6 kroner, utgang fordi jeg har fått litt dårlig følelse ift alt snakket om mange titalls kroner uten å helt ha sett noe annet enn småkontrakter foruten den store som ingen enda vet noe konkret om. Jeg er heller ikke overbevist om at de har så stor konkurransefordel ift konkurrentene - og de er det vel en del av?

Hva gjelder innleggene til @Evilfreud , så trosset jeg hans ord på Play Magnus og ble med ned fra 33 til 24 kr, den ligger vel nå på 20ish. Jeg vurderte også en liten spekulativ inngang på Harmony Chain, men holdt meg unna takket være @Evilfreud og slapp nedtur fra 1.9 til 0.5! Har også vært mer forsiktig på JS Security og kun tatt noen få lodd på TO1 opsjoner, etter noen innspill @Evilfreud som har ført til sunn skepsis.

At @Evilfreud innrømmer en short posisjon her før utgang er vel også en helt ærlig sak i mine øyner!

Vi er tross alt på et forum, så det må være lov å argumentere både for og mot… selv om noen utsagn kanskje kunne være moderert litt :wink:

3 Likes

Noen treff og noen bom som oss alle - advarte også mot Facebook som jo har gått ganske bra.

7 Likes

Uansett hvor flink man er så ska man ikke late som man vet når man ikke er helt sikker. Man bør også informer om shorten før man later som man skall redde mange små investorer.

Pdx
Nå bør vi alle senke skuldrene litt, tenker jeg. @Evilfreud kunne sikkert formulert seg litt annerledes her og informert om shorten sin

2 Likes

Hehe helt klart… Ingen kan treffe på alt!

Men ville bare vise at vi ikke har med ett nett-troll eller en finfluenser å gjøre, så det kan være verdt å vurdere om infoen kan stemme.

Kan noen forøvrig fortelle meg hva XI som har vært referert til er?

Hadde kremen på xi tatt posisjon før oppgang, så hadde energien dems blitt brukt på en Annen måte, ser det gang på hang at der brukes det tid og energi alt etter egne posisjoner, dette ser vinher og.

Ha heller fokus på aksjen og selskapet, grav frem informasjon , men kilder, så kan vi veie dette opp hver og en.

11 Likes

@Kana, enig i at short posisjon kanskje burde vært informert litt tidligere og jeg syntes også @Evilfreud var litt vel bastant i sine uttalelser på Play Magnus, men på akkurat den fikk jeg svi for å trosse advarslene hvertfall… til syvende og sist er det jo den enkelte som må stå for sine valg på investeringene, så hver enkelt får veie for- og mot argumenter som de vil.

3 Likes

Holder med, syns forsatt at en moderator har extra ansvar!

1 Like

Om man skal informere om alle posisjoner man til enhver tid besitter er et stort og ganske omfattende spørsmål.

Når man utvidet fra kun pdx til 4 moderatorer ble forumet spurt hvordan man ønsket de skulle opptre. Det unisone svaret er at man ønsket at alle moderatorer bruker sin kunnskap slik de alltid har gjort ,at de ikke diskuterer mindre fordi de er moderatorer.

I tilfellet over så hadde både jeg og andre diskutert pumpen i flere timer ( siden igår på flere ulike foraer). Så ingenting av informasjonen jeg kom med var ukjent i markedet.

Jeg har alltid hatt en åpen tilnærming til posisjoner og gir alltid svar hvor jeg har posisjoner så lenge det kan fortelles. Som også var tilfellet her.

Samtidig tror jeg verken TI eller mine posisjoner flytter kursen. Og når man ser på mengden aksjer som ble lånt inn til short er det noen mye større aktører enn oss som styrer.

Dette er et godt poeng. Og det faller litt tilbake på når man utvidet til flere moderatorer. Forumet ønsket ikke at moderator teamet skulle slutte å være deltakere, samtidig er moderator teamet veldig flinke til å bruke hverandre til diskusjon i tilfeller når man er i tvil. Det kan godt være at man på et tidspunkt skal endre dette, men det er iallefall slik ting blir håndtert idag.

Tenker diskusjonen er ferdig for nå, evt andre kommentarer kan sendes til meg eller pdx. Om 3 dager får vi aksjonærlister og da kan vi diskutere hvem som har kjøpt og solgt.

Ps : @holmes FB gikk jo ned da! men den steg bare mye mye mer på sikt! :stuck_out_tongue:

2 Likes

En ting er sikkert, den holder seg bra. Hadde håpet den hadde gått litt ned nå som rsi er over 80, men foreløpig så gjør den ikke det.

Satser uansett på å få kjøpt loddet.

1 Like

Akkurat nå er jeg mest usikker på om aktørene ønsker å lure meg til å selge eller lure meg til å kjøpe. #sitterstilleibåten. Enn så lenge. Tok av litt i formiddag og tar av litt mer ved 10kr om vi kommer dit så ser jeg an. Spennende er det uansett :slight_smile:

1 Like

Min tanke var pump imorges, nedover mot lunch, ny pump og så usikker ettermiddag.

Enkelte på XI mente den kan skyte mot 11. Jeg tror den skal sige nedover mot 9.

Husk at det er litt stillingskrig, og aktører på begge sider av leiren kan gi gass for å få ønsket retning.

Stillingskrig er en god beskrivelse. Litt det jeg opplever dette som. Den skal uansett spik’e en eller annen way nå idag. Det er jeg rimelig trygg på.

1 Like

Det er utrekk fra svaret som kom fra Next imorges etter at vi spurte dem om sensorprisene. ref Tap20 prisene jeg postet tidligere idag.

Merk at selskapet ikke svarte på hvor stor del av omsetningen som er fap20.

Det er ivertfall tydelig at det handles av noen her :slight_smile:

Var veldig mye volum imorges. Nå er det langt tynere.

Fra infront.

De grå søylene illustrerer volum. Er omsatt ca 4,4mill aksjer. av totalt 92mill. 2,6mill av volumet gikk mellom 9 og 10.

Ettersom du er kunde hos Pareto og god på DD så regner jeg vel med at du har sett hvilke tall/marginer disse opererer med på sensorer i sin presentasjon av Next før du gjorde en liten shorttrade i dag?

EDIT: Presentasjon, ikke analyse